Gå til innhold

Skal avlive katten


Frk. Mari

Anbefalte innlegg

jeg har en katt som er fryktelig stresset og oppfarende av seg, og dyrlegen ga meg en vitaminmikstur som virker angstdempende. Vi har hatt veldig god erfaing med dette. Hun er roligere, og slapper av. Snakk med dyrlegen først du..

Hun har vel snakket ganske mye med dyreleger tror jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vi få en oppdatering?

Ja, den må vi ha. Det var i går det skulle skje. Håper det har gått bra med henne uansett hva utfallet ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Dersom Frk. Mari føler for det så får vi nok en oppdatering skal dere se.

Frem til den tid kommer så har hun min dypfølte medlidenhet, - og store forståelse for at KG sannsynligvis ikke er det som opptar henne mest akkurat nå :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Frk. Mari føler for det så får vi nok en oppdatering skal dere se.

Frem til den tid kommer så har hun min dypfølte medlidenhet, - og store forståelse for at KG sannsynligvis ikke er det som opptar henne mest akkurat nå :tristbla:

Nei, hun det er nok ikke KG hun tenker på først, men når hun kommer tilbake så ser hun at vi har tenkt på henne disse dagene. En fattig trøst, men det hadde varmet meg hvis noen fremmede tenkte på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nei, hun det er nok ikke KG hun tenker på først, men når hun kommer tilbake så ser hun at vi har tenkt på henne disse dagene. En fattig trøst, men det hadde varmet meg hvis noen fremmede tenkte på meg.

:Nikke:

Pent tenkt :) + til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det varma helt klart å se at vi har blitt tenkt på! Det har ikke vært særlig kjekke dager...

Det blei avliving på fredag. Dyrlegen sa at vi kunne prøve ei runde til, og at hun kunne gi meg navnet på noen gode som dreiv med alternativ behandling, men at jeg ikke burde regne med at katten ville bli frisk av det. Så hun støtta meg i avgjørelsen om å avlive nå før det blei for ille.

Det var veldig trist, men det gikk fort og tilsynelatende smertefritt for katten. Jeg valgte å være med hele veien, og strøyk på henne fra første bedøvelsessprøyta blei satt til lenge etter hjertet hadde slutta å slå. Dyrlegen var veldig hensynsfull og lot oss få være aleine så lenge vi ville etter at det hele var over. Men kjipt var det jo, så jeg er glad for at jeg hadde foreldrene mine på besøk, så jeg slapp å dra hjem til tom leilighet.

Det viste seg at separat kremering var for dyrt til at jeg kunne velge den løsningen, og der og da føltes det å la dyreklinikken ta seg av kroppen hennes omtrent som å bare kaste katten i søpla, så heldigvis fikk jeg lov av foreldrene å begrave henne i hagen deres.

Forrige uke var fæl, men jeg føler at jeg og pusen fikk en fin avslutning. Jeg var stort sett bare hjemme, og katten fikk masse kos og leik og god mat. Det blei faktisk nesten litt for mye for henne, for til slutt ville hun ligge litt for seg selv, og maten blei ikke helt spist opp. Og jeg har tatt over 1000 bilder, så det er nok iallefall noen fine bilder der som jeg kan henge på veggen.

Det verste er over nå, selv om jeg savner henne fryktelig. Heldigvis har jeg mengder av gode minner å fokusere på, for det var virkelig en fantastisk herlig katt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du måtte avlive katten din! :klem:

Forstår likevel godt at du gjorde det, og etter å ha lest gjennom tråden din tror det var et klokt valg. Du har gjort det du kunne for henne.

Gled deg over alle de gode minnene du har og de fine bildene du har av henne. Siden hun var omplassert fra Dyrebeskyttelsen har du uansett hjulpet henne til et bedre liv den stunden dere hadde sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist at det endte slik. Men det hørtes ut som et riktig valg, og som dere hadde en fin siste tid sammen. Du har all medfølelse fra meg, jeg tør ikke engang tenke på hvor vondt jeg hadde hatt det om jeg mistet en av mine.

:klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra, men vondt valg. Vet hvordan du har det.

En god klem og håper du en dag finner en ny lodden venn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Huff så trist, vet hvor utrolig trist det er når man mister gode dyrevenner :( Men det var nok til det beste ja, og nå kan du jo kanskje hjelpe enda en omplasseringskatt med å få et godt hjem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Jeg har rotet litt i arkivet mitt og valgt noen etterteksomme ord spesielt til deg, Frk. Mari.

Det er Constance Jenkins som har skrevet dette, og som hun sier selv: In memory of a beloved cat.

Weep Not for Me, In Memory of a Beloved Cat

Weep not for me though I am gone into that gentle night.

Grieve if you will, but not for long upon my soul's sweet flight.

I am at peace, my soul's at rest.

There is no need for tears.

For with your love I was so blessed.

For all those many years.

There is no pain, I suffer not,

The fear now all is gone.

Put now these things out of your thoughts,

In your memory I live on.

Remember not my fight for breath

Remember not the strife.

Please do not dwell upon my death,

But celebrate my life.

:klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...