Gå til innhold

Med 100.000 kroner ekstra.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde brukt litt mer på bilen jeg skal kjøpe uansett og satt resten på sparekonto.

Hadde jeg hatt billån så skulle jeg helt klart ha betalt det.

Studielån hadde det ikke vært noen vits i å betale, det forsvinner jo av seg selv siden jeg bor i tiltakssonen.(har ikke studielån heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde gått til oppussing av kjøkken (ca 20.000,-).

Satt noe på lappen-kontoen så jeg vet jeg har penger til den.

Bil

Tur til USA for meg og samboeren

Et fint og større bur til undulatene mine

Og resten hadde blitt satt på en konto for mitt fremtidige bryllup.

Nei, jeg ønsker ikke å tenke så fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig som jeg er hadde det gått til egenkapital for bolig / bufferkonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene hadde blitt satt inn på høyrentekonto, og hadde trolig blitt brukt til oppussing i ny bolig (som vi fortsatt leter etter)

Litt hadde kanskje også gått til en liten ferietur før jul. Ferie skal vi på uansett, men med 100.000 ekstra helt uventet hadde vi nok spantet på oss et litt bedre hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min situasjon ville jeg kanskje bevilget en sum (la oss si 5000 kroner) til å "unne meg" noe, la det være litt klær, en weekend-tur eller bare levd litt ekstra godt for å "feire". Så ville jeg satt den resterende summen på sparing, ønsker å kjøpe meg bolig i løpet av noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, shit. Så ikke at det stod "arve" i tittelen. Jeg er jo bare arving fra far og mor, så hadde absolutt ikke feiret den anledningen. En litt stygg formulering kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok ha satt penge på bok,

så hadde jeg hatt en stor buffer konto.. 100 000 kr er ikke noe å ta av på. for da blir du skuffet. når det er tomt...

vant 110 000 kr i poker for 6 år siden, og da hadde jeg feil tanke gang. det skal brukes og det på alt... jeg vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betalt resten av billånet mitt, 30000 kr. Det beløpet jeg vanligvis betaler inn på det ville jeg satt over til sparekonto i stedet. Så ville jeg tatt med meg datteren min på en lengere ferie, har ikke hatt ordentlig ferie på flere år. Resten ville gått rett på BSU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så "dum" at jeg ville ha reist. Har nettopp begynt på studier, så studielånet er ikke akkurat så stort ennå, bil har jeg, og har ikke planer om å bevege meg inn på boligmarkedet på en god stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt 80.000,- til å betale ned på boliglånet mitt, uten tvil.

Resterende 20.000,- ville jeg faktisk brukt på å reise. Akkurat nå har jeg vanvittig lyst til å planleggr tur sammen med mann og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville fylt opp BSU-kvotene våre, og satt resten inn på sparekonto med høy rente. 100.000 er ikke så mye, men det er godt å ha som sikkerhet. Kanskje ville jeg brukt noe på å kjøpe en god seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på. Hadde jeg vunnet dem nå, så hadde jeg brukt dem i boligen, men om jeg vinner dem om et par år, hadde jeg kanskje reist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...