Gå til innhold

Fjerning av spiral


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har time hos gynekolog om ca en uke for å fjerne spiralen min. Jeg har ikke født tidligere, og jeg syntes det var utrolig vondt å sette den inn. Men hvor vondt er det egentlig å ta den ut? Er det like vondt som innsettingen, ikke vondt i hele tatt eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke lenge siden jeg tok ut min spiral. Og det var også vondt og ta den ut, men mye mindre vondt enn å sette den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg helt sikker på at jeg ikke skal ha spiral. Jeg var i tvil, så takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Koseklumpen

Jeg synes ikke det var vont å sette den inn, eller å ta den ut.

Jeg kjennte jo at noe skjedde der nede, men vont var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tenker å ta noen smertestillende like før, bare i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tenker å ta noen smertestillende like før, bare i tilfelle.

Husk å ta noen som ikke virker blodfortynnende, så du ikke blør mer enn nødvendig!

Fikk tatt ut min i fjor, kjente et lite napp. Mye vondere å sette inn enn å ta ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

jeg visste ikke at det "gikk ann" å sette den inn i våken tilstand jeg! det høres jo fælt ut :(

jeg har heller ikke født før, og skal snart ta ut min! jeg har tenkt litt over at det ikke kan være særlig behagelig ja!

hvordan gjør de det? tar de bare i tråden og napper den ut?? :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg visste ikke at det "gikk ann" å sette den inn i våken tilstand jeg! det høres jo fælt ut :(

jeg har heller ikke født før, og skal snart ta ut min! jeg har tenkt litt over at det ikke kan være særlig behagelig ja!

hvordan gjør de det? tar de bare i tråden og napper den ut?? :hakeslepp:

Ja det er det de gjør :Nikke: Jeg merket knapt at legen gjorde det på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Ja det er det de gjør :Nikke: Jeg merket knapt at legen gjorde det på meg.

takk for svar :)

heldigvis er det ikke før i juni jeg skal gjøre det!

så jeg får prøve å glemme å tenke på det enn så lenge :fnise:

får satse på at det går like bra som det gjorde med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min satt fast og legen min fikk den ikke ut. Hun prøve tre ganger men da holdt jeg på å svime av så hun sendte meg til gynekolog. Jeg trodde jeg måtte operere den ut eller noe sånt, men da jeg lå på benken og hun begynte å undersøke meg så røsket hun den bare ut! :sjokkert: Det gjorde jo litt vondt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, jeg får vondt bare jeg leser dette! Jeg skal aldri, aldri ha spiral.

Jeg har ikke født (tatt KS), så da er vel sjansene større for at det gjør skikkelig vondt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gynekologen åpner livmormunnen, da kjenner du et lite klyp, så ta de en tang og kniper sammen spiralen og trekker den ut. Jeg ville ikke gått til fastlegen med dette, gynekologer gjør dette mye oftere og har spesialkunnskaper. Hvis du bor i Bergen, kan jeg anbefale en fantastisk gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklumpen

Å herregud, jeg får vondt bare jeg leser dette! Jeg skal aldri, aldri ha spiral.

Jeg har ikke født (tatt KS), så da er vel sjansene større for at det gjør skikkelig vondt tenker jeg.

Har ikke født vaginalt jeg heller. Hadde ikke vert gravid i det hele tatt første gang jeg hadde spiral. Det var fortsatt ikke vondt for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen åpner livmormunnen, da kjenner du et lite klyp, så ta de en tang og kniper sammen spiralen og trekker den ut. Jeg ville ikke gått til fastlegen med dette, gynekologer gjør dette mye oftere og har spesialkunnskaper. Hvis du bor i Bergen, kan jeg anbefale en fantastisk gynekolog.

Jeg har hatt flere spiraler og de har ikke blitt fjernet på den måten. De har bare blitt nappet ut med tråden. Den folder deg sammen når den trekkes gjennom mormunnen, som en paraply opp ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

jeg tror vi rett og slett bare må konkludere med at det er helt tilfeldig om det er syyyyykt vondt, litt plagsomt, eller at man ikk merker det i det hele tatt! ab`en som hadde en spiral som satt fast skremte meg litt gitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...