Gå til innhold

Får store vannblemmerav å trene aerobic.Tips for ungå dette?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Får dette veldig ofte. Ofte store vannblemmer under fotballene og under tærne. Får det selv om jeg bruker forskjellige aerobicsko. Kan det ha noe med frisksjon å gjøre?

Hva i all verden kan man gjøre for å unngå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om du kan ha litt store sko som du sklir i?

Eller glatte sokker. Eller for tynne sokker med for mye nylon eller annet kunstfiber i.

Du kan prøve mindre sko.

Eller tykkere sokker.

Eller en annen såle.

Eller sokker med mer ru underside.

Du kan også høre i sko- eller sportsbutikken om forslag til hva du kan gjøre. Er du i nærheten av en Løplabbet-butikk er det et godt sted å begynne, da de forhandler alle typer sko og sokker og har vært borti masse problemstillinger - også sjeldne.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig - håper du finner ut av det. Det er så slitsomt med sånne greier som hindrer treningsgleden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke noe av det hjelper , så kan du ta sportsteip å teipe over der du pleier å få blemmer. Men husk at teipen må være så jevn som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dame jeg kjenner rådet meg til å bruke ullsokker, ikke bomullssokker og det fungerer bra - forutsetter at du har riktig størrelse på skoene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sklir inni skoene dine. Det finnes sokker med antiskli under, sånn som ungene ofte har. Jeg har et par fra asics ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sånne når skoene mine er utslitte jeg. Kanskje fordi de da er blitt litt vide, sånn at jeg "slenger" i dem. Siden jeg bare trener inne, sliter jeg jo ikke ut skoene slik at det blir hull, eller mønsteret under blir borte, så nettopp slike blemmer under føttene er mitt tegn på at det er på tide å kjøpe nytt.

VIKTIG som flere andre her sier, at skoene sitter godt, de må ikke være så store at du sklir inni dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sklir ikke inni skoene mine. Da jeg danset latin og brukte høy-helede latinsko fikk jeg blemmer, det samme med aerobic sko og danse-trainers (nesten samme som aerobic-sko). Mine danse-trainers er tilpasset min fot og sitter som støpt, det er ikke rom for å skli inni skoen. Jeg er ganske tykk under tåballene, tror det er det som er årsaken til blemmene.

Men som sagt, det hjelper å teipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...