Gå til innhold

Jobbe i julen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alenejul sitter mest i hodet. Jeg har feiret jul alene flere ganger og kun en gang har jeg følt meg ensom (det var da kjæresten skulle feire med sin eksfamilie og jeg ble sittende igjen alene). Det føltes i grunnen verre enn alle de 100% alenejulene jeg har hatt de siste årene.

På vanlige juler så fokuserer jeg ikke så mye på ordet "julaften", som på at "nå skal jeg hjem og kose meg med litt ekstra god middag og så skal jeg lese en god bok hvis det ikke er noe bra på TV". Med det ene unntaket jeg nevnte så har det gått veldig fint hvert år. Julaften er tross alt bare en kveld. Lenger ut i jula så merkes det jo at jeg er langt vekk fra familien og ikke lenger en del av familieselskapene og alt det der, men jeg prøver å tenke på det som fridager og så kommer det jo som regel noen arbeidsdager i romjula også ;) . (Nå høres jeg veldig selvmotsigende ut her som må være hjemme pga jobb og likevel ikke jobber, men det kommer av at vi ofte må innom jobb for å sjekke en del ting selv om det teknisk sett er helligdag og dermed går det altså ikke alltid å reise bort, selv om det vi rent fysisk skal gjøre på jobb bare tar en times tid.)

I fjor døde min far rett før jul. Da hadde jeg tatt noen dager ekstra fri og reist for å være sammen med min mor, og da vi plutselig satt der på julaften og kikket på hverandre og følte på savnet, så var jeg med ett veldig glad for at jeg hadde en del julaftener med annerledes feiring bak meg. Det ville vært mye verre dersom alt plutselig ble snudd opp ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal feire jul hjemme hos meg og kjæresten min for første gang i år ettersom jeg må jobbe i jula. Men vi har tenkt at vi kunne be hjem svigerforeldrene som bor 2 timer unna hjem til oss sammen med faren min som bor en halvtime unna og lage julaften her. Det er også en idè =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var satt opp hele jula i fjor, til tross for at jeg kommer fra en annen del av landet. Da gikk kollegaene mine sammen og tok alle vaktene mine så jeg fikk reist hjem <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var satt opp hele jula i fjor, til tross for at jeg kommer fra en annen del av landet. Da gikk kollegaene mine sammen og tok alle vaktene mine så jeg fikk reist hjem <3

Så utrolig snilt gjort :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...