Gå til innhold

Norske filmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen favoritter?

Så nettopp PAX og må si jeg er kjempe skuffa.

Hadde forhåpninger til den, pga. caste, men den var jo utrolig dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Død Snø, Den Siste Revejakta, Den som frykter ulven, Naboer, Kongen av Bastøy og Trolljegeren er de første jeg kommer på som jeg liker veldig godt.

Jeg elsker norsk film! Det er mange flere jeg vet jeg burde ha sett også, tror jeg må lage meg en liste en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, når sant skal sies, ikke noen stor fan av Norske filmer, med unntak av de gamle svart/hvitt klassikerne, da, som Fjols til Fjells, f.eks. Den er bare helt herlig. :biggrin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere sett kong curling? Den er en av de morsomste norske komifilmene jeg har sett, og jeg er kresen. Ellers vil jeg nevne Engelen men Maria Bonnevie i hovedrollen, den er så usigelig trist at jeg fikk vondt i sjela.... Denne historien bygger på sanne hendelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kong Curlig har jeg faktisk lyst til å se selv, den ser morsom ut, og de jeg kjenner sier den er bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bartenina

Hodejegerne er kjempespennende! Og Fjols til Fjells vil jeg òg slå et slag for :-D Og Plastposen, noen som husker den? husker iiingenting av handlinga, men husker jeg syntes den var fantastisk i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker plastposen ja, men huskler ikke handlinga. "Skulle det dukke opp flere lik" med Aud Schønermann er også fantastisk )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må så filmer av wam og vennerød.

Lasse og Geir er kostelig, særlig middagsscenen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

døden på oslo s, lasse og geir, reprise, oslo 31 august, trolljegern, svidd neger(må sees!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orions Belte er bra. Er vel egentlig den eneste norske filmen jeg kan si jeg liker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Hodejegerne, Engelen, Kongen av Bastøy, Kunsten å være negativ (? tror jeg den heter), Mars og venus er litt søt, lønsj (?), 47 1/2 eller noe sånt, alle Varg Veum filmene, ja, sikkert mange flere, men det var de jeg kom på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest hogwash

Død Snø, Den Siste Revejakta, Den som frykter ulven, Naboer, Kongen av Bastøy og Trolljegeren er de første jeg kommer på som jeg liker veldig godt.

Jeg elsker norsk film! Det er mange flere jeg vet jeg burde ha sett også, tror jeg må lage meg en liste en dag.

Dette minus trolljegeren, pluss ni liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

For å være ærlig er 99% av norske filmer bare bullshit, men favorittene er uno og kongen av bastøy :) Veldig positivt overrasket av sistnevnte!

Gleder meg til å se hodejegerne da! Hørt den er ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinee

Har sett veldig mange dårlige norske filmer, men jeg husker ingen titler så det sier nok litt. Av norske filmer er jeg stor fan av Varg Veum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elling! :rodmer: Det er virkelig en av de få filmene som lever opp til bøkene. Og Elling-bøkene er jo helt fantastiske :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...