Gå til innhold

2012!

42 stemmer

1. 1. Tror du verden går under i 2012?

• Ja
      9
    • Nei
      31
    • Har ikke tenkt på det
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var vel kanskje en grunn til at jeg skrev teoriene da vettu. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette bekymrer jeg meg virkelig ikke for.

Hele greia minner i grunn om alt oppstyret og teoriene som kom før tusenårskiftet. Mange som var helt overbevist om at alt kom til å gå til helvete, men det var skuffende lite som skjedde.

Gjest Apophis
Skrevet

Astronomene holder god kontroll på eventuelle himmellegemer som skulle komme vår vei og forskere fra andre grener holder også øye med f.eks. supervulkaner og slikt, så uansett vil vi få beskjed i goooood tid og det blir garantert ikke som i filmen 2012.

Vulkanen i Yellowstone, bl.a, er på jo på overtid for eit stort utbrudd, de har vel gjennomsnittlig eit stort utbrudd hvert 300 000 år, det er 360 000 år siden sist.

Store asterioder har føket fordi og de har ikkje sett dem før ETTER at de har passert, eg har mine tvil om at vi vil få beskjed om at vi kommer til å bli blåst til støv av ein slik om de skulle oppdage ein som er på kollisjonskurs siden det bare hadde skapt panikk (og vi har vel alle sett hva mange folk gjør under panikk og katastrofer).

Eg håper at verden ikkje ender, men at vi kanskje faktisk endelig får øynene opp og tar bedre vare på hverandre, alt liv vi deler planeten med og planeten selv. Men det er vel heller tvilsomt.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg tror ikke på det. Har forstått det sånn at det bare er de som ikke tror på noen gud som kommer til å dø.

Skrevet

Haha nei, så klart tenker jeg ikke på det! For noe tull.

2012 vil komme og gå på samme måte som alle andre år.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke på det. Har forstått det sånn at det bare er de som ikke tror på noen gud som kommer til å dø.

Du tror ikke på det, men du har forstått det sånn at de som ikke tror på noen gud kommer til å dø...? Den skjønte jeg ikke helt. Hva kommer de til å dø av da?

Skrevet

Du tror ikke på det, men du har forstått det sånn at de som ikke tror på noen gud kommer til å dø...? Den skjønte jeg ikke helt. Hva kommer de til å dø av da?

Nei, det var den forrige undergangen, det. Den som var i mars i år.

Skrevet

Det er godt mulig, man veit jo aldri :)

Asterioder, supervulkaner, solbluss, den uungåelige supernovaen.

Før eller siden vil verden gå under.

http://www.endoftheworld2012.net/

Du, og mange andre her trenger å lese denne.

For balansen: Jeg syns 2012 var en kjempefilm. Selv om jeg er skeptiker "to the bone", lar jeg meg lett underholde med slikt stoff! :)

Skrevet

Leste dere i det hele tatt artikkelen? Det finnes ingen planet som heter Niburu! Kjære vene da, folkens...

Skrevet

Jeg tviler på at vi får beskjed om at en komet eller noe vil komme og ødelegge kloden, det ville jo bare skape panikk .

OG jeg er litt redd denne nibiru alle snakker om :P men ifølge nasa er den bare oppfunnet :fnise:

Men hvorfor ikke tenke seg at verden skal gå under, og ta vare på hverandre som om hver dag var den siste? :goodbye:

Skrevet

Astronomene har beregnet at kjernen er 3-4 kilometer i diameter. Skulle kometen treffe kloden vår vil det bety katastrofe, men beregningene viser at den farer forbi oss med en avstand på betryggende 34.980.000 kilometer.

Det er 90 ganger avstanden mellom jorden og månen, eller like langt unna som planeten Venus. Men det er ikke kollisjon mange frykter.

Resten av artikkelen er en masse piss om Niburu osv.

Jeg er mer beymret for finanskrisen i Europa, for å si det mildt.

Skrevet

Men hvorfor ikke tenke seg at verden skal gå under, og ta vare på hverandre som om hver dag var den siste? :goodbye:

Er det ikke litt trist at man må finne på en verdensundergang, for å klare å ta vare på hverandre?

Skrevet

Nei, dette er jeg ikke redd for. Dette med Mayakalenderen er basert på en misforståelse. Som andre har nevnt så er det ikke snakk om en profeti (jeg hadde ikke vært redd om det var en profeti heller), men om at deres kalender slutter og begynner på ny. Det blir som om 31. desember skulle være dommedag bare fordi året vårt slutter da.

Skrevet

Er det ikke litt trist at man må finne på en verdensundergang, for å klare å ta vare på hverandre?

Selvfølgelig er det trist! Men det er fakta at mange folk ikke skjønner hvor glad de er i noen før i en katastrofe... nå liker ikke jeg heller verdens undergang altså! Men hvorfor ikke se det positive som KAN komme ut av å gå å tro at verden skal gå under? :fnise:

Skrevet

Jeg ska til Australia i bryllup på den tiden. Så håper virkelig ikke det da. :/

Skrevet

Jeg tviler på at vi får beskjed om at en komet eller noe vil komme og ødelegge kloden, det ville jo bare skape panikk .

Og om det hadde vært noe sånt som hadde skjedd hadde vi vel ikke kunne gjøre mye med det? :P

Skrevet (endret)

;p

Endret av Tigerr
Skrevet

Når er en trafikkulykke en trafikkulykke? Er det når du frontkolliderer med bilen som skjenet ut i feil kjørebane i svingen, eller er det i det øyeblikket ulykken ikke kan avverges? Når du ser bilen komme, og du vet det vil smelle, og det er for seint å både svinge og bremse, og i brøkdelen av et sekund er du kun et viljeløst vitne til din egen undergang?

Hvert døgn opplever hundreogfemtitusen mennesker verdens ende. Ti av ti mennesker dør. For åtte av dem kommer det som julekvelden på kjerringa.

Hva om verden opplever sin trafikkulykke? At vi når mettningspunktet for hva kloden tåler av utryddet biologisk mangfold og forurensning? At vi overskrider nivået hvor gjenopprettelse er mulig? At skaden vi har gjort på planeten er uopprettelig? Kan vi betrakte dette som The End Of The World, eller må vi vente med denne definisjonen til det siste mennesket slutter å puste?

Uansett har prehistorien vist oss at ulike kosmiske katastrofer kommer med ujevne mellomrom, enten det er kometer, supernovaer eller solaktivitet og andre ting. Det er bare et tidsspørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...