Gå til innhold

he's just not into you?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd både i USA (1 år) og i Australia (2 år) og ble vandt til at menn sjekket meg opp, både på byen, på t-banen og på gata, og gjerne flere ganger dersom første gang ikke var vellykket. I Norge har det skjedd kanskje èn gang at jeg har blitt sjekket opp på bussen, men ellers skjer det bare på byen når promillen har nådd en magisk grense. Selv har jeg, etter flere traumatiske opplevelser med menn, blitt livredd for å ta initiativ overfor gutter jeg liker og må innrømme at jeg ofte venter på at menn skal ta kontakt med meg.

Etter et helt liv som singel (bare avbrutt av korte forhold) føler jeg meg veldig klar for et forhold, men akkurat nå synes det å være milevis unna :tristbla: Et vanlig hendelsesforløp når jeg treffer menn på byen er at vi flørter litt (jeg kan godt flørte og vise interesse etter noen glass vin), og en sjelden gang kysser, han ber om nummeret mitt og får det, sender kanskje en melding og hører om jeg kom meg vel hjem og i noen tilfeller legger han meg også til på facebook dagen etter. Etter det hører jeg aldri noe mer.

Er de bare ute etter sex? Og er det slik at om man ikke hører noe mer etter en kveld på byen så var han rett og slett ikke interessert? Eller har likestillingen her i landet kommet så langt at menn er like pysete som kvinner når det kommer til å ta kontakt (edru)?

Jeg regner meg at det vil komme svar som "hvorfor tar du ikke bare kontakt selv", men som sagt er jeg livredd når det kommer til akkurat dette. Jeg er ikke spesielt sjenert, bare fryktelig redd for å bli såret (siden jeg faller ganske kjapt og hardt når jeg først faller for noen). Er slike som meg, som ikke tør å ta initiativ, dømt til å forbli single?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo begynne et annet sted enn på byen. En fritidsinteresse hvor du kanskje får deg en kompis også utvikler det seg, eller nettdating.

• Liker 1
Skrevet

Har ingen gode svar på hvorfor det er sånn her til lands, TS. Men har det sånn selv også. Ser egentlig ikke helt for meg at jeg skal bli sammen med en norsk mann lengre... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

jeg ble bortskjemt når jeg bodde i utlandet for der hadde jeg virkelig draget, på skolen, på bussen, puben og hvor jeg nå enn var.

så kommer man hjem til kalde Norge med selvtillit til tusen og får den iskalde norske sjekkemåten rett i trynet.. "du må faen bare ikke innbille deg noe som helst" ..

Sammenlignet med utenlandske så mangler norske menn mot, de må minst ha 8 i promille før de kan snakke med norske jenter. Syns det er så dumt.

• Liker 4
Skrevet

jeg ble bortskjemt når jeg bodde i utlandet for der hadde jeg virkelig draget, på skolen, på bussen, puben og hvor jeg nå enn var.

så kommer man hjem til kalde Norge med selvtillit til tusen og får den iskalde norske sjekkemåten rett i trynet.. "du må faen bare ikke innbille deg noe som helst" ..

Sammenlignet med utenlandske så mangler norske menn mot, de må minst ha 8 i promille før de kan snakke med norske jenter. Syns det er så dumt.

Dakar, det er såå synd på dere som ikke får nok oppmerksomhet :kgbaby:

Har du lagt merke til at par dannes også i Norge? Noe riktig må jo norske menn gjøre.

Mener du at alle utenfor norge gir deg oppmerksomhet? Utlandet er ganske stort og lite presist.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de må ha 8 i promille for å finne deg attraktiv?

PS

Jeg får også masse oppmerksomhet fra damer når jeg er i Japan og Kina, men jeg sutrer ikke som en 2-åring fordi jeg mister litt av draget når jeg kommer hjem.

• Liker 4
Skrevet

Det er vanskelig å treffe den rette ute på byen.

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

jeg synes byen er helt feil sted å lete etter noen.

Skrevet

Hvor er de rette stedene å lete?

Gjest padawan
Skrevet

stort sett alle andre steder :gjeiper:

hvor en skal sjekke noen avhenger hvor en er konfertabel til å gjøre slikt. jeg bruker for eksempel ofte offentlige områder.

Skrevet

Jeg er litt lei av å høre at byen ikke er rett sted å lete etter en kjæreste. For noen av oss (spesielt vi som bor på små steder hvor det er begrenset med fritidsaktiviteter) er det få muligheter for å treffe nye folk utenom på byen i helgene. I tillegg er det jo ikke slik at alle som går på byen er useriøse, umodne partyfolk som bare er ute etter ONS, selv seriøse, voksne mennesker med sunne interesser går på byen iblant, så hvorfor skal man ikke kunne finne noen der?

Skrevet

Jeg er litt lei av å høre at byen ikke er rett sted å lete etter en kjæreste. For noen av oss (spesielt vi som bor på små steder hvor det er begrenset med fritidsaktiviteter) er det få muligheter for å treffe nye folk utenom på byen i helgene. I tillegg er det jo ikke slik at alle som går på byen er useriøse, umodne partyfolk som bare er ute etter ONS, selv seriøse, voksne mennesker med sunne interesser går på byen iblant, så hvorfor skal man ikke kunne finne noen der?

Enig, jeg har faktisk truffet en av mine tidligere seriøse kjærester på byen. Det varte ikke, men det var ikke på grunn av at vi traff hverandre på byen, men avstand. Men hun er en av de flotteste jentene jeg har truffet, så det kan klikke fint på byen også, selv om jeg innser at det blir litt større sjansespill.

Gjest padawan
Skrevet

*snip*

jeg er tilbøyelig til å se poenget ditt men i mine øyne er det ikke ideelt å sjekke opp noen når begge har 1 i promille, ikke ser klart og generelt sett er ganske tullete. (jeg har satt ting litt på spissen her men siden jeg har jobbet diverse år i utelivsbransjen har jeg sett hvordan man egentlig er på byen selv om man selv mener man er relativt edru og har "full kontroll").

Skrevet

Likevel, det er noe i det ts sier. Norske menn er mer lurepikker og kan ikke kunsten å spille med åpne kort, det gjelder selvfølgelig ikke alle, men lite gentelmanmanerer har de!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er flott at norske menn ikke sjekker opp over alt, jeg. Synes det er slitsomt å skulle forholde meg til de som sjekker opp, og gjerne er litt pågående, når jeg egentlig bare har lyst til å ta bussen til universitetet.

Hurra for norske menn!

Gjest padawan
Skrevet

Likevel, det er noe i det ts sier. Norske menn er mer lurepikker og kan ikke kunsten å spille med åpne kort, det gjelder selvfølgelig ikke alle, men lite gentelmanmanerer har de!

spiller man med for åpne kort så er det kort vei for at en misten sjansen også så det er en gylden balansegang.

Skrevet

Ikke helt enig. Norske menn er ærlige, høflige og rederlige, men de tar ikke initiativ. Jeg vet ikke hva som er problemet, enten det er selvbildet dems eller hva. Jeg og mine venninner er enige; vi er alle damer i vår beste alder og vi blir altså ikke sett av norske menn i det heletatt. Hva skjer?

Skrevet

Ikke helt enig. Norske menn er ærlige, høflige og rederlige, men de tar ikke initiativ. Jeg vet ikke hva som er problemet, enten det er selvbildet dems eller hva. Jeg og mine venninner er enige; vi er alle damer i vår beste alder og vi blir altså ikke sett av norske menn i det heletatt. Hva skjer?

Du kommer ingen vei med dette uten bildebevis.

Mener du at norske menn burde løpe siklende etter dere?

Skrevet

spiller man med for åpne kort så er det kort vei for at en misten sjansen også så det er en gylden balansegang.

Nja, de skikkelige menneene jeg kjenner( ressursterke og selvsikre uten tusen issues) har spilt med åpne kort, mange av dem er godt gift med flotte damer )

damer merker ganske fort tegningen, jeg mister interessen av menn som ikke karer å stå for den de er.

Gjest padawan
Skrevet

Nja, de skikkelige menneene jeg kjenner( ressursterke og selvsikre uten tusen issues) har spilt med åpne kort, mange av dem er godt gift med flotte damer )

så nå at vi definerer "åpne kort" litt forskjellig i denne settingen. åpne kort som i at en viser hvem er er er jo en selvfølge...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...