Gå til innhold

Norske filmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere sett kong curling? Den er en av de morsomste norske komifilmene jeg har sett, og jeg er kresen. Ellers vil jeg nevne Engelen men Maria Bonnevie i hovedrollen, den er så usigelig trist at jeg fikk vondt i sjela.... Denne historien bygger på sanne hendelser..

Har ikke sett noen av disse enda, men har veldig lyst å se dem begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kongen av Bastøy er absolutt numero uno når det kommer til favorittfilm innen norsk film :jepp: Likte også veldig godt Engelen og Jakten på Nyresteinen :fnise: synes også at traileren til Sønner av Norge så veldg arti ut :)

Edit: Glemte Varg Veum :sjenert:

Endret av Hikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Kongen av Bastøy er absolutt numero uno når det kommer til favorittfilm innen norsk film :jepp: Likte også veldig godt Engelen og Jakten på Nyresteinen :fnise: synes også at traileren til Sønner av Norge så veldg arti ut :)

Edit: Glemte Varg Veum :sjenert:

Må bare advare... Vi tenkte det samme når vi så traileren men fy faen for en SYK, gal og merkelig film. Den er bare grotesk.. Jeg vil iallefall ikke anbefale den. De morsomme klippene vi fikk se i traileren var ikke spesielt mye større del av filmen enn akkurat trailerlengden. Det var mye død, skader, dop og andre merkelige saker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop sett begge tomme tønner filmene. og jeg døde virkelig av latter av tomme tønner 2! Datt nesten ut av sofaen flere ganger. Dødelig morsom. Veldig enkel men twisted/Helt sjuk humor i enkelte scener :-D anbefales :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Har nettop sett begge tomme tønner filmene. og jeg døde virkelig av latter av tomme tønner 2! Datt nesten ut av sofaen flere ganger. Dødelig morsom. Veldig enkel men twisted/Helt sjuk humor i enkelte scener :-D anbefales :-D

Hahha de er dribra! Liker best eneren jeg da.

Og død snø er hysterisk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg er en av få mennesker her i landet (tror jeg), som virkelig misliker Elling. Jeg klarer ikke de filmene i det hele tatt, mulig jeg hadde litk bøkene bedre.

Helt enig i Jakten på Nyresteinen! Så den faktisk ganske nylig, og jeg liker den fortsatt.

Tommys Inferno synes jeg er morsom film, lett underholdning rett og slett. Samme med Bare Bea. Ikke akkurat storfilmer, men de får meg absolutt til å le. Også må jeg få med Solan, Ludvig og GUrin med Reverompa, elsker den filmen :fnise: Flaaklypa kommer i omtrent samme kategori.

Glemte helt Kautokeinoopprøret! En av de absolutt sterkeste norske filmene jeg har sett, anbefales virkelig hvis du ikke har sett den.

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere Wam og Vennrød-filmer. Og filmer av Vibeke Løkkeberg. Mange filmer som er interessante og/eller ufrivillig (?) morsomme.

Noen barne og undomsfilmer er bra (feks Frida med hjertet i hånden)

Jeg likte Reprise. Oslo 31. aug. Kautokeinopprøret. Veiviseren.

Gleder meg til å se Kongen av Bastøy!

Liker å se norsk film, men synes fremdeles dessverre at det nesten alltid er noe veldig klossete og kunstig over dialogene. Jeg synes scenene ofte overdrives. Og en del veldig karikerte særinger går igjen (feks min misunnelige friøsr, den brysomme mannen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker veldig godt eldre filmer :) Fjols til fjells, Skulle det dukker opp flere lik er det bare å ringe, De dødes tjern..osv..

Av nye norske filmer så synes jeg Fritt vilt-filmene er veeeldig spennende, og Bare Bea og Tommys inferno likte jeg også. Og UNO, og Villmark :)

Liker godt sånne teaterstykker som er filma også jeg da, Den spanske flue og Rett i lomma er favorittene der :)

Noen som har sett "Svik", og hva synes dere? Den vil jeg se!

Masse bra norske filmer, men også mye rart. Men har ikke noe inntrykk av at norsk film er dårlig liksom..mange som sier det, og jeg er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg liker også Jakten på nyresteinen :fnise: Også er det den kjempekoselige som går på tv innimellom, "Hurra for Andersen"! Liker også Ellingfilmene, Engelen, I Kina spiser de hund, tatt av kvinnen og sikkert fler jeg ikke kommer på. Må få sett Kong Curling og Sønner av Norge også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen av Bastøy er absolutt numero uno når det kommer til favorittfilm innen norsk film :jepp: Likte også veldig godt Engelen og Jakten på Nyresteinen :fnise: synes også at traileren til Sønner av Norge så veldg arti ut :)

Edit: Glemte Varg Veum :sjenert:

E du fan av Benjamin Helstad ? Han er jo med i 3 av filmene du nevner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E du fan av Benjamin Helstad ? Han er jo med i 3 av filmene du nevner :)

Hahahaha ja det er jeg også, jeg syns han er flink :fnise:

Kom på flere faktisk! Max Manus, Kristin Lavransdatter, slipp Jimmy Fri og Naboer ^^ Olsenbanden junior filmene var jeg veldig glad i som barn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Izzat - kjempefilm,virker ganske realistisk

Max Manus - knallbra krigsfilm

Kjærlighetens kjøtere - Storspill fra Stellan Skarsgård

(rart ingen har nevnt denne)

Endret av Jellybean78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har tips til morsomme norske filmer som man kan skrattle av? Flåklypa er rå, det samme med Lange Flate Ballær selv om den kvalitetsmessig er tvilsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tips til morsomme norske filmer som man kan skrattle av? Flåklypa er rå, det samme med Lange Flate Ballær selv om den kvalitetsmessig er tvilsom.

Har du sett Fjols til fjells? En klassiker med Leif Juster som alltid setter i gang lattermusklene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du sett Fjols til fjells? En klassiker med Leif Juster som alltid setter i gang lattermusklene :)

Ja, den er skikkelig morsom! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i mange her! Syns faktisk det er mange gode norske filmer jeg da.

Engelen er kanskje favoritten, men veldig glad i Budy og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg synes er bra som jeg kommer på nå i farta, må vel være Mannen som elsket Yngve og Trolljegeren. Så Snarveien igår, halvdårlig film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...