AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har funnet en kul på den ene siden av halsen til sønnen min på rett under ett år, jeg tror det er lymfekjertlene siden jeg finner lignende på andre siden men ikke i nærheten av like stor. Må jeg bestille lege time for å få noen til å se på dette eller kan jeg dra til legevakten? jeg er så bekymret at jeg er kvalm og har vondt i magen... :tristbla: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 3. oktober 2011 #2 Del Skrevet 3. oktober 2011 Det er nok bare opphovnet lymfekjertel, men ring legen å få en time så slipper du å være engstelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Del Skrevet 3. oktober 2011 Vanlig fastlege? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 3. oktober 2011 #4 Del Skrevet 3. oktober 2011 Om du er veldig urolig så ringer du legevakten og sier hva det gjelder. Da bestemmer de om du skal komme inn i dag eller få en time med fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibi Skrevet 3. oktober 2011 #5 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg fant også en sånn da min var under et år, og jeg kjenner flere som har opplevd det samme. Jeg fikk time hos fastlegen, og hun bekreftet at det var veldig vanlig hos småbarn. Det skal selvsagt sjekkes opp, og følges opp slik at man legger merke til om den begynner og vokse og liknende, men ellers er det ikke så mye å gjøre med. Såfremt den er "bevegelig", om du skjønner hva jeg mener. Min har den forresten fremdeles, over et år senere. Den har ikke endret seg siden jeg fant den. Bestill time hos fastlegen din, jeg tviler på at legevakten tar dere inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liseanthus Skrevet 3. oktober 2011 #6 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg fant også en sånn da min var under et år, og jeg kjenner flere som har opplevd det samme. Jeg fikk time hos fastlegen, og hun bekreftet at det var veldig vanlig hos småbarn. Det skal selvsagt sjekkes opp, og følges opp slik at man legger merke til om den begynner og vokse og liknende, men ellers er det ikke så mye å gjøre med. Såfremt den er "bevegelig", om du skjønner hva jeg mener. Min har den forresten fremdeles, over et år senere. Den har ikke endret seg siden jeg fant den. Bestill time hos fastlegen din, jeg tviler på at legevakten tar dere inn. Takk dette roet litt Ja den er løs eller hva jeg skal si... ringer fastlegen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 3. oktober 2011 #7 Del Skrevet 3. oktober 2011 Da jeg var liten hadde jeg flere sånne kuler som var hovne lymfekjertler. De forsvant av seg selv. Jeg hadde ikke stressa med å komme til legevakten, men gjerne tatt det med fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
felgen Skrevet 3. oktober 2011 #8 Del Skrevet 3. oktober 2011 Litt avhengig av hvor kulen er er det mest sa synlig en lymfekjertel eller hovennspyttkjertel. Er det sistnevnte er den gjerne fremme på halsen, litt inn mot midten. Hevelsen går ned igjen hvis du gir ham mat/drikke som øker spyttproduksjonen, feks noe surt. Da blir kjertelen renset og går ned igjen. Er du skikkelig bekymret ringer du fastlegen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå