Gå til innhold

Piercing i navlen

Gjest fjernet

Anbefalte innlegg

Gjest otrivin

Har laget en tråd om dette for en stund siden, men vet ikke hvor den ble av.

Problemet:

Tok piercing i navlen for 3 mnd siden, var i Syden igjen for 1 mnd siden og etter det har den virket helt rar. Den "gror fast", det kommer gugge ut til tider, den hovner innimellom, det kommer skorpe på den, den blør og det gjør konstant vondt. Som en betennelse. Kjøpte en piercing på piercingstudio som skulle hjelpe, den er veldig liten så ikke så mye bevegelig og riktig type "stoff". Haha.

Bruker saltvannsdråper og brulidine som jeg fikk beskjed om av legen, men det skjer ingenting?

Har egentlig lyst å bare ta den ut, men er redd at hvis jeg tar den ut nå kommer det sånn klump der, så vil vente til den iallefall er borte.

Noen tips?

(Ganske sikker på at det ikke er allergi, tålte ikke nikkel før og tok likevel hull i ørene og da ble de sånn brennvarme, klødde osv, det er ikke sånn i navlen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv fucidin salve. Den renset og gjorde min piercing fin igjen, men du må ha resept på den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, ikke ta på den(selve piercingen, bruk f.eks en q-tips så du får snudd på den. Du skulle nok ikke byttet piercing, det er vanlig å vente til den gror. Rense tre ganger om dagen. Unngå klær som strammer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, vet du hva slags krem det er? Sånn ala brulidin eller noe?

Det er en krem som på en måte trekker ut verket. Nå er det mange år siden jeg brukte den da, men fungerte i hvert fall, og har ikke hatt noe problem med piercingen siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Okei, takk for svar :-)

Har ikke tatt på den, prøvde å få av litt av skorpene med q-tips i dusjen som vanlig,

men jeg skjønner ikke hva som skjer! Det er blitt kjempe mye verre bare til idag og det er

akkurat som jeg har en stor kul på innsiden av den. Trodde det kunne være allergi,

men da skulle jeg vel reagert i ørene også? Eller av smykker og sånt også?

veldig frustrerende. Har lyst til å ta den ut mest, for det er så ubehagelig,

men vil ikke få sånn kul der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...