Gå til innhold

Kul på halsen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en kul på den ene siden av halsen til sønnen min på rett under ett år, jeg tror det er lymfekjertlene siden jeg finner lignende på andre siden men ikke i nærheten av like stor.

Må jeg bestille lege time for å få noen til å se på dette eller kan jeg dra til legevakten?

jeg er så bekymret at jeg er kvalm og har vondt i magen... :tristbla: :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er veldig urolig så ringer du legevakten og sier hva det gjelder. Da bestemmer de om du skal komme inn i dag eller få en time med fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant også en sånn da min var under et år, og jeg kjenner flere som har opplevd det samme. Jeg fikk time hos fastlegen, og hun bekreftet at det var veldig vanlig hos småbarn. Det skal selvsagt sjekkes opp, og følges opp slik at man legger merke til om den begynner og vokse og liknende, men ellers er det ikke så mye å gjøre med. Såfremt den er "bevegelig", om du skjønner hva jeg mener. Min har den forresten fremdeles, over et år senere. Den har ikke endret seg siden jeg fant den.

Bestill time hos fastlegen din, jeg tviler på at legevakten tar dere inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant også en sånn da min var under et år, og jeg kjenner flere som har opplevd det samme. Jeg fikk time hos fastlegen, og hun bekreftet at det var veldig vanlig hos småbarn. Det skal selvsagt sjekkes opp, og følges opp slik at man legger merke til om den begynner og vokse og liknende, men ellers er det ikke så mye å gjøre med. Såfremt den er "bevegelig", om du skjønner hva jeg mener. Min har den forresten fremdeles, over et år senere. Den har ikke endret seg siden jeg fant den.

Bestill time hos fastlegen din, jeg tviler på at legevakten tar dere inn.

Takk dette roet litt :)

Ja den er løs eller hva jeg skal si...

ringer fastlegen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var liten hadde jeg flere sånne kuler som var hovne lymfekjertler. De forsvant av seg selv. Jeg hadde ikke stressa med å komme til legevakten, men gjerne tatt det med fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor kulen er er det mest sa synlig en lymfekjertel eller hovennspyttkjertel. Er det sistnevnte er den gjerne fremme på halsen, litt inn mot midten. Hevelsen går ned igjen hvis du gir ham mat/drikke som øker spyttproduksjonen, feks noe surt. Da blir kjertelen renset og går ned igjen. Er du skikkelig bekymret ringer du fastlegen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...