AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg har BMI på 29. Har vært veldig tynn i nesten hele mitt liv, men etter at jeg sluttet å røyke, ble gravid og fødte, gikk jeg opp i mange kilo som jeg ikke klarer å bli kvitt. Jeg spiser sunt, trener, unngår snop, men klarer ikke å gå ned i vekt. Dessuten har jeg et lite barn, og det krever sitt. Har opplevd mange ganger at mennesker som pleide å like meg før, ser ned på meg nå som jeg har blitt overvektig. Jeg mener det er viktigere at jeg ikke røyker nå (har vært røykfri i snart 3 år). Også er jeg jo samme menneskert da, bare jeg veier mer enn før. Hvorfor blir jeg behandlet annerledes? Vet ikke hva jeg vil med dette, håper dere er ærlige når dere svarer da:) Velger å være anonym 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 1. oktober 2011 #2 Del Skrevet 1. oktober 2011 På generell basis, ja... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hipster Skrevet 1. oktober 2011 #3 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) På generell basis, ja... Hva gir deg rett til å se ned på andre mennesker fordi de har et vektproblem? Jeg ser ikke ned på mennesker bare fordi at de er overvektige, hva har det med personen i seg selv å gjøre? Endret 1. oktober 2011 av Hipster 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filliputt Skrevet 1. oktober 2011 #4 Del Skrevet 1. oktober 2011 Folk forbinder gjerne overvekt med latskap eller "å ikke ha kontroll". Jeg tror dette er noe som sitter dypt i kulturen vår, og at mange tenker dette mer eller mindre ubevisst. (Og jeg er IKKE enig i tankegangen, sier bare at jeg tror det har festet seg i kulturen.) Jeg skal ikke gjøre meg noe bedre enn jeg er: jeg merker at jeg også får slike tanker hvis jeg ser noen som er (ekstremt) overvektige. Personer som er "store" eller "plusstørrelse" dømmer jeg på ingen måte - det er når folk virkelig er enorme at jeg hever øyebrynene. Og jeg tenker sjelden over om vennene mine er store eller små, det er bare fremmede jeg ser på gata jeg kan finne på å tenke sånne ting om. Ikke døm meg - jeg er ikke stolt av å tenke sånn, men prøver å være ærlig siden det er det TS ber om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 1. oktober 2011 #5 Del Skrevet 1. oktober 2011 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 1. oktober 2011 #6 Del Skrevet 1. oktober 2011 Nei, på ingen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
akuaku Skrevet 1. oktober 2011 #7 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg ser ikke ned på mennesker som er lubne. Er de skikkelig feite derimot, tenker jeg jo mine tanker Men kan ikke si at jeg ser ned på de. Jeg ser ned på de som er overvektige, og klager over at de er overvektige samtidig som de stapper hele trynet dems ned i en kebab eller no sånt. De ser jeg vel litt ned på (mest fordi de gidder å plage andre med problemet deres omkring dårlig selvdisiplin). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troilltøva Skrevet 1. oktober 2011 #8 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Nei jeg ser ikke ned på de FORDI de er overvektig. Men skal innrømme at jeg blir litt irritert over de som klager over vekten sin men ikke gidder gjøre noe med det. Og jeg forstår ikke helt hvordan de som er veldig overvektige som plages med helsen sin pga det ikke gjør noe med vekten. Men ser ikke ned på de av den grunn. Endret 1. oktober 2011 av Troilltøva 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiemor Skrevet 1. oktober 2011 #9 Del Skrevet 1. oktober 2011 Helt ærlig.. Nei, jeg ser ikke ned på mennesker som er overvektige. Men jeg ser ned på mennesker som faktisk gjør det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 1. oktober 2011 #10 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hva gir deg rett til å se ned på andre mennesker fordi de har et vektproblem? Jeg ser ikke ned på mennesker bare fordi at de er overvektige, hva har det med personen i seg selv å gjøre? Jeg vet at noen har lidelser eller andre årsaker som gjør at jeg ikke ser noe galt i det. - Derfor jeg skrev på "generell basis", altså ikke alltid. Men som regel gjør jeg det ja. Jeg ser ned på overvektige, røykere, folk som drikker mye alkohol og alle andre som bedriver aktiviteter som sier meg at de enten ikke klarer å ta vare på seg selv, eller har ikke har kunnskap nok til å vite hva de har godt av. Arrogant av meg? - Ja, men nå skulle vi jo være ærlige Det er ikke noe galt i å ha fordommer, hvis man er klar over dem. Vi kan tross alt ikke bestemme oss for å ikke ha fordommer. Man kan fortrenge dem, og late som man ikke blir påvirket av dem, eller man kan erkjenne dem og være bevisst på dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hipster Skrevet 1. oktober 2011 #11 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg vet at noen har lidelser eller andre årsaker som gjør at jeg ikke ser noe galt i det. - Derfor jeg skrev på "generell basis", altså ikke alltid. Men som regel gjør jeg det ja. Jeg ser ned på overvektige, røykere, folk som drikker mye alkohol og alle andre som bedriver aktiviteter som sier meg at de enten ikke klarer å ta vare på seg selv, eller har ikke har kunnskap nok til å vite hva de har godt av. Arrogant av meg? - Ja, men nå skulle vi jo være ærlige Det er ikke noe galt i å ha fordommer, hvis man er klar over dem. Vi kan tross alt ikke bestemme oss for å ikke ha fordommer. Man kan fortrenge dem, og late som man ikke blir påvirket av dem, eller man kan erkjenne dem og være bevisst på dem. Sykdom eller ikke, de er vanlige mennesker som alle andre. La nå folk leve som de selv vil, og du som du vil, in your case, overlegen. unnskyld, jeg takler bare ikke folk som ikke respekterer folk for hvordan de er. