Gå til innhold

Mannesyn hos noen kvinner

Mr.Omg

Anbefalte innlegg

Gjest søt_jente

Altså, jeg har ikke noe i mot menn. Jeg liker menn, men jeg liker ikke at menn stirrer på bakdelen min f.eks. Hva er galt med å mene det? Det betyr jo ikke at jeg ikke kan fordra menn, men jeg liker menn som viser respekt og klarer å beherske seg blant damer. Jeg forbinder menn som stirrer på puppene og rumpa med griser. Sånn er det bare.

Må si at menn misforstår mye. En jente lager tråd om at menn stirrer når hun trener og plutselig begynner mennene på KG å si at kvinner ikke tolerer menn, osv. What's up with that? Er det virkelig ikke lov å si at man ikke setter pris på at en mann stirrer på stumpen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg har ikke noe i mot menn. Jeg liker menn, men jeg liker ikke at menn stirrer på bakdelen min f.eks. Hva er galt med å mene det? Det betyr jo ikke at jeg ikke kan fordra menn, men jeg liker menn som viser respekt og klarer å beherske seg blant damer. Jeg forbinder menn som stirrer på puppene og rumpa med griser. Sånn er det bare.

Må si at menn misforstår mye. En jente lager tråd om at menn stirrer når hun trener og plutselig begynner mennene på KG å si at kvinner ikke tolerer menn, osv. What's up with that? Er det virkelig ikke lov å si at man ikke setter pris på at en mann stirrer på stumpen?

Takk for godt innlegg :tommelopp:

TS:

Jeg tror man bare må huske at de som svarer i tråder på KG er de som har gjort seg opp en mening og har lyst å si noe om akkurat det. Man plukker seg jo ut tråder man åpner ut fra overskrift.

Så sånn sett kan man ikke gå ut fra at man leser noe representativt for hva "alle" mener når man leser i en tråd, men bare hva de som har bestemt seg for å uttale seg i den tråden har tenkt.

Så man kan ikke konkludere med noe ut fra tråder på KG, siden utvalget av de som svarer ikke er representativt på noen måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme? Hvilket kjønn har sørget for flest oppfinnelser i historien? Synes jeg ser en verden med bare kvinner der de lever i hulene sine :D

Du er ikke tilfeldigvis den ukjente halvbroren til brutal_mann?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke tilfeldigvis den ukjente halvbroren til brutal_mann?

Han fyren dere mobba vekk i sin tid?... :filer:

Er dere stolte av dere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke alle kvinner som kler seg opp for å få oppmerksomhed fra menn, selv om det nok er mange som gjør det. Når jeg tar på meg en smoking eller livkjole, føler jeg meg bedre, får mere selvtillid og rankere holdning. Så jeg skjønner godt argumentasjonen. Jeg tenker ikke først og femst på opmerksomhed fra kvinner når jeg kler meg slik, men det får meg faktisk til å føle meg mere vel, selv om lakksko er skrekkelig vonde å gå i.

Det findes nok mange kvinner med dårlig mannesyn. Men det finnes også nok av menn med dårlig kvinnesyn, hvilket ofte kommer tydelig frem her på forumet. Jeg liker dem slett ikke. Det må da kunde gå an å holde en skikkelig debatt uden å gå i struben på hverandre ved å tillegge halve verdens befolkning holdninger, tanker og meninger de ikke nødvendigvis har?

Jeg forstenes over bitre, kvinnehadende menn her inde, og synes det er leit at dette tydeligvis påvirker noens syn på menn. Kanskje er den avvisningen og utilstrekkeligheden mange menn føler på, en konsekvens av at de selv har et dårlig kvinnesyn, og bliver behandlet derefter? Dette gjelder sikkert begge veier, men jeg opplever i hvert fald at de fleste av de menn jeg kjender eller observerer, som klager over at kvinner er så slemme og fæle, selv ikke kan oppføre seg, og derfor ikke opplever hyggelige reaksjoner på sin adferd.

Hvis man respekterer kvinner, får man et mye mere fruktbart og hyggelig samvær. Jeg synes det er viktigere end å få hoppet i bingen med flest mulig hele tiden - selv om jeg gjerne hopper i bingen med noen, hvis de har lyst til det. Jeg hevder fortsatt at kvinner er mere enn kroppene sine, selv om de er pent indpakket i fine klær, hva enten det er for å blive lagt merke til, eller for å føle seg vel.

Men så er jeg da også en gammel idiot, så hva ved vel jeg?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren dere mobba vekk i sin tid?... :filer:

Er dere stolte av dere selv?

Du mener kvinnene skulle takket og rost ham for det kvinnesynet han viste?

Grunnen til at han slettet den gamle brukeren sin var at brukere han kjente her inne fortalte i tråder om hvordan han så ut osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva tenker menn egentlig der de står og stirrer? Har dere tenkt den tanken?

Stirrende menn:

"Jøss, ante ikke at tights kan bli så tighte at cellulittene synes!"

"Steike, hu der var svett mellom skinkene, gitt! Fascinerende!"

"Det var sannelig ikke en dag for tidlig at hu der begynte å trene..."

Stirrende gamle griser:

"Håhmmmrrhrr!"

"Mimre!"

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giacomo_P: Jeg tror jeg snakker for mange når jeg sier at du er vel ansett her inne. Du er ingen "gammel idiot" :)

Takk for det! Men jeg liker å kokettere lidt med min egen selvforakt. Ellers bliver jeg nødt til å ta den alvorlig, og det er jo ikke noe særlig stas.

Dessuden er jeg nok lidt eldre end gjennomsnittet her, som virker som de stort sett er i tyveårene.

Men lad oss nå ikke spore av tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vell mannen som tar seg veldig nær av sånt.det egentlig er noe feil med. en håndfull kvinner har ett sånt syn på oss men. og det må være lov....

livet hadde vært slitsomt om alle skulle likt alle...

å det er også lov med meninger i ett såkalt frittland...

slutt og klag og vær en mann......

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What's up with that?

Når en kvinne føler at menn er svin hvis de stirrer er ikke greia, ei heller at menn er patetisk og tafatte, nei.. i tillegg.. *kremt* så får de se godsakene og det, ja det.. faktisk gratis!

Hva tror du hadde skjedd hvis hun ikke hadde fått noen som helst feedback what so evah?

Hadde noen vært så frekk å påpeke dette hadde en moderator gått rett gjennom taket og sletta innlegget uten å komme med noen som helst forklaring. Parce que je le vaux bien :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg finner underfundig ved samfunnet, og da i dette tilfellet KG samfunnet, er evnen til å skjære alle over en kam og ikke se nyanser og forskjeller på det ene og det andre.

-joda, jeg har nok tatt en ekstra titt på ei stram og fin damerumpe i en thights..

-joda, jeg har nok sett en gang til på ei snerten dame på treningsstudio..

-men, det betyr jo ikke at jeg sitter å stirrer og sikler på den dama.

-det betyr kort og godt at jeg fortsatt setter pris på kvinners vakkerhet og kvinnekroppens fantastiske former :)

Noen menn sikler og stirrer nok dessverre, mens andre har evnen til å "nyte synet" og gå videre.

Jeg, i mitt 40+ årige liv, opplever nok heller at kvinner er kvinner værste fiende når det gjelder kommentarer, stirring og snakk om bekledning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal helt ærlig si at jeg er en av disse mannehaterne. men det er fordi så mange gutter/menn har vært så slemme mot meg.

når jeg opplever en "ordentlig" mann, så får jeg sjokk, men jeg blir også glad og overrasket :)

media og reality-program hjelper jo heller ikke akkurat på menns rykte da..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal helt ærlig si at jeg er en av disse mannehaterne. men det er fordi så mange gutter/menn har vært så slemme mot meg.

når jeg opplever en "ordentlig" mann, så får jeg sjokk, men jeg blir også glad og overrasket :)

Enig med deg. Jeg har opplevd litt for mange menn bak kulissene(dvs. når kona og ungene ikke ser på). Menn som ingen skulle tro ville gjøre noe mot familien sin.

