Gå til innhold

broren min er snurt pga hva JEG ikke kan spise i jula!


daemonia

Anbefalte innlegg

Jeg opererte bort galleblæren i går, og i dag kom broren min innom. Spurte hvordan det gikk og slikt, og så kom vi innpå hvilke beskjeder jeg hadde fått fra sykehuset om hvordan jeg blandt annet må spise fremover. Da sa jeg jo at de neste 3 mnd måtte jeg holde meg unna alt som heter fett og sukker slik at kroppen får komme i rute igjen før jeg forsiktig begynner å prøve meg fram.

Da spurte han hva jeg skulle spise i jula, og da sier jeg at det får vel bli en finere biff eller noe med ovnsgratinerte poteter eller ett eller aent, men at jeg ikke hadde tenkt noe over det.

Og da kom svaret: Så det blir verken pinnekjøtt eller ribbe her i jula da altså? Er det meningen at det skal gå utover andre også nå altså?

Da svarte jeg at NEI, det er kun meg det gjelder, for jeg blir jo ikke syk av hva andre spiser.

Men nei, hvis ikke alle spiste det samme så kunne det bare være. Da var det ikke rett uansett.

Skjønner ikke hvorfor det var så veldig stor sak for han uansett, med tanke på at vi har bestilt 5 dagers opphold på høyfjellshotell i jula nettop på grunn av at jeg skulle slippe å lage 2 forskjellige middager hver dag, og det visste han jo om... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gidd å bry deg om hva en så teit bror mener.

Nei, det er det alle andre sier også, men herregud, det høres jo ut som at det er noe jeg har gjort med vilje sånn som han reagerer :(

Ikke akkurat det morsomste en får høre når en ikke har vært hjemme et døgn en gang :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det alle andre sier også, men herregud, det høres jo ut som at det er noe jeg har gjort med vilje sånn som han reagerer :(

Ikke akkurat det morsomste en får høre når en ikke har vært hjemme et døgn en gang :(

Det viser bare at han er umoden og selvsentrert. Akkurat som om hele jula blir ødelagt fordi du ikke spiser ribbe? Nei, hev deg over det. Er han 14 år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser bare at han er umoden og selvsentrert. Akkurat som om hele jula blir ødelagt fordi du ikke spiser ribbe? Nei, hev deg over det. Er han 14 år?

nei, det rare er at han blir 41 til påske. En av grunnene til at jeg blir så skuffet og sjokkert over en sånn kommentar! :hakeslepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulling, var det første som falt meg inn, faktisk.

Han må da ha hatt en dårlig dag? Eller pleier han å være så... selvsentrert og insensitiv? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulling, var det første som falt meg inn, faktisk.

Han må da ha hatt en dårlig dag? Eller pleier han å være så... selvsentrert og insensitiv? :sjenert:

For å være helt ærlig så har han sine øyeblikk ja.. Men det går som regel på at andre ikke vil at hundene hans skal jakte på kattene eller spise mat som de har putta hele hodet opp i.

Og så har han alltid vært ungkar. En av grunnene til at hele familien stort sett overser særhetene hans. Fordi han vet sikkert ikke bedre, på grunn av manglende erfaring med å ta hensyn i voksen alder.

Ikke vet jeg. Utrolig frekt og sårende føler jeg at det var akkurat nå ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppelev det samme selv, og vet faktisk om flere som feks er vegetarianere som opplever det samme.

Familie blir sur på hva de ikke spiser. Jeg "kan skjønne det" at enkelte synes det er "trist" at ikke alle samles rundt den samme ribba, at det blir retter på siden. Det er vel noe med kjernefamiliementaliteten antar jeg. Men når det er fordi du er syk, så blir det jo bare for dumt.

Du får spørre han neste gang om det kommer opp, om han mener du heller skal bli syk i jula da, for at han vil at du skal spise det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Han overreagerer bare. Det roer seg sikkert og han kan få spise så mye pinnekjøtt og ribba han orker så lenge du slipper å spise det i og med at du kan bli dårlig.

Be legen snakke til han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte bort galleblæren i går, og i dag kom broren min innom. Spurte hvordan det gikk og slikt, og så kom vi innpå hvilke beskjeder jeg hadde fått fra sykehuset om hvordan jeg blandt annet må spise fremover. Da sa jeg jo at de neste 3 mnd måtte jeg holde meg unna alt som heter fett og sukker slik at kroppen får komme i rute igjen før jeg forsiktig begynner å prøve meg fram.

Da spurte han hva jeg skulle spise i jula, og da sier jeg at det får vel bli en finere biff eller noe med ovnsgratinerte poteter eller ett eller aent, men at jeg ikke hadde tenkt noe over det.

Og da kom svaret: Så det blir verken pinnekjøtt eller ribbe her i jula da altså? Er det meningen at det skal gå utover andre også nå altså?

Da svarte jeg at NEI, det er kun meg det gjelder, for jeg blir jo ikke syk av hva andre spiser.

Men nei, hvis ikke alle spiste det samme så kunne det bare være. Da var det ikke rett uansett.

Skjønner ikke hvorfor det var så veldig stor sak for han uansett, med tanke på at vi har bestilt 5 dagers opphold på høyfjellshotell i jula nettop på grunn av at jeg skulle slippe å lage 2 forskjellige middager hver dag, og det visste han jo om... :sukk:

Huff, ikke bry deg om det...høres akkurat ut somnoe min bror kunne ha funnet på å bli sur for også...enkelte blir liksom aldri voksne de.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppelev det samme selv, og vet faktisk om flere som feks er vegetarianere som opplever det samme.

Familie blir sur på hva de ikke spiser. Jeg "kan skjønne det" at enkelte synes det er "trist" at ikke alle samles rundt den samme ribba, at det blir retter på siden. Det er vel noe med kjernefamiliementaliteten antar jeg. Men når det er fordi du er syk, så blir det jo bare for dumt.

Du får spørre han neste gang om det kommer opp, om han mener du heller skal bli syk i jula da, for at han vil at du skal spise det samme.

Jeg var faktisk veldig syk forrige jul, men det var før jeg visste at julematen hadde effekt på galleblæra, så jeg vet, og resten av familien også, hva som skjer hvis jeg spiser noe sånn. Ble innlagt med akutt betennelse 31 oktober i fjor, og siden har det gått slag i slag med flere gallesteinsanfall i måneden, og enda en sykehusinnleggelse i mai som var.

Han overreagerer bare. Det roer seg sikkert og han kan få spise så mye pinnekjøtt og ribba han orker så lenge du slipper å spise det i og med at du kan bli dårlig.

Be legen snakke til han :P

Tror han hadde hatt godt av littegrann mer kunnskap om hvordan enkelte ting kan påvirke selv etter operasjoner og ting liksom skal være i orden ja :wink:

Huff, ikke bry deg om det...høres akkurat ut somnoe min bror kunne ha funnet på å bli sur for også...enkelte blir liksom aldri voksne de.... :sjenert:

Beklager å måtte si det, men det er faktisk godt å høre at det ikke bare er jeg som har slike skruller i familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår broren din meget godt, jeg.

Selv har jeg en bror som påstår han er hyperallergisk mot paranøtter, og han har til og med bestukket en lege til å bekrefte det.

Jeg laget en kake med paranøttebunn for å bevise at han løy om moteallergien sin, og tror du ikke hypokonderbroren min lot som han fikk anfall etter å ha tatt en bit bare for å demonstrere mot kaka!

Også du, TS, som går til det skritt å operere bort galleblæra di bare for at du skal ha anledning til å diktere resten av familiens julemiddag. Du burde skamme deg!

Noen eier bare ikke skammevett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår broren din meget godt, jeg.

Selv har jeg en bror som påstår han er hyperallergisk mot paranøtter, og han har til og med bestukket en lege til å bekrefte det.

Jeg laget en kake med paranøttebunn for å bevise at han løy om moteallergien sin, og tror du ikke hypokonderbroren min lot som han fikk anfall etter å ha tatt en bit bare for å demonstrere mot kaka!

Også du, TS, som går til det skritt å operere bort galleblæra di bare for at du skal ha anledning til å diktere resten av familiens julemiddag. Du burde skamme deg!

Noen eier bare ikke skammevett.

:scorpis:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår broren din meget godt, jeg.

Selv har jeg en bror som påstår han er hyperallergisk mot paranøtter, og han har til og med bestukket en lege til å bekrefte det.

Jeg laget en kake med paranøttebunn for å bevise at han løy om moteallergien sin, og tror du ikke hypokonderbroren min lot som han fikk anfall etter å ha tatt en bit bare for å demonstrere mot kaka!

Også du, TS, som går til det skritt å operere bort galleblæra di bare for at du skal ha anledning til å diktere resten av familiens julemiddag. Du burde skamme deg!

Noen eier bare ikke skammevett.

Jeg amputerte det ene benet bare for å sabbotere familiejuleskirennet, jeg! Men jeg er et godt menneske allikevel.

Endret av Prozac
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg amuterte det ene benet bare for å sabbotere familiejuleskirennet, jeg! Men jeg er et godt menneske allikevel.

Når jeg tenker meg om så burde jeg kanskje ikke fordømme deg og TS så kraftig likevel; jeg har jo faktisk også mine svin på skogen samt skjeletter i skapet når det gjelder å sabotere familiemåltider. :sjenert:

Da jeg var barn bestemte jeg meg for å få diabetes bare for å ødelegge for familiens juledessert.

Men jeg er også et godt menneske likevel, selv om jeg ødela bukspyttkjertelen min på trass! :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Yellow Taxi

Som vegetarianer kan jeg fortelle deg at det er ekstremt vanlig at mennesker blir fornærmet av hva andre velger å spise (uansett hvor ydmyk man er) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jada.... hva i all verden skal man prøve med slik en bror....

Det kommer ganske godt frem at han er ungkar. Helt uten sosial korrektur på hjemmeplan.

Det er jo nesten så det kunne vært fristende å be ham stelle i stand julen for hele familien (så kunne du tatt med deg mat som du vet at du tåler nå i den forsiktige fasen etter operasjonen).

Fra spøk til revolver; jeg vil håpe og tro han tar seg litt sammen når han får tenkt seg om, - og forhåpentligvis har selvinnsikt til å forstår at han var så langt utenfor normal akseptsone som det er mulig å komme i en slik situasjon.

Når den første, innledende skuffelsen over å tro han blir "fratatt" sin tradisjonelle julemiddag har avtatt.

Jeg forstår det som operasjonen var vellykket (?) :)

Da er det bare å ønske riktig god bedring :blomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren din er en tosk! (Oooops, personangrep)

I allfall i den saken der. Synes du skal knaske i deg minst 3 salatblader ekstra til biffen din, så han riktig kan lide mens han sitter der med juleribba si og ser deg spise mat som du tåler.

:ironi:

God bedring - og akkurat det var ikke ironi ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vegetarianer kan jeg fortelle deg at det er ekstremt vanlig at mennesker blir fornærmet av hva andre velger å spise (uansett hvor ydmyk man er) :sjenert:

Greit nok at jul er tradisjon, men å gå på tvers av prinsipper og helse er det vel ingen som bør påberope seg retten til å forlange. Men det er vel kanskje vanskelig for andre å sette seg inn i en slik situasjon.

Det kommer ganske godt frem at han er ungkar. Helt uten sosial korrektur på hjemmeplan.

Det er jo nesten så det kunne vært fristende å be ham stelle i stand julen for hele familien (så kunne du tatt med deg mat som du vet at du tåler nå i den forsiktige fasen etter operasjonen).

Fra spøk til revolver; jeg vil håpe og tro han tar seg litt sammen når han får tenkt seg om, - og forhåpentligvis har selvinnsikt til å forstår at han var så langt utenfor normal akseptsone som det er mulig å komme i en slik situasjon.

Når den første, innledende skuffelsen over å tro han blir "fratatt" sin tradisjonelle julemiddag har avtatt.

Jeg forstår det som operasjonen var vellykket (?) :)

Da er det bare å ønske riktig god bedring :blomst:

Joda, han kommer vel inn på bedre tanker, men jeg har jo allerede sagt d for lenge siden at for min del så kom det ikke til å bli noe typisk jul. Og da hadde pipa en helt annen lyd kan du si. Så lenge han fikk pinnekjøttet sitt så var alt i orden den gang liksom..

Og operasjonen var vellykket ja :) De sa at det var enkelt siden jeg bare hadde vært plaget med stein og mye småsand, og ikke mange infeksjoner som mange andre får. Derfor var operasjonen gjort på ca halvannen time i stedet for 2-3 timer som de hadde satt av til meg. Men noe stein og mye sand var visst mer enn nok til å gi store problemer på andre måter.

Og tusen takk for omtanken, det varmer :)

Broren din er en tosk! (Oooops, personangrep)

I allfall i den saken der. Synes du skal knaske i deg minst 3 salatblader ekstra til biffen din, så han riktig kan lide mens han sitter der med juleribba si og ser deg spise mat som du tåler.

:ironi:

God bedring - og akkurat det var ikke ironi ;)

Hihi, ikke sant? Får sende et bilde til ham på MMS når vi sitter på høyfjellshotellet og koser oss med akkurat det som passer oss av mat :wink:

Og tusen takk til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...