Gå til innhold

Dårlig samvittighet for å være borte fra jobben?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest monja unplugged

Nå har jeg vært hjemme fra jobben et par dager fordi jeg har vært slapp, hatt feber og hodepine. Jeg skulle i utgangspunktet ha vært tilbake på jobb i morgen, og sa ja til å jobbe noen timer i ettermiddag. Etter disse timene kjenner jeg meg absolutt ikke i form til å jobbe i morgen, men siden det er så mange som er vekke kvier jeg meg for å ringe sjefen og si fra om at jeg ikke kommer. Vi får til stadighet høre at vi ikke får lov til å være borte etc, men når jeg selv mener jeg er mer en sinke enn til hjelp har jeg min fulle rett til å være hjemme - med god samvittighet. Eller er jeg ikke syk nok kanskje?

Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er syk har du rett til å holde deg hjemme! At samvittigheten kan gange vet jeg alt om - med en gang jeg føler meg pittelitt bedre kommer samvittigheten snikende. (Har vært hjemme i dag jeg også) Får til og med dårlig samvittighet når jeg er hjemme med syke barn - de sover mye og jeg gjør husarbeid... :-?

Mange ganger har jeg gått på jobb når jeg burde holdt meg hjemme - hvilket egentlig er helt idiotisk - jeg syntes selv det er utrolig irriterende å ha syke kolleger rundt meg på jobb. Har lovet meg selv å bli "flinkere" til å være hjemme når jeg er syk.

Hold deg hjemme hvis du ikke er bra, at du er utslitt og hangler kommer ikke hverken deg eller arbeidsgiver tilgode.

God bedring!

Klem fra Mie :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man skal selvsagt ikke sluntre unna og skulke, men er man syk, så er man syk.

Bli hjemme med god samvittighet. Ettersom du har sånne kvaler, regner jeg med at du ikke er ofte borte heller.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er syk, så hold deg hjemme! Presser du kroppen din tar det bare lenger tid å bli frisk igjen, dessuten er du en smittefare for de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening så blir man hjemme hvis man er syk. Som oftest følger jeg dette selv også, selv om jeg også har prøvd å gå på jobb og håpet på at det skulle gå fint. Man hjelper hverken selv seg eller andre i det lange løp. Man bruker antagelig lengre tid på å bli frisk, pluss at man risikerer å smitte kollegaene også.

Forøvrig synes jeg at en hver sjef burde forstå at det å "tvinge" syke ansatte på jobb vil straffe seg i det lange løp.

Bli hjemme til du føler deg frisk du Monja!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg får dårlig samvittighet når jeg er syk, har vært det i ca. en uke nå, og måtte tilslutt bare komme meg på jobb igjen, fordi sjefen så smått begynte å "klage"... Det er dårlig det! Godt jeg har sagt opp og er ferdig der fredag................ :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det er mange firmaer som er "eksperter" i å gi de ansatte dårlig samvittighet ved sykdom. Inkl. mitt. Dette er god og gammel hersketeknikk.

Noen snylter på systemet, og dette koster arb.giver penger, det er sant.

Men er en syk, så er ER en syk. Du burde absolutt holde deg hjemme. a) Du er ikke produktiv hvis du jobber mens du er syk. b)sannsynligvis vil det ta deg lenger tid å bli frisk hvis du jobber, og c) du kan smitte andre kollegaer.

Nei, hold deg hjemme du. Med god samvittighet! Er du ikke bedre etter tre dager med egenmelding, bør du gå til lege, som vil sykemelde deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke noen dårlig samvittighet for å være hjemme nåe jeg eller ungene er syke.For det første er det ekstremt sjelden jeg eer borte fra jobb, i tillegg jobber jeg MASSE ekstra, jeg har alt for mye overtid inne som jeg aldri får tatt ut i avspasering og ikke minst, jeg har tilrettelagt slik at det er fullt mulig for andre å ta over mine oppgaver!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal selvsagt ikke sluntre unna og skulke, men er man syk, så er man syk.

Bli hjemme med god samvittighet. Ettersom du har sånne kvaler, regner jeg med at du ikke er ofte borte heller.

God bedring.

Helt enig - som om jeg skulle ha sagt det selv :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...