Gjest snoopy_93 Skrevet 1. oktober 2011 #1 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei! Jeg er en kaffedrikker og har drukket kaffe mer eller mindre siden jeg var rundt 4år. (Skulle være like kul som pappa ) Det har aldri vært noe problem å drikke kaffe og har aldri opplevd å bli syk av å drikke det annet en hodepine når jeg bare har drukket kaffe en hel dag. (I og med at kaffe er vanndrivende får man ikke i seg nok væske.) Jeg har drukket kaffe så og si hver dag på skolen (1-2 små papp-krus) og har ikke merket at jeg har blitt dårlig av det. Nå når jeg satte meg ned med en kopp kaffe hos mamma og pappa merket jeg etter sånn 20min at jeg fikk skikkelig vondt i magen. På venstre side noen cm fra navlen og litt høyere opp. Sist jeg hadde så vondt i magen gikk jeg til legen med det og ble sendt videre til UL uten at de fant ut hva det kunne være. Jeg fant ut senere at det kunne komme av at jeg sleit veldig psykisk. (da varte magevondten alt fra 1time til 1,5 timer) Noen som vet om det kan ha noe med kaffen å gjøre? (drikker kaffe med melk om det har noe å si, og jeg har aldri reagert på melk eller noe tidligere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2011 #2 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei! Jeg er en kaffedrikker og har drukket kaffe mer eller mindre siden jeg var rundt 4år. (Skulle være like kul som pappa ) Det har aldri vært noe problem å drikke kaffe og har aldri opplevd å bli syk av å drikke det annet en hodepine når jeg bare har drukket kaffe en hel dag. (I og med at kaffe er vanndrivende får man ikke i seg nok væske.) Jeg har drukket kaffe så og si hver dag på skolen (1-2 små papp-krus) og har ikke merket at jeg har blitt dårlig av det. Nå når jeg satte meg ned med en kopp kaffe hos mamma og pappa merket jeg etter sånn 20min at jeg fikk skikkelig vondt i magen. På venstre side noen cm fra navlen og litt høyere opp. Sist jeg hadde så vondt i magen gikk jeg til legen med det og ble sendt videre til UL uten at de fant ut hva det kunne være. Jeg fant ut senere at det kunne komme av at jeg sleit veldig psykisk. (da varte magevondten alt fra 1time til 1,5 timer) Noen som vet om det kan ha noe med kaffen å gjøre? (drikker kaffe med melk om det har noe å si, og jeg har aldri reagert på melk eller noe tidligere) Vanskelig å si, for magesmerter kan komme av så mangt. Og det kan være pga kaffe, men det behøver ikke å være det. Om du får de samme smertene igjen uten at du har rørt kaffe på en hel dag så er det mest sannsynlig ikke av kaffen. j Jg tåler ikke kaffe, spesielt ikke kaffe med melk. Jeg får ikke kjempevondt, men jeg må springe på do like etter. Tåler melk ellers, er kun i kombinasjon med kaffe at magen min går litt i opprør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 1. oktober 2011 #3 Del Skrevet 1. oktober 2011 Det skjedde for første gang i dag og du har drukket kaffe daglig over lengre tid? Høres ikke kafferelatert ut i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 1. oktober 2011 #4 Del Skrevet 1. oktober 2011 Det skjer med meg av og til hvis jeg drikker mye kaffe. Kaffe er veldig surt for magen, så hvis du drikker mye bør du kanskje kutte ned litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 1. oktober 2011 #5 Del Skrevet 1. oktober 2011 Har drukket to kopper i hele dag. Er forresten mulig det er pålegget på maten jeg reagerte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. oktober 2011 #6 Del Skrevet 1. oktober 2011 Sjekket legen deg for magesår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 1. oktober 2011 #7 Del Skrevet 1. oktober 2011 Legen min mente at jeg hadee magekatarr, og at dette kunne kommet av for mye kaffedrikking på tom mage da jeg hadde magesmerter. Har drukket kaffe lenge jeg også, men av og til skjer slike ting, oftest i kombinasjon med andre faktorer som stress, at man ikke spiser nok av andre ting, og dersom man kansje har fått i seg noe i forkant som magen ikke tåler så bra, slik at miljøet i magesekken er litt utsatt. Gikk dog greit for meg å drikke kaffe etter at det gikk over, men jeg har dog fått et mer bevisst forhold til egen kaffedrikking, og prøver å drikke mer med måte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 1. oktober 2011 #8 Del Skrevet 1. oktober 2011 Sjekket legen deg for magesår? Det ville de vel funnet på en ul? Så jeg tviler ganske sterkt på det. Som sagt så var det sikkert noe jeg spiste til frokost - for når jeg tenker meg om fikk jeg lignende smerter med dette pålegget for en liten stund siden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå