Gå til innhold

Silikonpupper

bonafide

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg søker (igjen) råd hos kloke sjeler her på kvinneguiden. :sjenert:

Jeg vurderer sterkt å ta silikon nå til høsten (dette er et valg jeg IKKE ser lett på,og jeg har overveid dette grundig).

Det problemet jeg har er at jeg ikke ønsker at de på jobben skal se det. Jeg skal ikke ta noe voldsomme store pupper, men skal gå fra en a til en b cup. På avdelingen vår er det VELDIG mye sladring og baksnakking, og jeg med angst sliter litt med tankene rundt at jeg kanskje vil bli baksnakket og ikke tatt så seriøst hvis jeg tar silikonpupper. (Noe som er TEIT, jeg er jo enda den samme personen og er like dyktig i jobben min!)

Er det noen der ute som har tanker om hvordan jeg kan best kan hindre at "veksten min" skaper stor debatt rundt lunchbordet?

Selv tenkte jeg på å kanskje fylle bh'en litt etter litt med bomull eller noe annet - slik at det ikke blir så stor forskjell fra den ene dagen til den andre.. Er dette teit?

Huff, trenger noen innspill her... Svar også gjerne på hva dere ville tenkt dersom 24 åringen på jobben deres hadde kommet med silikonpupper... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gå med trange topper og gensere f.eks? Synes virkelig ikke du skal skamme deg pga du tok silikon. Silikon er veldig vanlig idag og så lenge du ikke får Pamela Anderson pupper, så tror jeg ikke folk bryr seg så mye. Da jeg tok silikon, så var det ingen på jobben min som kommenterte det (kan selvsagt hende de snakket om det bak ryggen min, men helt ærlig bryr jeg meg ikke om hva sladrekjerringene mener og synes ;) ) Dette var mitt valg og jeg angret ikke på valget mitt. Så får bare folk mene hva pokker de vil :)

Hvis du bare skal gå opp en bh str, så er det ikke sikkert de legger merke til det hvis du går med litt vide og løse gensere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker en "mykere" overgang kan du f.eks. begynne med innlegg i de bh-ene du har nå, før du tar brystoperasjonen.

Vil anbefale deg å ikke bruke trange og utringede topper, altså ikke klær som framhever brystene. På markedet finnes det mange ulike typer bh-er. Helt i begynnelsen må du vel bruke sports-bh, men etter det kan du f.eks. begynne med bh-er som ikke framhever brystene, altså ikke push-up.

Etter hvert som tida går kan du framheve dem mer, men anbefaler deg å bruke mye tid slik at overgangen ikke skjer så plutselig. Nå som det går mot kaldere tider kan du f.eks. gå med tykke, grovstrikkede gensere, noe som ikke framhever brystene.

Litt snakking kan det jo bli, men ved en myk overgang og en såpass moderat økning i størrelsen, så går det nok greit. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å IKKE bry deg om hva andre skulle ha sagt uannset hvor ekkelt det må føles.

hvorfor ska du begynne å kle deg annerledes eller putte ting i bhen for at de ikke ska snakke om deg bak ryggen på deg!? det er det ikke verdt.

Men om du likevel skulle bry deg så kan jeg lære bort det trikset vi hadde på ungdomskolen, gå med to bh-er, ikke noe behagelig, men det funka på ungdomskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar vel silikon for at det skal synes, ikke for å gå og ikke føle deg vel og måtte skjule dem? Stå for det og ikke bry deg om hva andre måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror kanskje jeg skal prøve meg med litt løse gensere og legge litt og litt innlegg i bh'en før jeg tar silikonen. Bare så jeg slipper det maset med at jeg har silikon den første perioden. Er ikke så glad i at oppmerksomheten blir rettet mot meg, så er nok derfor det føles litt ekstra ekkelt.. Vet jo egentlig at jeg ikke burde bry meg i det hele tatt!

Som dere sikkert skjønner så er ikke jeg en type som går med utringede topper og kjoler osv til vanlig - rett og slett fordi jeg ikke liker den oppmerksomheten (og fordi det ikke akkurat er så mye å vifte med der forran akkurat nå :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble operet for en mnd siden. Her er det kun aller nærmeste som vet noe, og INGEN har sett att jeg har operet meg. Jeg gikk fra en a-cup til en stor C-cup, og det synes kun om jeg går med veldig trange topper med utringing op push-up ( selv om jeg gjorde dette ute en kveld, trodde alle jeg bare hadde en meget god push up.

Nå har jeg som sagt kun fylt opp "ammepupper", men har ingen intensjon om å fortelle dette til hverken veninner eller andre.

Så når du kun skal gå fra A til B, så tviler jeg på att dette blir en snakkis, om det så blir, så kan du jo enten avise dette med att du bruker en god BH, eller rett og slett si att dette har dere ikke noe med.

Lykke til, jeg har ikke angret, og er veldig glad for att jeg tok skrittet etter å ha tenkt på det i 10 år. Bare sjekk forskjellige klinikker og avtal gjerne konsultasjon flere plasser. Sjekk også opp grundig sånn att du vet hva du går til. Dette er tross alt en dyr operasjon, og en operasjon du skal leve med i mange år.

Om jeg hadde fått vite att noen hadde tatt silikon for å få litt større pupper, så kunne det ikke brydd meg mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg et fnugg om en 24 åring på jobb fikk større pupper. Silikon eller saltvann. Du tar jo ikke noe mega store heller så det går nok meget fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suepertastic

Jeg løste dette ved å investere i BOMBSHELL BHene på Lindex. Jeg var med godvilje en A før operasjonen min, og nå er jeg en god C, og ingen har merket dette. Jeg var også litt strategisk i klesvalg både før og etter operasjonen, og gikk aldri i svært utringede topper før. Om litt regner jeg med at jeg kan begynne å kle meg i akkurat det jeg vil, uten at noen reagerer noe kraftig på størrelsen av puppene mine - de vil bare tro de ikke har lagt så godt merke til dem før. :)

Skriver blogg om min brystforstørrelse: http://suepertastic.webs.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som de andre skriver, bruk gradvis litt mer innlegg frem til operasjonen. Når du er på plass med nye pupper må du uansett den første tiden bruke en uflatterende "treningsBH" som ikke gjør puppene dine noen rettferdighet - de ser små ut nesten uansett. (I alle fall er dette min og andre jeg kjenner sin erfaring)

I mitt tilfelle var jeg ærlig om inngrepet, og opplevde en helt annen reaksjon enn forventet. Mine kollegaer er også fryktelig sladrete, men i dette tilfellet kom selv 50-åringene med støtte og et åpent sinn. De stilte spørsmål, viste forståelse og var generelt mye greiere enn jeg hadde sett for meg.

Jeg vet selvsagt ikke hva de sa da jeg snudde ryggen til, men det vet man jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...