raz Skrevet 2. oktober 2011 #1 Del Skrevet 2. oktober 2011 Heisann, jeg og typen har diskutert giftemaal for lovlige grunner.(visa) Egentlig har jeg aldri helt trodd paa ekteskap og det har aldri vaert min intensjon, men maa man saa maa man.Han nevte dette for sin eldre mor da vi kjoerte hjem fra en konsert. Jeg foelte meg "tatt paa senga" fordi jeg hadde ikke helt godtatt at dette ble tatt opp for familiemedlemmer helt enda. Uansett, mens jeg foelte meg fanget i baksetet, gikk diskusjonen inn paa en ektepakt. Tydelig at svigermor er livredd for sine penger, i og med at typen ikke har penger. Jeg ble selvfoelglig veldig saaret fordi jeg mener at et forhold, naivt nok, er tomt uten tillitt og ingen av oss har noe saerlig av verdier. Dessuten er jeg alt annet enn grisk og det er jeg som bidrar mest i dette forholdet naar det gjelder penger. Jeg er ikke opptatt av materielle verdier og hadde vi en gang blitt skilt saa ville jeg ikke hatt en krone fra him. Det er vikig for meg aa klare meg selv. Jeg foeler at moren ser litt ned paa meg, hun er hyggelig for all del, men hun er en typisk overklasse kvinne som heller skulle oensket at sin kjaere gullunge fant ei fra en bedre bakgrunn med hoey utdannelse som hun kunne vist frem til sine sositetsvenner. Typen mener at jeg og moren skal snakke sammen for aa ordne opp i grums. Jeg vet ikke helt om dette er en god idea fordi jeg tror hennes intensjon er aa overbevise meg at en prenup er noedvendig ellers forsvinner arven til typen eh. Sistnevne snakker hun ikke om, men jeg foeler det henger i lufta. Hun er flink til aa ta kontrollen fordi jeg er veldig forsiktig av meg.. Toer ikke helt aa ta igjen med henne. Hva skal jeg gjoere? Drite i det og signere en prenup? Forklare henne hvordan jeg ser paa saken? Eller be typen slutte aa vaere en stor mammadalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 2. oktober 2011 #2 Del Skrevet 2. oktober 2011 All arv er særeie samme om det er signert avtale eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 2. oktober 2011 #3 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det er hvertfall ikke DIN oppgave å snakke med moren hans, det får han virkelig klare selv. Og så blir DERE enige om hva dere gjør. Er det du som trenger visum til USA, eller hvordan er det? Du kan jo foreslå en ektepakt der du får mer og mer ettersom hvor lenge dere er gift, om dere har barn osv. Da burde det jo bli rettferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå