Gå til innhold

he's just not into you?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke helt enig. Norske menn er ærlige, høflige og rederlige, men de tar ikke initiativ. Jeg vet ikke hva som er problemet, enten det er selvbildet dems eller hva. Jeg og mine venninner er enige; vi er alle damer i vår beste alder og vi blir altså ikke sett av norske menn i det heletatt. Hva skjer?

Noen menn er høflige og rederlige, men langt fra alle. At dere ikke blir sett av dem kan jo skyldes så magt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer ingen vei med dette uten bildebevis.

Mener du at norske menn burde løpe siklende etter dere?

Vi er helt vanlige, norske jenter/kvinner. Ikke stygge, ikke modellpene. Vi er sunne, friske og slanke. De fleste av oss høyt utdannet. Forventer ikke at menn skal komme løpende i det heletatt, men syns det er pussig at de er så lite interesserte. Vi snakket om det sist i går, at vi føler vi ikke blir gitt en sjanse blant menn slik det er nå. Selv syns jeg ofte det er en "murvegg" mellom meg og menn når jeg er ute blant de og har hatt det sånn lenge. Vet ikke helt hvorfor. Kan jo være jeg er stygg, hva vet jeg.

Skrevet

Jeg er litt lei av å høre at byen ikke er rett sted å lete etter en kjæreste. For noen av oss (spesielt vi som bor på små steder hvor det er begrenset med fritidsaktiviteter) er det få muligheter for å treffe nye folk utenom på byen i helgene. I tillegg er det jo ikke slik at alle som går på byen er useriøse, umodne partyfolk som bare er ute etter ONS, selv seriøse, voksne mennesker med sunne interesser går på byen iblant, så hvorfor skal man ikke kunne finne noen der?

Et av de store problemene er at det ikke bare er single folk som går ut på byen.

Skrevet

Vi er helt vanlige, norske jenter/kvinner. Ikke stygge, ikke modellpene. Vi er sunne, friske og slanke. De fleste av oss høyt utdannet. Forventer ikke at menn skal komme løpende i det heletatt, men syns det er pussig at de er så lite interesserte. Vi snakket om det sist i går, at vi føler vi ikke blir gitt en sjanse blant menn slik det er nå. Selv syns jeg ofte det er en "murvegg" mellom meg og menn når jeg er ute blant de og har hatt det sånn lenge. Vet ikke helt hvorfor. Kan jo være jeg er stygg, hva vet jeg.

Kanskje det kan være sånn at de mannebeina dere sikler etter ute på byen allerede er opptatte?

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

eller at dere har en holdning/utstråling/whatever som ikke appelerer så godt til de dere er på jakt etter.

Skrevet

så nå at vi definerer "åpne kort" litt forskjellig i denne settingen. åpne kort som i at en viser hvem er er er jo en selvfølge...?

I min verden har ikke alltid det vært en selvfølge, hehe :popcorn: en god del der ute som kun går etter kropp og utseende.

Skrevet

Jeg synes det er flott at norske menn ikke sjekker opp over alt, jeg. Synes det er slitsomt å skulle forholde meg til de som sjekker opp, og gjerne er litt pågående, når jeg egentlig bare har lyst til å ta bussen til universitetet.

Hurra for norske menn!

Enig! Jeg tror norske menn og norske kvinner passer bra sammen. Det er en grunn til at vi har blitt som vi er! :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

eller at dere har en holdning/utstråling/whatever som ikke appelerer så godt til de dere er på jakt etter.

Jeg har tenkt på dette selv, for jeg har nemlig fått høre at jeg kan se litt arrogant ut. Tingen er bare at jeg er sjenert og er lite flink til øyenkontakt med folk jeg ikke kjenner..

Hva legger du i "dårlig" utstråling/holdning? Når du er ute på byen, hvilke jenter/kvinner syns du gir dårlig inntrykk på avstand? altså de du ikke har pratet med ennå? Hvordan har det seg at menn i utlandet ikke ser denne dårlige utstrålingen mens norske menn gjør det tror du?

Skrevet

Hvordan har det seg at menn i utlandet ikke ser denne dårlige utstrålingen mens norske menn gjør det tror du?

Fordi norske menn er noen feige og usle krek. De er for feige til å stoppe damer for å sjarmere dem. Dumme dumme norske menn. Bedre å dra til Tyrkia eller Hellas, for der vet menn å gi oppmersomhet til nordiske damer.

Gjest MorAase
Skrevet

Så kravstore og uforskammede som unge piker er så er det jo ikke rart at dagens unge menn ikke oppsøker dem.

• Liker 1
Skrevet

Fordi norske menn er noen feige og usle krek. De er for feige til å stoppe damer for å sjarmere dem. Dumme dumme norske menn. Bedre å dra til Tyrkia eller Hellas, for der vet menn å gi oppmersomhet til nordiske damer.

Og hvorfor skulle norske menn ville ha norske kvinnfolk som reiser til Tyrkia eller Hellas for å få oppmerksomhet?

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Jeg elsker norske menn.

Skjønner ikke at dere vil at alle skal sikle på dere og prøve seg både to og tre og fem ganger etter avslag. Jeg synes det er et helvetes mas og kommer alltid hjem fra sydligere land og synes det er topp at jeg endelig kan gå en dag uten å bli hoiet etter og prate med en mann uten å bli bedt på date.

Å kapre en norsk mann er da heller ikke et problem, sjekking er gjensidig, en dialog. Sånn synes jeg også det bør være. Skal liksom menn ta alle initiativ og sette inn alle krefter hver gang selv når de ikke får respons? Må jo være utrolig slitsomt for dem, og også for damer som ikke er interessert.

