Gå til innhold

Henter du før bhg stenger?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Henter selvfølgelig i god tid før barnehagen stenger. :Nikke:

Men vet om enkelte foreldre som henter akkurat i siste sekund, kun for å få valuta for pengene. Hallo? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henter alltid i god tid.

Barnehagen stenger 16.30.

Jeg henter stort sett alltid mellom 15.00 og 16.00. Tror ikke det er et problem med for sen henting i den barnehagen.

Hvis vi henter for sent blir det bot på 50 kr for hvert 15 min.

I en barnehage som en veninne jobber i tar de 300 kr i bot selv om de bare kommer 2 min forsent.

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje foreldrene har jobb langt unna veit du

Vet du, lurven, det hjelper faktisk ikke. Vår barnehage stenger kl 17, og da skal alarmen settes på og dørene låses. Det betyr at alle barn og foreldre må være ute av barnehagen i god tid, slik at de ansatte kan låse døren klokka 17.

Når vi har seinvakt, sørger vi alltid for at dørene er låst klokka 17. De ungene som eventuelt ikke er hentet, blir plassert ved porten, påkledd nødvendig tøy. Vi låser døra, og låser ikke opp for foreldre som bare MÅ hente noe der inne. Vi slutter klokka 17 og ferdig med det. Vi hadde en peroide mye for sen henting, men nå har det jamen gitt seg, gitt...

Har sans for et litt strengt barnehage regime i slike tilfeller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fex en forelder som jobbet mye nattevakter. Hun var hjemme seks om morgenen, og sov absolutt hele dagen. Pappen leverte ungen i bhg klokka halv åtte, før han dro på jobb. Moren sov... Ble aldri hentet før fem på fem, fordi moren syns det var "deilig" med den fritiden på ettermiddagen.... Så pappa hentet hver dag også, stort sett, så mor skulle få slappe av...

Ungen hadde fulle dager hele tiden, og var utslitt når fredagen kom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har med respekt å gjøre ja!...

Forøvrig ser jeg en del unger som er 9 timer i barnehagen... Hvorfor får folk unger når de ikke har tid til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi henter før barnehagen stenger, det er jo en selvfølge så lenge det ikke er noe helt spesielt (brann, punktering etc.). :o

I kommunen der vi bor får man advarsel ved gjentatte forsenthentinger, og hvis det ikke funker så mister man plassen. Vet ikke om det har skjedd i praksis noen gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsessen

Høres helt sykt ut at man ikke skal klare å rekke barnehaven før den stenger, da!

Kan ikke foreldre handle med barna sine lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med respekt å gjøre ja!...

Forøvrig ser jeg en del unger som er 9 timer i barnehagen... Hvorfor får folk unger når de ikke har tid til dem?

Hvis ungen leveres f eks halv åtte og hentes halv fem på ettermiddagen har det gått ni timer ja, men dette er da normalt hvis man har lang reisevei til og fra jobb. Ikke alle som har økonomi til å jobbe kortere arbeidsdager, Lasse, og HVEM tror du det hadde blitt som hadde måttet redusere på arbeidstiden sin i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mimrer*

Ungen hennes sto og så på at mamma gikk forbi barnehagen og måtte sitte igjen som sistemann etterpå. Trist!

Uff, så utrolig trist!! Jeg får helt vondt når jeg hører sånne historier, og lurer på hvorfor noen folk i det hele tatt gidder å bry seg med å få barn hvis de skal behandle dem sånn.

Og hvorfor i all verden skal hjemmeværende mødre ha barn i barnehage i det hele tatt? Er man hjemme, så kan man vel ta seg av barnet sitt selv, vel?? Skjønner ikke helt tegningen der. Jeg har en venninne som er hjemme i fødselsperm, men som likevel sender toåringen sin i barnehage - det er så godt å ha pusterom avotil, sier hun. Jeg skjønner ikke sånt, jeg!

Selv har jeg ikke barnehagebarn - ennå. Men når den tid kommer, så kan jeg love at mitt barn aldri blir det siste som blir hentet.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da barnehage rundt om vel.. Trenger ikke reise en time til jobb heller.. Man er sin egen lykkes smed..

synes man burde være den som har mest innflytelse på sitt barn. det er man ikke om man ser ungen to og en halv time hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vet om enkelte foreldre som henter akkurat i siste sekund, kun for å få valuta for pengene. Hallo? :o

:o Er det mulig???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Og hvorfor i all verden skal hjemmeværende mødre ha barn i barnehage i det hele tatt? Er man hjemme, så kan man vel ta seg av barnet sitt selv, vel?? Skjønner ikke helt tegningen der. Jeg har en venninne som er hjemme i fødselsperm, men som likevel sender toåringen sin i barnehage - det er så godt å ha pusterom avotil, sier hun. Jeg skjønner ikke sånt, jeg!

Selv har jeg ikke barnehagebarn - ennå. Men når den tid kommer, så kan jeg love at mitt barn aldri blir det siste som blir hentet.... :wink:

Jegforsvarer ikke folk som henter barn for sent i barnehagen, de har jeg ingen repsekt for. Men at hjemmeværende mødre har barn i barnahage synes jeg er helt greit. Spesielt dersom man er hjemme med en baby. Dersom jeg skulle vært hjemme med både en baby og en 2-3 åring tror jeg det hadde blitt litt mye i blant. Dessuten tror jeg de fleste barn har godt av å være i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da barnehage rundt om vel.. Trenger ikke reise en time til jobb heller.. Man er sin egen lykkes smed..

synes man burde være den som har mest innflytelse på sitt barn. det er man ikke om man ser ungen to og en halv time hver dag...

Hallo! Hvis man bor f eks i nabokommunen til Oslo, og har kanskje en times reisevei til jobben, tror jeg IKKE at man uten videre får barnehageplass til ungen sin i nærheten av jobben, som jo blir i en annen kommune. Dessuten er det vel ikke bedre for ungen og reise lange veier morgen og ettermiddag enn å være i barnehagen. Og hvorfor skal man uten videre gi avkall på en jobb man trives godt med for å få en jobb i nærheten av hjemmet? I vårt tilfelle henger ikke akkurat jobbene på trær her vi bor, ihvertfall ikke den type jobb som man er kvalifisert for. Det har heller aldri vært snakk om å flytte inn til Oslo og nærmere jobben, da oppvekstmiljøet her vi bor er langt å foretrekke fremfor Oslo. Tror ikke det har noe å gjøre med å være sin egen lykkes smed å gi avkall på jobb og hus og hjem for å la ungen få en times tid mindre i barnehagen.

Vi ordnet det sånn at besteforeldrene hentet henne tidlig noen dager, slik at hun fikk være sammen m dem. Nå syns dere kanskje ikke at tid m besteforeldrene er bra nok kompensasjon heller, men jeg vet at hun storkoste seg og syns det var kjempestas å bli hentet av dem. Nå er vi så heldige å ha svigers like i nærheten, det er det ikke alle som har.

Når det er sagt, er det selvfølgelig uholdbart at foreldrene gang på gang henter ungene etter stengetid. Det er dårlig planlegging og vitner om mangel på respekt for de ansattes tid. Men ting kan skje som gjør at man blir forsinket. Husker spesielt én gang det var et demonstrasjonstog på gang som hindret bussen min i å kjøre når den skulle. Jeg var så forbanna....Satt og trippet og bannet og visste at dette ville jeg ikke rekke. Akkurat der og da fikk de ingen sympati fra meg, tvert imot, selv om det var lærerne som demonstrerte, og som jeg normalt mer enn gjerne støtter når det gjelder bl a lønnsspørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner godt at foreldrene velger å ha barnet i barnehage, selv om de er hjemme. SÆRLIG hvis de har en baby i tillegg.

Barn trenger lekekamerater og det er ikke nødvendigvis bra at barnet opplever at mamma/pappa bruker masse tid på babyen og at h*n må være stor jente/gutt hele tiden.

Dette kommer selvsagt veldig an på foreldrene og situasjonen de er i.

Jeg kjenner mange som har hatt stort hell med 1/2 barnehageplass. Da får den hjemmeværende tid til å summe seg litt mens barnet er i barnehagen, får unna husarbeid og handleturer eller rett og slett litt tid for seg selv. Da har man kanskje mer overskudd til barnet etterpå.

Men at hjemmeværende foreldre lar et lite barn være i barnehagen fra den åpner til det stenger hver eneste dag og likevel er for sen med hentingen til stadighet synes jeg er helt forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes det er helt ok at det offentlige tar seg av dine barn omtrent på heltid?

For mange må det bare være sånn, hvis man ikke da er interessert i å flytte ut på fjerneste landsbygda og leve mye, mye billigere.

Dessuten er det en del arbeidsgivere som ser at man helst jobber fullt når man faktisk er i 100% stilling. :wink:

Vi var heldig og fikk barnehageplass 7 min. å gå fra jobben min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det nok Arketypen, men dessverre er det ikke slik (ihvertfall i Oslo/Akershus) at man kan velge fritt hvilken barnehage man skal ha barnet sitt i. Her jeg bor f.eks. har kommunepolitikerne som målsetning å oppnå 70% barnehagedekning for 3-6-åringer i løpet av de neste 4 årene... Så jeg er heldig om jeg får en plass i det hele tatt. Å velge HVOR jeg skal ha plass er ren utopi.

Og jeg må faktisk reise nesten en time til jobb jeg. Jeg kunne jo velge å bo med barnet mitt i Oslo, men jeg ønsker ikke det. Jeg ønsker et oppvekstmiljø som er et stykke unna storbyen. Og her jeg bor, er det ikke akkurat flust med arbeidsplasser - tipper at nærmere 50% av oss yrkesaktive som bor her jobber i Oslo-området. Men "innfarts-barnehager" er det ingen som har laget for oss allikevel.

Joda, jeg er enig i at foreldrene bør være den som har mest innflytelse på sitt barn. Men jeg ønsker ikke å være hjemmeværende, og det gjør heller ikke mannen min. Dermed er det ikke mulig, da ingen av oss har jobber som kan løses på halv tid (eller ønsker å jobbe innen yrker som kan løses slik). Så når barnet vårt en gang skal begynne i barnehage, så vil jeg levere klokken halv åtte, og han hente klokken fire. Alternativet for oss måtte være å ikke få barn, noe som ikke er et alternativ.

Jeg syns altså det er ok at barna mine er i barnehagen sammen med andre barn store deler av dagen sin. Så håper jeg at ikke barnet føler seg "tatt hånd om av det offentlige". Jeg tror ikke det... De få barna som er hjemme med mamma her i nabolaget savner barnehagen de. For det er jo ingen å leke med her. Og at mamma skal gi bedre miljø enn andre barn i en barnehage dag ut og dag inn... Vel...

Kanskje burde man gå tilbake til at kun de som har en kvinne i heimen skal få barn? Noen mener kanskje det. Jeg gjør det ikke. Mange barn vokser opp med arbeidende foreldre, og min generasjon gjorde også det. Vi er blitt mennesker alle sammen...

...men det er klart - min mening er farget av min livssituasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...