marieee Skrevet 28. september 2011 #1 Del Skrevet 28. september 2011 Eksen min var utro på groveste vis og jeg sliter med tillit i forhold til den nye kjæresten min. Men jeg elsker ham høyere enn noe annet! Vi kranglet igjen i går kveld. Vi krangler alltid om det samme: jeg trenger bekreftelse og han blir veldig sur og sier at jeg ikke stoler på ham. Til slutt sa jeg at jeg ikke visste om jeg orket dette lenger, at han alltid blir sur. Jeg sa også at jeg var usikker på forholdet. DA brøt han sammen i tårer og tryglet meg om å bli, lovet å skjerpe seg og var helt fra seg. Hva tror dere: vet vi ikke hva vi har, før vi mister det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. september 2011 #2 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg tror du må innse at det er du som ødelegger forholdet hvis det blir ødelagt. Det finnes lite som er mer belastende enn et menneske som hele tiden skal ha bekreftelse på at h*n er den viktigste i den andres liv. Sjalusi, usikkerhet, kontrollbehov... Kall det hva du vil, men søk hjelp før du ødelegger både forholdet og den du er sammen med! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #3 Del Skrevet 28. september 2011 Du sier til han at du snart ikke orker mer, hva er det du ikke orker mer av? Du lager et vepsebol mellom dere, is tedet for å bygge opp et godt og sunt forhold. Med vepsebok mener jeg at det er mye uro, usikkerhet og han må gå på tå hev for å tekkes deg for ellers kan han risikere at du plutselig bestemmer deg for å gå. På tide å ta en prat med deg selv, der du forteller deg selv at han er ikke den personen du skal straffe for det ex-en gjorde mot deg. Men det er han som nå blir straffet for det han andre gjorde mot deg. Er dette rettferdig? Og nesten gang du sier de ordene at du kanskje ikke orker mer, er kanskje også den dagen du skal belage deg på at han kanskje tar pikk pakket sitt og går. Han er sikkert lei seg for hvordan du behandler han, og han er nå lei seg fordi du fører med deg så mye usikkerhet i dette forholdet. Han er redd for å miste deg, fordi han er glad i deg. Jeg håper virkelig ikke at han skal fortsette å gå på tå hev for å tekkes deg, for han fortjener å bli behandlet med respekt, noe du ikke har for han akkurat nå. Du bør få hjelp til å bearbeide dine følelser, og du burde ikke gått inn i et nytt forhold før du var ferdig med det med ex-en. Med det mener jeg følelsesmessig og der du aksepterer at alle er ikke som din ex, og du skal ikke tro det verste om de for at de må bevise det motsatte underveis. Jeg tror du kommer til å ødelegge forholdet på sikt, for selv om han reagerte som han gjorde nå så vil du drepe litt av følelsene han har for deg for hver gang du blander forholdet ditt med ex-en inn i forholdet ditt med kjæresten. Han fortjener respekt, for det er ikke han som har vært utro mot deg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 28. september 2011 #4 Del Skrevet 28. september 2011 Enig med de andre, her er det du som må jobbe med deg selv. Når du spør "vet vi ikke hva vi har før vi mister det", tenker du på ham eller deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 28. september 2011 #5 Del Skrevet 28. september 2011 Hva galt er det denne gutten har gjort da, som gjør at du trenger så mye bekreftelse? Du kan ikke skylde på eksen din for at du ikke stoler på din nye kjæreste, han fortjener vel en sjanse? Jeg tror du kveler han, og at forholdet ikke kommer til å vare spesielt lenge hvis du skal holde på sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Egentlig medlem Skrevet 28. september 2011 #6 Del Skrevet 28. september 2011 Eksen din er EN mann. Kjæresten din er en ANNEN. Eksen din var utro, men det vil ikke bety at kjæresten din også vil være det. Det er forståelig at du blir mer usikker og har vanskeligere for å stole på den nye når den gamle har ødelagt tilliten din. Men prøv å huske på at den nye kjæresten din også er et menneske med følelser og når du da hele tiden trenger bekreftelse og er usikker på han, vil han også føle seg usikker og lei. Han tenker sikkert at han aldri, aldri ville vært utro mot deg, men at han ikke klarer å overbevise deg det. Jeg syns synd på den nye kjæresten din. Du burde ha jobbet med deg selv først, før du gikk inn i et nytt forhold. Det der med "Vi vet ikke hva vi har før vi mister det" gjelder aller mest deg. En dag går du fra han fordi du ikke takler det, eller han går fra deg fordi det blir for mye for han, så vil du tilslutt sitte ijgen og tenke "Han gjorde jo meg aldri noe galt!" Ikke la eksen din ødelegge dine fremtidige forhold. Eksen din var en idiot og han er FORTID. Nå må du fokusere på fremtid og den nye kjæresten din som er svært glad i deg. Jeg selv slet veldig med usikkerhet (om jeg ikke gjør det ennå også da.. men er mye bedre i dag!) og usikkerheten min ødela mye for forholdet mitt mellom kjæresten min og meg. Han var ikke utro mot meg, men gikk bak ryggen min på en annen måte. Det er også et svik og ødela tilliten min til han. Og andre folk generelt. Etter et år med masse usikkerhet, ble det slutt. Men det tok ikke så lang tid før vi ble sammen igjen og da bestemte jeg meg for at NÅ er det nok. Nå skal jeg gå videre og stole på kjæresten min igjen. Han er en flott mann og det vet jeg innerst inne. Jeg tok sjansen i å bli såret igjen. Jeg syns du også skal det. Det burde jo være lettere for deg, for du har fått deg en NY kjæreste. Jeg måtte gå videre med den samme... At han brøt sammen i tårer og tryglet deg om å bli må da fortelle deg noe?? Han vil jo tydeligvis ikke miste deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pratesyk Skrevet 28. september 2011 #7 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg må si meg enig med de andre. Det er du som lager uro i forholdet om du ikke stoler på han pga det xen din gjorde. Det kan ikke være lett for han å ta over problemene til deg og xen! Du må lære deg å stole på han, før du ødelegger det dere har sammen. Han må virkelig elske deg for å holde ut med det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 28. september 2011 #8 Del Skrevet 28. september 2011 Du sier til han at du ikke vet om du orker dette mer, det at han blir sur. Hva hvis du snur problemtillingen på hodet? Hvor lenge orker han å leve med en kvinne som trenger bekreftelser hele tiden - fordi en fyr i et tidligere forhold sviktet henne? Dette må du ta tak i og få kontroll over en gang for alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marieee Skrevet 28. september 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 28. september 2011 Ja, jeg er klar over dette, og vi har hatt det fint lenge. Problemet er at han reiser på tur med jobben i dag. Og da reiser han blant annet sammen med ei han hadde sex med før han møtte meg. Jeg har veldig problemer med å stole på han. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 28. september 2011 #10 Del Skrevet 28. september 2011 Du har problemer med å stole på han, eller problemer med å stole på en mann, generelt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pratesyk Skrevet 28. september 2011 #11 Del Skrevet 28. september 2011 Du må nbare stole på han, og la han bevise for deg at han er til å stole på.. Uten tillitt varer ikke et forhold lenge. Min x var sykelig sjalu, selvom jeg ikke hadde gitt han noen grunn til det. Det tok rundt et år før jeg fikk nok og gjorde det slutt.. var for slitsomt,et forhold skal ikke være så slitsomt! nå er jeg sammen med en mann som stoler på meg og jeg stoler på han, og vi har det kjempe bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 28. september 2011 #12 Del Skrevet 28. september 2011 Havbris har som alltid rett. Mitt eneste innspill er at dersom du ønsker å skyve partneren din fra deg, skape et særdeles negativt bilde av dine kvaliteter som kjæreste og ødelegge alt godt mellom dere bør du fortsette nøyaktig som du gjør nå. Og slik kan du fortsette med hver nye kjæreste. Hva du har med deg fra tidligere forhold er ikke hans ansvar eller sak. Det er ikke hans jobb å gi deg bekreftelse på at han ikke er eksen din. Det er derimot din jobb å sørge for at du ikke tar med deg gammelt grums inn i et nytt forhold. Du er 100% urimelig mot ham og bør strengt tatt be om uforbeholden unnskyldning for det som jo er ganske kjip oppførsel mot ham. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 28. september 2011 #13 Del Skrevet 28. september 2011 Ja, jeg er klar over dette, og vi har hatt det fint lenge. Problemet er at han reiser på tur med jobben i dag. Og da reiser han blant annet sammen med ei han hadde sex med før han møtte meg. Jeg har veldig problemer med å stole på han. Takk for svar! Han er vel sammen med deg nå? Tror du virkelig han skal pule henne på turen eller? Stol på fyren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå