Gjest shirelle Skrevet 5. november 2011 #381 Del Skrevet 5. november 2011 Ingen motivasjon for bachelor-oppgave... Kombinert med et jobbtilbud på årslønn som er 150 000 mer enn hva jeg kunne jobbet som etter bachelor. Tror jeg driter i skolen. seriøst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 5. november 2011 #382 Del Skrevet 5. november 2011 seriøst? Yup yup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shirelle Skrevet 5. november 2011 #383 Del Skrevet 5. november 2011 kult for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 5. november 2011 #384 Del Skrevet 5. november 2011 Hjemmeeksamen starter mandag, har ikke kommet gjennom hele pensum. Og jeg syns ikke det er krise... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 6. november 2011 #385 Del Skrevet 6. november 2011 Haha, ja, det tar jo fullstendig av! På den positive siden, jeg har fått testet ut de teoriene som sier at en leser alltid tar med seg egne erfaringer, kulturelle normer ect., inn i møtet med litteratur. Her var det både personlige erfaringer og kulturelle normer som krasjet fullstendig med konseptet. Ja, absolutt, din egen kritiske sans (som igjen kommer av egne erfaringer og idealer) er vel et av dine mest umiddelbare verktøy for å vurdere kultur. Som en av mine forelesere sa: "Whenever you open a book, you should ask yourself one question: Who is this bastard and why is he/she lying to me?" Når det gjelder Twilight føler jeg nesten at det er et litt for forstyrrende spørsmål å svare på Målgruppe har også mye med provokasjonen min å gjøre, Twilight er i hovedsak myntet på unge jenter, og jeg kan bare ikke se fordelen med at de leser når det de leser er så inni granskauen kvinnehatende. Fantastisk provoserende, tror jeg kunne lagt ut om dette i timesvis Det blir nok ikke så veldig mye kos, jeg har fortsatt mye pensum som skal leses i helga. MEN, jeg er ferdig med alle arbeidskrav, og det gjør at jeg føler meg sånn ca 100 kg lettere! Ganske herlig å ikke ha leveringsfrister hengende over seg Lenge til eksamen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 6. november 2011 #386 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Ja, absolutt, din egen kritiske sans (som igjen kommer av egne erfaringer og idealer) er vel et av dine mest umiddelbare verktøy for å vurdere kultur. Som en av mine forelesere sa: "Whenever you open a book, you should ask yourself one question: Who is this bastard and why is he/she lying to me?" Når det gjelder Twilight føler jeg nesten at det er et litt for forstyrrende spørsmål å svare på Målgruppe har også mye med provokasjonen min å gjøre, Twilight er i hovedsak myntet på unge jenter, og jeg kan bare ikke se fordelen med at de leser når det de leser er så inni granskauen kvinnehatende. Fantastisk provoserende, tror jeg kunne lagt ut om dette i timesvis Ganske herlig å ikke ha leveringsfrister hengende over seg Lenge til eksamen? Hehe, jeg er helt enig. Det er mye som kan sies om serien, og det er også årsaken til at jeg valgte den for arbeidskravet. Jeg vil heller skrive en oppgave om tvilsom litteratur som jeg kan si mye om, enn ei knakende god bok som jeg egentlig har noe å si om. Jeg tror aldri det har gått så lett å skrive et arbeidskrav. Problemet var å begrense seg, jeg tror jeg kunne ha skrevet 30 sider i en fei! Jeg hadde egentlig tenkt å ta for meg språk og personskildringer, men endte opp med å bare ta personskildringer, fordi det ikke var mulig å si det jeg ville innenfor den plassen jag hadde tilgjengelig. Vi får trøste oss med at de med peiling påstår at det viktigste er at ungdommen leser, og at det at de utvikler leseferdigheter og et godt forhold til litteratur vil føre til at de på sikt ofte begynner å oppsøke mer komplisert litteratur på egenhånd. Jeg mener, når jeg var 13 elsket jeg Sagaen om isfolket, og jeg tror ikke jeg har blitt såååå skadet av det, selv om jeg i dag ser på det som litterært søppel. Jeg tror første eksamen er 9. desember. Det er rundt den tiden ihvertfall, så det er en stund til. Det er ikke så ille i år, en tradisjonell skoleeksamen og en mappeeksamen. Skoleeksamen er den som stresser meg mest. Den er i samfunnsfag, og det er greit nok, det som er utfordringen er at faget spriker i alle retninger iom at det består av både geografi, historie og samfunnskunnskap. Så det er mye forskjellig pensum som skal finne veien inn i hjernen min, fra pyroklastiske strømmer, til totalitære ideologier og kulturrelativisme. Det føles litt som å lese til tre eksamner i en. Og jeg må bare si at jeg føler meg ikke akkurat som en ekspert i geografi. Uansett hvor hardt jeg prøver, så klarer jeg liksom ikke å være glødende opptatt av stein. Hvordan ligger du an? Lenge til eksamen og har du flere? Endret 6. november 2011 av Vampen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 6. november 2011 #387 Del Skrevet 6. november 2011 Hehe, jeg er helt enig. Det er mye som kan sies om serien, og det er også årsaken til at jeg valgte den for arbeidskravet. Jeg vil heller skrive en oppgave om tvilsom litteratur som jeg kan si mye om, enn ei knakende god bok som jeg egentlig har noe å si om. Jeg tror aldri det har gått så lett å skrive et arbeidskrav. Problemet var å begrense seg, jeg tror jeg kunne ha skrevet 30 sider i en fei! Jeg hadde egentlig tenkt å ta for meg språk og personskildringer, men endte opp med å bare ta personskildringer, fordi det ikke var mulig å si det jeg ville innenfor den plassen jag hadde tilgjengelig. Vi får trøste oss med at de med peiling påstår at det viktigste er at ungdommen leser, og at det at de utvikler leseferdigheter og et godt forhold til litteratur vil føre til at de på sikt ofte begynner å oppsøke mer komplisert litteratur på egenhånd. Jeg mener, når jeg var 13 elsket jeg Sagaen om isfolket, og jeg tror ikke jeg har blitt såååå skadet av det, selv om jeg i dag ser på det som litterært søppel. Jeg tror første eksamen er 9. desember. Det er rundt den tiden ihvertfall, så det er en stund til. Det er ikke så ille i år, en tradisjonell skoleeksamen og en mappeeksamen. Skoleeksamen er den som stresser meg mest. Den er i samfunnsfag, og det er greit nok, det som er utfordringen er at faget spriker i alle retninger iom at det består av både geografi, historie og samfunnskunnskap. Så det er mye forskjellig pensum som skal finne veien inn i hjernen min, fra pyroklastiske strømmer, til totalitære ideologier og kulturrelativisme. Det føles litt som å lese til tre eksamner i en. Og jeg må bare si at jeg føler meg ikke akkurat som en ekspert i geografi. Uansett hvor hardt jeg prøver, så klarer jeg liksom ikke å være glødende opptatt av stein. Hvordan ligger du an? Lenge til eksamen og har du flere? Føler fort jeg kunne skrevet 30 sider selv, det er noen ganger vanskelig å tøyle engasjementet :gjeiper: Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er bra at ungdommen leser uansett hva de leser, men selvsagt kan man ikke komme bort fra at "et sted må de jo starte". Leste mye rart som tenåring jeg også, men jeg er fryktelig skeptisk til moralen i Twilight. Er ikke for litterær sensur overhodet, men altså, Harry Potter må jo være mange lysår bedre Jeg er kanskje litt typen til å ha fravikende meninger uansett, fikk halve seminargruppa på nakken da jeg sa "Austen's "Emma" could be seen as a predecessor to modern chick-lit" - folk så ut til å ville kaste ting på meg. Skjønner ikke det...tulle med nasjonalskattene deres, hoihoi, gærne nordmenn altså Litt på samme måte som samfunnsfaget på ungdomsskolen med andre ord? Jeg synes også det var rart at det liksom skulle inkludere alt, hvor er sammenhengen mellom elvesletter og slaget ved Waterloo? Må være et utfordrende fag å få oversikt over! Femti ekstra sympatipoeng, væsjegod Heh, ja, glødende opptatt av stein...med mindre det er en veldig kjekk fyr som heter Stein, eller man kanskje er litt stein (ehehehe), ser jeg absolutt utfordringen :gjeiper: Godt du har en god måned igjen å forberede deg på, selv om fagmengden høres både stor og sprikende ut! Jeg har ennå ikke fått alle mine eksamensdatoer (de er fenomenalt treige her til lands), vet bare at teatervitenskap-eksamen er 16.desember, noe som forskyver min planlagte juleferie med et par dager, og som suger maks siden jeg skal på konsert kvelden før. Takk, Skottland. Heldigvis er den kl 16:30 på ettermiddagen, så da er jeg sikkert våken og edru igjen Ellers har jeg eksamen i engelsk litteratur og engelsk språk (avkryssingseksamen om grammatikk, hurra), så egentlig ikke så ille Mest bekymret for den i litteratur, siden vi har tre ganske omfattende spørsmål, og bare to timer å besvare dem på. Ikke at det egentlig er så farlig, jeg trenger bare å stå, siden jeg skal ta honours-graden i teater, men man vil jo helst ha fine karakterer uansett Teatervitenskap må ende på en C sammenlagt for året, men det tror jeg skal gå temmelig greit. Så utrolig digg å ikke ha flere oppgaver uansett, har bare en online-test i engelsk som skal inn i løpet av de neste to ukene, og teller ca 10% av karakteren. Easy peasy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 6. november 2011 #388 Del Skrevet 6. november 2011 Det var dette med oppgaven da! Inn i morgen og jeg har ikke skrevet noe! Først middag også intens skriving frem til kl 13 i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 6. november 2011 #389 Del Skrevet 6. november 2011 Det var dette med oppgaven da! Inn i morgen og jeg har ikke skrevet noe! Først middag også intens skriving frem til kl 13 i morgen! Her er en magisk motivasjonskopp: Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 6. november 2011 #390 Del Skrevet 6. november 2011 Her er en magisk motivasjonskopp: Stå på Takker! Har satt på te kannen, i mens spiser jeg chips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 6. november 2011 #391 Del Skrevet 6. november 2011 Det var dette med oppgaven da! Inn i morgen og jeg har ikke skrevet noe! Først middag også intens skriving frem til kl 13 i morgen! Skippertak, ohoi! Jeg har gitt opp helgas jobbing, og later som jeg ikke vet at det nærmer seg eksamen med stormskritt. Julegaveleting på internett er MYE artigere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 6. november 2011 #392 Del Skrevet 6. november 2011 Skippertak, ohoi! Jeg har gitt opp helgas jobbing, og later som jeg ikke vet at det nærmer seg eksamen med stormskritt. Julegaveleting på internett er MYE artigere! Jeg hadde en skikkelig plan på mandag som var altså! Helt sant, men så forsov jeg meg, også gjorde jeg andre ting, så var jeg litt trøtt, så måtte jeg lese alt pensum før jeg kunne begynne å skrive ellers ville jeg stagnere fullstendig etter innledningen. Og fredag kveld var jeg endelig ferdig med å lese pensum. Også kom jobbehelgen. Syns jeg er utrolig flink til å gjenta denne feilen hver eneste gang! Har 500 ord nå da! Bare 1500 igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #393 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg har siste innspurten på hjemme eksamen i kveld, og romvenninnene mine går rundt og spiller høy musikk! Jeg har bedt dem skru ned, men de gjør ikke det! Hva med å ta litt hensyn og kutte ut techno?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 6. november 2011 #394 Del Skrevet 6. november 2011 Jeg har siste innspurten på hjemme eksamen i kveld, og romvenninnene mine går rundt og spiller høy musikk! Jeg har bedt dem skru ned, men de gjør ikke det! Hva med å ta litt hensyn og kutte ut techno?? Vanskelig å be dem gå og tenne på seg selv, de hører jo ikke det over musikken...hva med å ta hevn - kan se for meg at Mozarts Requiem eller NRK Radioteateret er innmari effektivt? "TENK DET, HEDDA!!!!" Evt ta hovedsikringen. Mulig det blir mørkt, men hvis du har bra med batteri på laptopen kan du kalle det "koselig". Tvi tvi med eksamen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 7. november 2011 #395 Del Skrevet 7. november 2011 Har da levert oppgaven, og tidenes verste innlevering jeg noen gang har levert inn Jeg har ikke tid til å endre på det nå så da får det heller være... Jeg håper bare C en min ikke glipper. Får ta skippertak til eksamen og håpe jeg klarer meg der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 7. november 2011 #396 Del Skrevet 7. november 2011 Meeeeh! Jeg har absolutt ingen motivasjon for å sitte og skrive! Men å bruke en hel dag på å forstå EN liten (og ganske uviktig) detalj, DET er greit. Hvordan bruke tiden på noe produktivt når alt det andre er så mye mer spennende? Og forsatt ingen svar fra professorene på e-post Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 7. november 2011 #397 Del Skrevet 7. november 2011 Nnngh! Er så LEI av skole og konstant jobbing og dårlig samvittighet! Bhlærgh. Det er heldigvis bare 1,5 år igjen til jeg sitter der med masteren i hånda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 7. november 2011 #398 Del Skrevet 7. november 2011 Er det mulig? Høgskolen har klart å legge skoleeksamen I perioden til mappeeksamen! Helvetes rot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 7. november 2011 #399 Del Skrevet 7. november 2011 Dumme høgskolen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #400 Del Skrevet 7. november 2011 Meeeeh! Jeg har absolutt ingen motivasjon for å sitte og skrive! Men å bruke en hel dag på å forstå EN liten (og ganske uviktig) detalj, DET er greit. Hvordan bruke tiden på noe produktivt når alt det andre er så mye mer spennende? Og forsatt ingen svar fra professorene på e-post Mange forelesere som aldri svarer på mail selv om de strengt tatt burde. Hadde en som sa at om vi skulle få tak i han måtte vi ringe eller komme innom i kontortid, for svare på epost skjønte han seg ikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå