Gå til innhold

Bikinikropp på 3 måneder


Gjest shirelle

Anbefalte innlegg

Gjest shirelle

noen som tror jeg kan klare det?

Er tynn, men slapp og utrent. Vil ned et par kg og stramme opp MYE. Vil ha helt flat mage og stram rumpe og lår.

Er det mulig eller skal jeg bare gi opp den drømmen med en gang? :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen som tror jeg kan klare det?

Er tynn, men slapp og utrent. Vil ned et par kg og stramme opp MYE. Vil ha helt flat mage og stram rumpe og lår.

Er det mulig eller skal jeg bare gi opp den drømmen med en gang? :trene:

For de aller fleste normalvektige kvinner (og menn) er det ikke naturlig å ha helt flat mage. Det kan bare oppnås ved å kronisk sulte seg og/eller trene svært mye utholdenhet. Jeg har det i konkurransesesongen (idrett: sykling). Da sykler jeg veldig mye og passer på hva jeg spiser, fordi 1-2 kg forskjell kan bety hvorvidt jeg klarer å henge med i motbakkene eller ikke. Det er ikke noe jeg gidder å bruke energi på resten av året, man skal da nyte livet, ikke leve i askese.

Du kan sannsynligvis se stor forskjell på om du begynner å trene seriøst nå og holder på en stund. Problemet er dette: Folk som er ytre motivert for trening, det vil i hovedsak si at de trener for å se bedre ut, ikke fordi de liker å trene, klarer sjelden å opprettholde treningsregimet. Folk som derimot har funnet en treningsform de liker og synes er gøy å drive med, klarer i mye større grad å opprettholde treningsregimet, og dermed også å miste eventuelle overflødige kg.

Du burde finne deg en treningsform du liker, og så trene fordi det er gøy og sunt. Så kommer en fastere kropp som en hyggelig bonus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shirelle

Er ikke bare ytre motivert, vil også bli i god form for helsa sin skyld. Vil ha bedre kondis og jeg vil bli en god løper. Vil kanskje springe halvmaraton neste år. Men må jo begynne å jogge først og se om det er noe for meg. :) Kommer til å trene litt styrke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare ytre motivert, vil også bli i god form for helsa sin skyld. Vil ha bedre kondis og jeg vil bli en god løper. Vil kanskje springe halvmaraton neste år. Men må jo begynne å jogge først og se om det er noe for meg. :) Kommer til å trene litt styrke også.

Har du jogget noe tidligere? Om du er helt utrent på jogging anbefaler jeg deg med å starte forsiktig. Få rett joggeteknikk og pusteteknikk. Sørg for skikkelige sko(invester mer på sko en på fancy treningsklær)

Start med korte joggeøkter og øk etterhvert som formen blir bedre. Om du ikke klarer full joggedistanse så start med powerwalk med joggeintervaller. Øk med jogging når formen bedrer seg. Ville startet med annenhver dag.

Kostholdet vil også spille inn. Om du er tynn så bør fokuset ligge på å få ned fettprosent uten å miste muskelmasse. Det tok meg 3 mnd. med jogging 4 dager i uka med rett kosthold for å komme i god løpeform og med bra redusert fettprosent. Enda bedre nå som jeg jogger 6-7 dager i uka, men holder meg til kun 5 km slik at jeg ikke blir treningslei og slik at jeg ikke blir overtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shirelle

Har du jogget noe tidligere? Om du er helt utrent på jogging anbefaler jeg deg med å starte forsiktig. Få rett joggeteknikk og pusteteknikk. Sørg for skikkelige sko(invester mer på sko en på fancy treningsklær)

Start med korte joggeøkter og øk etterhvert som formen blir bedre. Om du ikke klarer full joggedistanse så start med powerwalk med joggeintervaller. Øk med jogging når formen bedrer seg. Ville startet med annenhver dag.

Kostholdet vil også spille inn. Om du er tynn så bør fokuset ligge på å få ned fettprosent uten å miste muskelmasse. Det tok meg 3 mnd. med jogging 4 dager i uka med rett kosthold for å komme i god løpeform og med bra redusert fettprosent. Enda bedre nå som jeg jogger 6-7 dager i uka, men holder meg til kun 5 km slik at jeg ikke blir treningslei og slik at jeg ikke blir overtrent.

Jeg hadde en runde på 5 km jeg jogga en del før. Måtte gå litt innimellom, pleide å jogge 4 min, gå 1 min, osv. Men er noen måneder siden sist jeg jogga :/ Så tenkte å begynne med 3 eller 4 ganger i måneden. Redd jeg kan bli fort lei, men er så motivert nå så da må jeg jo bare trene nå som jeg faktisk vil det ^^

Også vil jeg ha som mål å klare å jogge 5 km i strekk. Klarer hvertfall 1,5 km i strekk nå (det jogga jeg i går). Men det er jo ikke så mye :P

Jeg må spise lavkarbo/lchf for det er best for kroppen min, men det forbrenner jo fett så det er jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shirelle

Nå har jeg jogga annenhver dag i 9 dager, dvs jogga 5 ganger. Er litt stolt haha :) Trodde ikke det skulle være så lett.

Men jeg har ikke jogga kjempelangt akkurat, bare 3 km hver gang. Tror det er lurt, fordi jeg blir ikke så dødssliten at jeg dropper å trene fordi jeg ikke orker mer. Men skal øke litt mer snart, til 4 og så 5 km. Målet er å løpe 5 km i strekk på 25 min. Før løp jeg 5 km på 30 min, men da jogga jeg ikke konstant, var litt gåing innimellom.

Også begynner jeg på treningssenter i november tror jeg. Da blir det litt styrketrening også.

Er fortsatt laaangt igjen til bikinikroppen, men er hvertfall kommet litt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest shirelle

et spørsmål..:

jeg har ganske mye fett på rumpa mi nå, hehe. Er veldig fornøyd med størrelsen da. Er det sannsynlig at rumpa mi forsvinner når jeg jogger en del? Og har jeg lett eller vanskelig for å få større muskler og større rumpe, når hele rumpa mi er mest fett nå? Er litt redd for at den forsvinner helt, for da har jeg ikke mye former igjen :|

kanskje litt rart spørsmål men. Hvis noen vet, så svar ;)

Endret av shirelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil sørge for at rumpa ikke forsvinner når du går ned i fettprosent, så tren den! Rumpa er en (egentlig flere, da) muskel, og en muskel kan du trene opp. Er bare å google, så finner du masse bilder av godt trente damer med skikkelig stuss. (Genetikk spiller inn, ja, men du kan få en flott rumpe av å passe på den.) Anbefaler spesielt knebøy (husk å KNIPE!) Gjør underverker for rumpa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...