At man er sjenert kan jo være et problem, men det må du bare jobbe med. Stakkars sjenerte menn da når damer har den innstillingen at det er de som må være frempå og ta alle riskene.

• Liker 1
Skrevet

Og hvorfor skulle norske menn ville ha norske kvinnfolk som reiser til Tyrkia eller Hellas for å få oppmerksomhet?

Dette skal du bare drite i Steinar.

Det er bare i utlandet at menn ser meg, og ikke her hjemme. No vil æ færra te mexico!

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Det er bare i utlandet at menn ser meg, og ikke her hjemme. No vil æ færra te mexico!

Du må ha en lite tiltrekkende personlighet om norske menn ikke ser deg.

Skrevet

Oppmerksomhetssjuke kvinner ække aktuelle uansett.

Skrevet

Nå handler det her om en kultur. Vi jenter kan da ikke klage på at gutta ikke sjekker oss opp på hver en slags offentlig plass. Det er en del av vår kultur at det ikke er kotyme.

Er overhode ikke mennen sin feil!

Og helt ærlig har jeg reagert med vantro og skepsis de få gangene jeg har opplevd tilløp til sjekking på høylys dag på biblioteket el.

Men klart det er dumt.

For det gjelder ikke bare sjekking, det handler generelt om det å smaltalke med tilfeldige naboer, folk på bussen, i kantinen der man jobber.

Gjest padawan
Skrevet (endret)

*snip*

siden jeg ikke har filla peiling på hvem og hvordan du er skal jeg svare på generelt basis.

ved første øyekast ser jeg to ting som jeg vil kommentere. du har en tilbøyelighet til å se arrogant ut samtidig som du ikke er flink med øyekontakt og jeg tror det er her mye av problemet ligger, iallefall i nmine øyne. det er godt mulig du er verdens koseligste jente når en blir kjent med deg men det er jenter med den innstillingen/fremtoningen jeg ikke går etter på byen (eller andre steder hvor jeg kunne tenke meg å sjekke opp noen).

jeg har ikke peiling på hvordan norske menn kan sammenlignes med utenlandske menn når det gjelder sjekking da jeg er av samme kjønn men det er vel forskjellige kulturer som gjør at de kanskje oppleves som mer spennende og annerledes på sjekkefronten. en ting er at ferieflørter i utlandet er spennende men hvor mange er det siom blir værende i et (avstands)forhold med en ferieflørt?

For det gjelder ikke bare sjekking, det handler generelt om det å smaltalke med tilfeldige naboer, folk på bussen, i kantinen der man jobber.

det er typisk norsk å se ut av vinduet, i taket eller lignende for ikke å risikere å snakke med noen fremmede.

Endret av padawan
Skrevet

siden jeg ikke har filla peiling på hvem og hvordan du er skal jeg svare på generelt basis.

ved første øyekast ser jeg to ting som jeg vil kommentere. du har en tilbøyelighet til å se arrogant ut samtidig som du ikke er flink med øyekontakt og jeg tror det er her mye av problemet ligger, iallefall i nmine øyne. det er godt mulig du er verdens koseligste jente når en blir kjent med deg men det er jenter med den innstillingen/fremtoningen jeg ikke går etter på byen (eller andre steder hvor jeg kunne tenke meg å sjekke opp noen).

jeg har ikke peiling på hvordan norske menn kan sammenlignes med utenlandske menn når det gjelder sjekking da jeg er av samme kjønn men det er vel forskjellige kulturer som gjør at de kanskje oppleves som mer spennende og annerledes på sjekkefronten. en ting er at ferieflørter i utlandet er spennende men hvor mange er det siom blir værende i et (avstands)forhold med en ferieflørt?

det er typisk norsk å se ut av vinduet, i taket eller lignende for ikke å risikere å snakke med noen fremmede.

Litt feil å ta inn sydensjekking iforhold til å bo i utlandet ev. flere land i Europa eller USA og Australia som TS nevner. Det er ikke typisk turiststeder jeg har bodd på i utlandet. Likevel har jeg på den tiden jeg bodde der pratet mer med menn i forskjellige settinger der de har vært edru, enn jeg har opplevd i Norge. Dessuten har jeg ikke opplevd flatfyll av en europeer slik jeg gjør i Norge. Heller ikke blitt snakket til av en europeer slik en nordmann kan tillate seg overfor en norsk dame.

Arrogante menn sjekker iallefall ikke opp damer og slår heller ikke av en prat hverken på byen eller andre steder. De må iallefall ha promille for å kaste jakka.

Gjest padawan
Skrevet

som jeg sa først i posten så svarte jeg på generelt basis og det finnes, som du er inne på selv, helt klart unntak fra dette. ;)

Dessuten har jeg ikke opplevd flatfyll av en europeer slik jeg gjør i Norge. Heller ikke blitt snakket til av en europeer slik en nordmann kan tillate seg overfor en norsk dame.

Arrogante menn sjekker iallefall ikke opp damer og slår heller ikke av en prat hverken på byen eller andre steder. De må iallefall ha promille for å kaste jakka.

mye av det siste du nevner vil jeg påstå er et problem med den norske kulturen. vi må ha alkohol innabords før vi tør åpne oss.

Skrevet

Litt feil å ta inn sydensjekking iforhold til å bo i utlandet ev. flere land i Europa eller USA og Australia som TS nevner. Det er ikke typisk turiststeder jeg har bodd på i utlandet. Likevel har jeg på den tiden jeg bodde der pratet mer med menn i forskjellige settinger der de har vært edru, enn jeg har opplevd i Norge. Dessuten har jeg ikke opplevd flatfyll av en europeer slik jeg gjør i Norge. Heller ikke blitt snakket til av en europeer slik en nordmann kan tillate seg overfor en norsk dame.

Jadda, norske menn må være fulle:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=594727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...