Gå til innhold

Henter du før bhg stenger?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

I min barnehage så er det desverre veldig utbredd at foreldre henter ungene sine for seint, slik at vi må gå på overtid for å få alle ut og låse. Vi har tatt dette opp gjentatte ganger men desverre så nytter det ikke. Og det er omtrent umulig å ha avtaler på seinvaktene for da kan man ikke vite hvor lenge man må bli på jobben etter stengetid. Man mister busser og er seint hjemme. Jeg lurer på om dette er et vanlig problem i andre barnehager? Henter dere ungene deres i tide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Selvfølgelig gjør jeg det. Tror ikke det er noe problem i vår barnehagen, men det er jo en studentbarnehage så det er ikke så mange som jobber. Liker ikke å hente henne etter fire jeg, selv om barnehagen ikke stenger før kvart over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere barnehager der det er bot hvis man henter mer enn 15 min for sent.

Alle foreldre kan bli forsinket. Men de jeg kjenner som jobber i b.hage sier at det alltid er de samme barna som sitter igjen alene på overtid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henter ALLTID sønnen min lenge før barnehagen stenger, ikke først og fremst for barnehagepersonalet sin del (selv om jeg selvsagt ikke vil lage problemer for de heller) mer fordi at jeg ikke vil at sønnen min skal være av de siste som blir hentet.

Husker jeg gikk i barnehagen selv og syns det var kjempestusselig å bli hentet sent.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi henter alltid i god tid før stengetid (17). Det er vel mest fordi jeg har lyst til å være sammen med småen mest mulig av tiden som er igjen på dagen etter jobbtid...

Kunne ikke tenke meg å drøye det til etter stengetid - det er jo helt respektløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hentet alltid før stengetid da vesla gikk i barnehage, bortsett fra den dagen det brant på Oslo S :o Da ble jeg noen timer forsinket, og det var noen tusen mennesker som stod i drosjekøen :o Heldigvis fikk vesla være med en av de ansatte hjem, så det ordnet seg til det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mimrer*

I min karriere som barnehageassistent jobbet jeg sikkert 2 timer overtid i uken pga forsinket henting. Vi hadde et par unger som ALLTID ble hentet for sent.. hver eneste dag.

Det hjalp ikke å sende ut advarsler eller å si i fra, disse foreldrene kom aldri og hentet når de skulle.

Ekstra irriterende var det når vi visste at den ene moren var hjemmeværende og at de bodde 100 meter fra barnehagen. Hun ble observert med handleposer på vei hjem 30 minutter før barnehagen stengte flere dager i uken. Kunne hun ikke ha tatt med ungen hjem i samme slengen da??

Ungen hennes sto og så på at mamma gikk forbi barnehagen og måtte sitte igjen som sistemann etterpå. Trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hentet barna i god tid før barnehagen stenger. Samme nå med minsten på SFO. Vi starter dagen tidlig - han er ofte en av de første som kommer, da skal han ihvertfall slippe å være sistemann som blir hentet.

Har selfølgelig så mye respekt for de anstatte at jeg uansett ville holdt tiden, hadde det oppstått kø eller annet som gjorde det umulig å være der innen fristen, hadde jeg ringt og gitt beskjed. Men det har aldri skjedd at det har vært nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå henter jeg alltid i god tid før stengetid - slik at vi er ute av barnehagen i god tid før halv fem.

MEN; det var en periode da jeg sluttet 4 og måtte kjøre en 20 min tid, da var tiden knapp! Rakk det akkurat, men hun fikk meg ikke ut av barnehagen før noen min over halv desverre... selv om jeg heiv på ungene klær og fikk de utenfor døra iværtfall...

Håper å måtte slippe dette i fremtiden iværtfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henter alltid datteren vår før bhg stenger. Enig med andre her at noe annet er respektløst. Blir litt trist når jeg ser dere som jobber i bhg skrive at det alltid er de samme barna som blir hentet for sent. Blir litt sint på slike foreldre også. Stakkars barn, hvordan må ikke de oppleve dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig henter vi ikke forsent!!! :o

Og jeg blir sint og litt lei meg på vegne av barna,

når jeg hører om foreldre som til stadighet "utnytter"

barnehagen slik... :sinna:

Vet om barnehager som har ganske store bøter til de som til stadighet kommer sent - det er selvfølgelig unntak her også - ved uforutsette og uforskyldte hendelser!

Dette er respektløst mot de ansatte, men også mot barnet!! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg hentet unger så fikk man 5 $ i bot hvis man hentet over 15 min for sent. Symbolsk kan noen si, men det funket veldig bra som grensesetting. Og over tid så dekker det jo opp for overtidsbetalinga også. Hva om dere innfører en femtilapp i bot? Spesielt hvis det er de samme hver gang, det blir jo mye etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min datters BHG var det også bot. Tror det var på 50,-

Jeg kom forsent en gang (hadde flatt batteri), og da så jeg på det som en selvfølge å ringe BHG for å informere om at jeg kom for sent (ca. 30 min.), + at jeg selvfølgelig kjørte den ansatte hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår bhg er det slik at foreldrene får bot (tror det er kr 150,-) ved for sein henting. Barnehagen er privat og foreldredrevet. Smart system, det virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henter alltid pia mi før stengetid, er ikke så mange timene igjen av dagen før leggetid, vil jo tilbringe tid sammen med henne å. Mener det er respektløst av foreldre og ikke hente barna, det gjelder nå de som det skjer gang på gang da. Hvis det er noe som kommer i veien (ulykke og lign) så er de jo unnskyldt. De som arbeider i barnahege har også familie å komme hjem til (som regel da), men uansett så synes jeg at foreldre må skjerpe seg. Det er jo ikke noe kjekt for barnet å være igjen sist heller.

Synes det med å gi foreldrene bort er en fin ting, da kanskje de tenker seg bedre om. Synd at det er det som skal til, men for noen så må man bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse flinke foreldre her inne !!! :D :lol:

Skulle ønske en del av våre foreldre var like flinke å hente i tide. Noen vet vi til og med er hjemme, eller de forteller oss at de har vært og shoppet sååååå masse klær. Da kunne de heller passet på å komme i tide.

Synes det med bot er en bra ordning. Iallefall så er det en markering og behøves nok ikke gjentas så mange ganger før det funker tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere barnehager der det er bot hvis man henter mer enn 15 min for sent.

Alle foreldre kan bli forsinket. Men de jeg kjenner som jobber i b.hage sier at det alltid er de samme barna som sitter igjen alene på overtid....

kanskje foreldrene har jobb langt unna veit du
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...