Gå til innhold

Jeg tror jeg er på vei til å møte veggen..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meg,

- I mitt siste år i en utdannelse for et yrke jeg ikke ønsker å få jobb i

- Null overskudd til å studere, gjøre husarbeid, trene

- Overvektig og ingen selvtillit

- Sosiale problemer (Liker å være alene, da..)

- Så godt som ingen venner

- Samboer med en mann som sannsynligvis er deprimert. Han orker selv "ingen ting", så alt av husarbeid, middager, ansvar ellers hjemme faller på meg. Jeg må nesten være som en mor for ham...

I det siste har jeg hatt en del gruppeoppgaver på skolen. Det fører til at andre krever en innsats for meg, og jeg greier ikke sette meg inn i ting. Har gått glipp av noen forelesninger, selv om jeg jevnt over er (har vært..?) flink til å møte opp på skolen. Føler likevel ikke at jeg forstår noe som helst.

Jeg vil bare sove, sove, sove, og koble ut. Slippe å tenke på noe som helst jeg må eller burde gjøre. Alt er bare krav og forventninger hele tiden.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette.. Jeg er bare så sliten at jeg har lyst til å ta timeout fra alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Føler med deg. Ta en tur til legen, forklar situasjonen. Det kan hjelpe å prate med en prof. En mulighet er å bli henvist til en psykolog. Prøv å få sortert problemene, og se løsnisnger på hvert enkelt problem. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er langt på vei siden du selv ser at situasjonen din ikke er bra.

Og du vil også ha mulighet til å gjøre endringer før du går på en skikkelig smell.

Hva med å si ifra til kjæresten din at han må delta mer hjemme. At du ikke kan ha alt ansvar alene.

Du kan kanskje ta deg en gåtur på kvelden? Da vil du kunne få vært litt i fred, få tenkt litt over hvordan du selv kan bidra til å endre situasjonen. Og det at du er i bevegelse er i tillegg et pluss.

Det er lov til å si at man er sliten. Det er lov å ta seg en pause. Du har lov til å si ifra og ikke minst å be om hjelp.

Jeg vil som nevnt anbefale å ringe legen for en time. Noen ganger er det godt med hjelp fra en nøytral person som evnt en psykolog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...