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 1. oktober 2011 #12 Del Skrevet 1. oktober 2011 Nei, det gjør jeg helt ærlig ikke. Jeg har en tante og fetter som er overvektige, og et par venninner. Tenker mer at "huff, det må være vanskelig å dra på så mye vekt", "det ser slitsomt ut" eller lignende. Behandler dem ikke noe annerledes og tenker ikke at folk som er overvektige er noe mindre verdt på noen måte. Tenker mer at det må være slitsomt og tungt, og frustrerende at man ikke klarer å gjøre alt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 1. oktober 2011 #13 Del Skrevet 1. oktober 2011 Nei. Ser kun ned på kondomdress spinningsykkel-fantomer (av begge kjønn) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 1. oktober 2011 #14 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg kan ikke gi et entydig svar på det spørsmålet. Jeg har en veninne som har en sykdom som gjør at kroppen tar opp alt fettet hun får i seg. Hun er veldig påpasselig, spiser sunt, men har forståelig nok noen ekstra kilo... Henne har jeg stor respekt for, og ser definitivt ikke ned på. Mange som er deprimert og går på antidep, sliter med noen ekstra kilo. dette er en bivirkning av pillene, og det siste denne personen trenger, er kritikk for overvekten sin, så i slike tilfeller syntes jeg bare synd på folk. Men jeg kan vel innrømme at jeg ser ned på folk som klager over overvekt mens de propper i seg hamburger fra macen... Syntes også det er snodig med de som klager over slankepulver og kurer som ikke virker, når de knapt beveger seg utenfor døren... Sier ikke at jeg tror alle er i stand til å løpe maraton, men det går an å gå seg en rolig tur i ny og ne... Da raser kiloene... Så svaret mitt på spørsmålet er: Det kommer an på grunnen til overvekten, og hva man velger å gjøre med problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #15 Del Skrevet 1. oktober 2011 Det kommer litt an på. Jeg prøver å ikke se ned på noen, men av og til gjør jeg det likevel. Jeg ser ikke ned på folk som er litt tykke og som ser velstelte og kvikke ut, men folk som ser veldig slappe og sure og sjuskete ut, de kan jeg kanskje se ned på. De som går og vasser i en stygg treningsbukse på kjøpesenteret med fett hår og en cola/bolle i hånden, da tenker jeg at de er en type som er late, som bare klager og ikke tar ansvar, som skylder på andre, som sikkert lever på trygd. Og hvis de har barn synes jeg skikkelig synd på barna. Og jeg kan nok unders når jeg ser noen som er ekstremt overvektige, da lurer jeg jo på hva de egentlig spiser for å bli så tykke. Om de bare sitter stille og må kose seg hele tiden og sånn. Det ser jeg nok litt ned på. Men en smart, hyggelig og kvikk tykk person ville jeg ikke sett ned på. Mulig jeg ville trukket noen slemme konklusjoner før jeg ble kjent med vedkommende, men det sier jo mer om meg enn om den overvektige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullskje Skrevet 1. oktober 2011 #16 Del Skrevet 1. oktober 2011 På en måte, syns jo synd på dem som regel og det blir på en måte å se ned på dem for når jeg tenker meg om så kan de ha det ti ganger bedre med seg selv enn hva jeg har, men jeg tillater meg selv å gjøre opp en mening kun basert på utsendet om hvor vidt de har det vondt og lider. Gjør aldri. Det med slanke mennesker....nei, huff ikke noe godt å analysere seg selv og oppdage så overfladiske holdninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #17 Del Skrevet 1. oktober 2011 jeg har ei venninne som er gaaaanske svær. Da jeg så henne på skolen første gang tenkte jeg negativt om henne... men ble kjent med henne, og hun er et fantastisk menneske!! innimellom tenker jeg at hun burde gjøre noe med det, men jeg tenker mest at det er hennes greie, så jeg gidder ikke bry meg, og er ikke negativ mot henne. Det er jo bare dårlig gjort å dømme et person utifra størrelsen dem har. Det betyr jo bare at disse tidligere vennene dine er dårlige mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 1. oktober 2011 #18 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg ser ned på de som er feite fordi de ikke gidder å prøve å gå ned, ja. Og da i tillegg hvis du klager over det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2011 #19 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg ser ned på meg selv pga at jeg er overvektig, men jeg ser ikke ned på overvektige på generelt grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 2. oktober 2011 #20 Del Skrevet 2. oktober 2011 Ja, jeg gjør det. Men så ser jeg også ned på rånere, snusere, de skinnhellige, de fanatiske, de late, de alt for aktive - and the list goes on. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå