Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest constance90
Skrevet

Its learning åpnet i dag. Og leseliste ble lagt ut, sammen med noen intro-videoer og artikler.

Og jeg kjenner jeg har det derre stresset over meg allerede. Det har vært så deilig i sommer. Har gjort akkurat hva jeg vil i helger osv.. og nå begynner det derre maset igjen… Og allerede tenker jeg på eksamen. Og at det kommer til å gå dritt :P

Gleeeeder meg til midt i desember - da skal jeg aldri studere igjen! Ferdig! Finito!

Dette klarer du!! puuuuust!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk :klem:

Er bare SÅÅÅÅ lei! Vil være ferdig. NÅ! 4 mnd igjen! Det kan gå fort. Håper jeg!

Skrevet (endret)

Jeg har aldri vært så forberedt før :fnise: Jeg har, lenge før første forelesning, lest igjennom ALT på it's learning, jeg har sjekket pensumlister, lagd forelesningsplan, planlagt hvilke seminarer jeg må ta for at det skal gå opp og meldt meg inn på lagidrett.

Jeg har aldri opplevd noe sånt før. Kanskje dette går bra likevel? :sjokkert:

Endret av Poppie
Skrevet

Er litt bekymra for at jeg går glipp av hele forelesningsrekka til det første emnet mitt. Men tror det skal gå bra likevel da jeg kan gå på alle seminarene. Har skaffet meg pensumbøkene, allerede lest den første, og er i gang med den andre. Håper virkelig det går bra :) Fingers crossed...

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7
Skrevet

Jeg har aldri vært så forberedt før :fnise: Jeg har, lenge før første forelesning, lest igjennom ALT på it's learning, jeg har sjekket pensumlister, lagd forelesningsplan, planlagt hvilke seminarer jeg må ta for at det skal gå opp og meldt meg inn på lagidrett.

Jeg har aldri opplevd noe sånt før. Kanskje dette går bra likevel? :sjokkert:

Jeg har ordna meg bruker til itslearning, men det er ingen informasjon til hvert fag der inne. Kun noe generelt om studiestart. Undervisning begynner 26. aug, burde det vært mer info der by now? Noe jeg eventuelt må søke opp?

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ingen ting.. Det er så mange nye og rare og lange og uforståelige ord som egentlig bare består av mange konsonanter etter hverandre. Jeg er ikke sikker på om det er dette jeg vil en gang. Mest lyst til å trekke meg fra hele greia. Men nå er alle (familie og venner) klar over at jeg har begynt så det ville være litt flaut å trekke seg allerede. Og hva skal jeg evt gjøre da?! Har sagt at jeg skal prøve fram til jul. Men det virker vanvittig langt fram til jul akkurat nå...

#truddeikkedetvarsåmyeselvstudium...

Skrevet

Fikk meg hybel og skal bare dele kjøkken og bad med en person. Men oppdaget fort at vi ikke har fryser på kjøkkenet vårt.. I stedet for står det en gjemt under trappa til andreetasje. Totalt bor det 8 personer på hybelen. Er lett å oppdage om hun jeg deler med stjeler mat (har på følelsen at hun ikke kommer til å gjøre det), men jeg er litt redd for å sette mat i fryseren i det hele tatt.. Tenkte å kjøpe noe litt billig og legge oppi, så får vi se hvordan det går. Men det er jo ingen garanti for senere.

Anonymous poster hash: 9ebf4...78c
Gjest constance90
Skrevet

Fikk meg hybel og skal bare dele kjøkken og bad med en person. Men oppdaget fort at vi ikke har fryser på kjøkkenet vårt.. I stedet for står det en gjemt under trappa til andreetasje. Totalt bor det 8 personer på hybelen. Er lett å oppdage om hun jeg deler med stjeler mat (har på følelsen at hun ikke kommer til å gjøre det), men jeg er litt redd for å sette mat i fryseren i det hele tatt.. Tenkte å kjøpe noe litt billig og legge oppi, så får vi se hvordan det går. Men det er jo ingen garanti for senere.

Kan dere ikke kjøpe en billig fryser og ha på deres kjøkken?

• Liker 1
Skrevet

Om jeg får problemer får jeg vel bare gjøre det. :)

Skrevet

Første forelesing på masternivå i morgen. Jeg kjenner jeg er veldig spent og gruer meg en del. For det første synest jeg stoffet virker "for lett" til å være på masternivå. Vi har nemlig fått et kapittel å lese som vi allerede har hatt på pensum på bachelornivå. Det må vel være at vi skal angripe det på en annen måte. Problematisere og disktuere sønder og sammen? Hjelpes, merker jeg er spent altså.

Skrevet

Sa i sommer ja til å være stud.ass dette semesteret, men jeg ser nå på timeplanen min at dette har jeg overhodet ikke tid til. Hvorfor må jeg alltid gape over aaalt for mye. :(

*panikk*

Gjest Herr Heftig
Skrevet

På tredje strakeåret har jeg blitt forkjølet i august. Hvordan er det mulig.

Skrevet

Må ringe universitetet angående godkjenning av ekstern utdanning, jeg finner frem riktig telefonnummer og finner ut at det er vokalisten i et av mine favorittband..... Nå tør jeg ikke ringe! Hahaha håpløst. :fnise:

Anonymous poster hash: 49b9d...09b

• Liker 3
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Jeg er misfornøyd med timeplanen min. Alt er spredt utover og vi har ikke en eneste dag med forelesningsfri. Også usikker på om jeg har valgt rett.

Ellers fornøyd. Ja, og så er jeg fyllesyk (for siste gang på en stund nå).

:)

Skrevet

Du kan kjøpe sånn "matbur" med lås til å sette ned i fryseren.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Skrevet

Uffda, vanskelig situasjon du er i. Føler med deg!

Men fra en som har gjennomgått et samlivsbrudd kan jeg fortelle deg at det er mye enklere å komme seg videre, og å klare seg fint etter bruddet, når man vet at man klarer seg økonomisk og praktisk. Og en solid utdanning hjelper til på det :) Og du kommer deg over bruddet tidsnok, det lover jeg deg. Det tar bare litt tid. I mellomtiden kan det være godt å tvinge seg selv til å fokusere litt på studier. Det er nok ikke så dumt å prøve å få tankene på noe annet enn det vanskelige følelsesmessige kaoset...

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

Stor klem til deg :klem:

:klem:

Uff, stor klem til deg!

Prøv å fokuser all energien din på masteroppgaven og tenk "lei meg kan jeg være etterpå, men nå skal jeg jobbe!"

Vet det høres tungt ut nå, men det blir bedre med tiden.

:klem:

Takk for gode klemmer og gode ord. Det varmer :) Vi har ikke gjort det slutt helt enda, men det er på trappene. Vi har pratet og pratet og blitt enige om å gi det litt tid, men jeg ser det bare ikke skje. Det som holder meg mest igjen nå er at jeg ikke har noen annen plass å bo. Jeg har søkt på studentbolig, men førsteklassinger blir prioritert fram til 15. september. Det frister ikke å gå ut på det private markedet sammen med alle førsteklassingene heller, så jeg sitter her og er feig.

For å sutre litt over noe mer skolerelatert: Må ha lest hele Hamlet til torsdag. Frister veldig lite.

Anonymous poster hash: 214e5...5a6

Skrevet (endret)

Takk for gode klemmer og gode ord. Det varmer :) Vi har ikke gjort det slutt helt enda, men det er på trappene. Vi har pratet og pratet og blitt enige om å gi det litt tid, men jeg ser det bare ikke skje. Det som holder meg mest igjen nå er at jeg ikke har noen annen plass å bo. Jeg har søkt på studentbolig, men førsteklassinger blir prioritert fram til 15. september. Det frister ikke å gå ut på det private markedet sammen med alle førsteklassingene heller, så jeg sitter her og er feig.

For å sutre litt over noe mer skolerelatert: Må ha lest hele Hamlet til torsdag. Frister veldig lite.

Anonymous poster hash: 214e5...5a6

Juks litt - ta Hamlet på lydbok! Samboeren min gjennom fire år gikk fra meg rett etter studiestart i fjor, og trodde aldri jeg skulle komme gjennom det, hadde alle bekymringene angående bosted, økonomi osv. i hodet i tillegg til den tunge sorgen og sjokket. Men jeg leste det jeg måtte lese, tok lydbøker på all skjønnlitteratur (jeg skulle også lese Hamlet) der det var tilgjengelig og fikk dermed utnyttet tiden jeg brukte på å stirre i taket og å være lei meg uten å bruke all verden med krefter på det. Joda, jeg måtte noen ganger høre to ganger, og jeg gikk glipp av noen aspekter som hadde med oppsett og selve utformingen av manuset å gjøre, men jeg fikk det med meg, og rundet av mitt hardeste semester med bare toppkarakterer på eksamen. Det går an!

Det er alltid vondt med brudd, og 7 år er lang tid. Men jeg sender deg all sympati, husker godt hvor vanskelig det var å få med seg konsentrasjonen når tankene heller ville vandre, eller jeg bare ville gråte. Men det blir bedre, og det er mulig! Velg kjappe løsninger der du kan, og spar krefter til de virkelig trengs! Håper alt ordner seg for deg :hug:

Endret av Ananas.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ordna meg bruker til itslearning, men det er ingen informasjon til hvert fag der inne. Kun noe generelt om studiestart. Undervisning begynner 26. aug, burde det vært mer info der by now? Noe jeg eventuelt må søke opp?

Er du førsteårsstudent?

Noen av fagene mine står det ingenting på, andre er det en drøss med info. Så lenge det står noe så går det nok fint :)

Gjest constance90
Skrevet

Fant nettopp ut at foreleseren har "oppgradert" leselisten til det ene faget. Gikk fra 300 sider til 800 sider. Ikke mye men akkurat nå så føles det veldig, veldig, veldig kjipt!! :frown:

Skrevet

Irriterer meg over dårlig timeplan (de har delt opp absolutt alle forelesningene slik at det blir 2 timers forelesning hver eneste dag, og noen av fagene overlapper... Tror jeg aldri har vært så uheldig med timeplanen før!). Og ingenting har blitt lagt ut på miside, bare noe generell info. Forelesningene har allerede startet, så hadde jo vært greit å få en slags forelesningsplan eller noe lignende så vi vet hva vi skal begynne å lese på i pensum.

:)

Anonymous poster hash: d9de3...908

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...