Gå til innhold

Mørke flekker under armene

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har mørke flekker under armene. Det kom etter at jeg i fjor tok solarium med armene over hodet. -Jeg hadde brukt deodorant, og jeg regner med at det er grunnen til at jeg har fått flekkene. Jeg har også veldig tørr hud under armene. Jeg smører endel med fugtighetskrem, men det blir jo aldri bra

Noen som har tips til hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest India Gyllenhaal

Slutt å bruke høvel under armhulene, fjern håret med voks eller epilator og bruk en deodorant i kremform som gir masse fuktighet til huden samtidig som den beskytter mot fukt og lukt. Biotherm's blå/hvite deokrem er kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest India Gyllenhaal

Epilator er en maskin som napper ut hårene med roten. Har du sensitiv hud under armene er alt bedre enn høvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En epilator er en maskin som drar ut hårene med roten..

Blir som voks, bare ikke med voks men maskin!

Er ikke så vondt som det høres ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Jeg har også mørkere hud under armene. I mitt tilfelle skjedde det etter at jeg nærmest brente huden med hårfjerningskrem. Jeg hadde det brukt det ofte før også, men plutselig en dag etset det huden min og jeg fikk brannsår under armenen (au!). Etter det har ikke huden vært helt seg selv. Pytt, pytt... det er nå ikke så farlig!

(har ikke noe råd til hva du kan gjøre med det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest India Gyllenhaal

Å bruke epilator eller voks er en ren vanesak hvis det brukes på rett måte uten fomling. Dessverre kan jeg ikke hjelpe til med råd mot sutring og klaging.

Deokremen fra Biotherm fåes i ett vanlig parfymeri og koster ca. 150 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest India Gyllenhaal

(Lurer på hvor jeg da kan finne hjelp mot sutring og klaging... :ler: )

Det var ikke meningen og være så krass men jeg er møkkalei av alle "au au epilator /voks er så vondt"- trådene. To sekunder med smerte klarer alle når belønningen er silkemyk hud som varer lenge. Og de som påstår at det er så grusomt gjør det ikke på rett måte.

Og styr langt unna alt som heter hårfjerningskrem. De kan gi brannsår og sår stikkende hud i ukevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke hårene være en viss lengde for å bruke epilator/voks? Jeg er avhegneig av å være hårløs under armene hver dag pga. trening, derfor må jeg barbere hver dag. Men noe dritt at man blir helt grå i huden under armene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt epilator, men med voks (bruker varmvoks), bør hårene under armene være ca 3-5 mm for at voksen skal få tak. Men du får ikke samme type ettervekst etter voksing som etter barbering - hårene virker tynnere, fordi de ikke er kappet i tuppen. Jeg vokser ca. hver 14. dag, og har aldri så mye hår at det syns for andre enn meg selv.

Epilator tar kanskje enda kortere hår enn voks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...