Gå til innhold

Hva slags tre  

2 stemmer

1. 1. Hva slags tre

• Gran
      18
    • Furu
      3
    • Edelgran
      15

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva slags tre. Så at Tex brukte furu. Har faktisk aldri hørt om noen som har gjort det før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edelgran, selvfølgelig! Til nød vanlig gran. Furu: :kvalm:

Skrevet

Vi bruker vanlig gran, synes det er koseligere og lukter bedre enn edelgran.

Skrevet

Enig med Arwen; vanlig gran lukter best.

Med en allergiker i huset må vi likevel velge edelgran. Trøsten er at det drysser mindre.

Jeg har heller aldri sett et furujuletre, forresten, og klarer ikke helt å forestille meg hvordan det ser ut. Hadde vært artig å se. Kanskje noen har et bilde/en lenke?

Skrevet

Jeg har heller aldri sett et furujuletre, forresten, og klarer ikke helt å forestille meg hvordan det ser ut. Hadde vært artig å se. Kanskje noen har et bilde/en lenke?

Ja, jeg vil også se :D

Skrevet

Jeg er fra min barndom vant til å ha furu-tre som juletre og jeg synes det har vært helt ålreit jeg. Grunnen er at de ikke drysser så fælt, så det var et praktisk valg.

Vi har selv hatt vanlig gran de siste årene. Edelgran synes jeg også er flott, men ikke så lett å få tak i.

Skrevet

Jeg liker best edelgran. Vanlig gran er også greit, men de drysser ofte mer/tidligere enn edelgran.

Furu synes jeg ikke er fint som juletre.

Skrevet

Edelgran. Eneste alternativ (kan selvfølgelig ha plast, men ysj og fysj :roll: ) her i huset ettersom vi har en litt vel leken katt..

Skrevet
Her kan dere se ulike typer juletre' date= inkludert furu

Furuen så jo ikke så veldig forskjellig ut fra granen. Jeg hadde forestilt meg en minivariant av furutypen som vokser utenfor huset mitt; kjempelang stamme med litt nåler i en krone på toppen.

Så dum kan man være! :hoho:

Skrevet

Hjemme burker vi gran, men bestemor og bestefar brukte alltid furu.

Skrevet

Hos mamma og pappa bruker vi alltid furu. Bor omtrent midt i furuskogen, så det har vært det naturlige valg i alle år. Ut og hogge selv.

Hjemme hos meg bruker vi gran, selvhogst på naboeiendommen.

Skrevet

Annenhver jul bruker vi gran. Edelgran. Det er de gangene vi feirer jul hos hans foreldre.

Mamma derimot ble lei av å finne barnåler fra sin Edelgran til langt ut i juni, så hun gikk til anskaffelse av plasttre. :evil: (Store protester i familien da, ja.)

Min tante derimot bruker furu! Jeg synes ikke så veldig mye om det, og er glad vi bare har feiret jul der en gang.

Mine søsken og jeg liker oss best hos mamma på julaften. Jeg synes det er kjempekoselig hos svigers også. (Vi er ikke gift, enda da.)Hun er så søt, og søstera hans ELSKER julen. Faren hans er en kjempefling kokk, så pinnekjøttet er alltid et høydepunkt hos dem.

Skrevet

Hjemme brukte vi alltid gran til jeg var rundt tretten, da fikk mamma og søstern all slags allergi, og så var det slutt på den morroa. De tåler furu så sant den er skyllet ren for alt pollen før den blir tatt inn i stua. I starten var vi veldig lei det alle sammen, syntes kun at gran var "ekte" juletre, men nå har vi vent oss til det.

I fjor hadde jeg og mannen edelgran, i år tror jeg ikke vi skal ha juletre...

Skrevet

Fra barndommen av er jeg vant til furu. En og annen gang det ble gran, men det gikk for det meste i furu.

Hugget selv (ja, pappa hugget da...) og det var kjempekoselig å gå i "skogen" og finne tre før jul. Det var mamma og min jobb.

Men nå som jeg velger mine egne juletrær, blir det kun edelgran. :)

Tåler ikke vanlig gran. Kan ha det i hus så lenge jeg ikke kommer borti, men da får jeg jo ikke pynte selv. :roll::ler:

Skrevet

Liker best edelgran!

Håper å få tak i det i år.

Ganske mange som selger sypresslignende trær her. Er liksom ikke helt juletre akkurat det da... :o

Skrevet

For meg ser grantre teit ut, det kommer jo an på hva man er vant til....

Alle i min familie bruker furu, unntatt min tante som har et hvitt plasttre på litt over en meter!

Forøvrig er jeg ultra kontaktallergisk mot grantre, så skulle vi hatt det kunne jeg hverken pyntet det ellr så mye som kommet borti det.....

Men vi skal sjelvklart ha furu, for det er penest! Skal legge ut et bilde av vårt når det er ferdig pyntet så skal dere få se..... :wink:

Skrevet

Alle i min familie bruker furu, unntatt min tante som har et hvitt plasttre på litt over en meter!

:ler: det må jo slå mine tacky gull-lys til og med :ler:

Men vi skal sjelvklart ha furu, for det er penest! Skal legge ut et bilde av vårt når det er ferdig pyntet så skal dere få se..... :wink:

:hoppe: ja, opplys oss som aldri har sett em pyntet furu!

(for det synes nemlig jeg høres ut som det ser teit ut :wink: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...