I tillegg har jeg vært i forhold med menn som har vist seg som noe helt annet enn det de presenterte seg som.

Det har ført til at når noen forteller meg om en snill, god, ærlig og lojal mann, så har jeg svært vanskelig for å tro dem. Feks. her på KG eller på FB(ååå, mannen min er den beste i verden!) Jeg bare tenker mitt.

Hvis jeg noen gang skal innlede et forhold igjen, hvilket jeg tviler på, så kommer jeg aldri til å dele hele livet mitt med den personen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg var mannehater uten like. Hadde lyst å gi hver og én av de juling fordi jeg trodde de var ekle, onde, utspekulerte, sexfikserte svin som kun interesserte seg for å mishandle, være utro, voldta, være kontrollerende, sperre kvinner inne, alltid dra kvinnen ned, og det at de alltid trodde at mannen var det overlegne kjønn og at kvinner hører hjemme på kjøkkenet med blomstrete forkle og en fersk eplepai i hendene.

Jeg tror ennå at kjæresten min er slik innimellom, men pleier å fike til mitt paranoide sinn, og aksepterer at han faktisk er et godt menneske som vil meg vel. :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn er generelt helt ok dem, bare jeg ikke deler barn med dem, eller har ansvar for å vaske sokkene deres :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe dårlig mannesyn, men så har jeg vært ganske heldig opp gjennom årene. Har aldri blitt behandlet dårlig av noen menn. De jeg har vært borti har vært snill og brydd seg om meg. Jeg var en gang sammen med en gutt som kunne fått hvem han ville, men han var sammen med meg og var en av de snilleste guttene jeg har møtt. Jeg trodde først at han var en typisk player, men jeg kunne ikke tatt mer feil. Det finnes alltid dårlig menn, på samme måte som det finnes dårlig kvinner, men hvorfor ta alle under samme kam?

Tenker jeg derimot på kvinnesynet i Midt-Østen og hvordan kvinnene behandles der, tenker jeg på alle voldtektene og tenker jeg på historie og at kvinner ikke har fått anerkjennelse for det de har gjort. Har lest mye historie og kvinner var undertrykt og fikk ikke den kreditten de fortjente, derfor er det ikke så mange kjente og store kvinnelige figurer i historien - DET gjør meg forbannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe dårlig mannesyn, men så har jeg vært ganske heldig opp gjennom årene. Har aldri blitt behandlet dårlig av noen menn. De jeg har vært borti har vært snill og brydd seg om meg. Jeg var en gang sammen med en gutt som kunne fått hvem han ville, men han var sammen med meg og var en av de snilleste guttene jeg har møtt. Jeg trodde først at han var en typisk player, men jeg kunne ikke tatt mer feil. Det finnes alltid dårlig menn, på samme måte som det finnes dårlig kvinner, men hvorfor ta alle under samme kam?

Tenker jeg derimot på kvinnesynet i Midt-Østen og hvordan kvinnene behandles der, tenker jeg på alle voldtektene og tenker jeg på historie og at kvinner ikke har fått anerkjennelse for det de har gjort. Har lest mye historie og kvinner var undertrykt og fikk ikke den kreditten de fortjente, derfor er det ikke så mange kjente og store kvinnelige figurer i historien - DET gjør meg forbannet. Og hvis noen gutter er så frekke og påpeker det i diskusjoner og uttaler kvinner som det svake kjønnet, da mister jeg all respekt for de guttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hjelper vel ikke akkurat på kvinners rykte, heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...