Gjest Knøttiknøtt Skrevet 27. september 2011 #1 Del Skrevet 27. september 2011 Hei dere. Idag våknet jeg med ekstreme smerter i magen og løp rett på badet for å kaste opp. hadde nesten ingenting å kaste opp siden det var på morgenen og det er ekstra vondt. La meg tilbake i sengen og bare vrei meg flere timer og etter noen turer til på badet sov jeg i 3 timer! Hadde smerter øverst i magen og på ryggen mellom skuldervingene. Når jeg våknet var jeg mye bedre, men har hatt kramper i hele dag som er kjempevonde. Noen der ute som vet hva det kan være? Var det bare vanlig omgangssyke? Jeg er 22 år, jente, jobber kveldstid ca 70 prosent. føler meg ikke veldig stresset eller sliten om dagen så magesår tror jeg ikke det kan være. Håper noen der har noen tips som kan berolige meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2011 #2 Del Skrevet 28. september 2011 Hei dere. Idag våknet jeg med ekstreme smerter i magen og løp rett på badet for å kaste opp. hadde nesten ingenting å kaste opp siden det var på morgenen og det er ekstra vondt. La meg tilbake i sengen og bare vrei meg flere timer og etter noen turer til på badet sov jeg i 3 timer! Hadde smerter øverst i magen og på ryggen mellom skuldervingene. Når jeg våknet var jeg mye bedre, men har hatt kramper i hele dag som er kjempevonde. Noen der ute som vet hva det kan være? Var det bare vanlig omgangssyke? Jeg er 22 år, jente, jobber kveldstid ca 70 prosent. føler meg ikke veldig stresset eller sliten om dagen så magesår tror jeg ikke det kan være. Håper noen der har noen tips som kan berolige meg:) Vet du at det er i sånne tilfeller man ringer legen sin... Ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DysterPytten Skrevet 28. september 2011 #3 Del Skrevet 28. september 2011 Legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knøttiknøtt Skrevet 28. september 2011 #4 Del Skrevet 28. september 2011 Ringe legen for å få til svar at du bare får vente å se? Skrev dette innlegge for å høre om noen hadde vært i samme situasjon og komme med råd. er jeg like syk om 3 dager ringer jeg legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2011 #5 Del Skrevet 28. september 2011 Ringe legen for å få til svar at du bare får vente å se? Skrev dette innlegge for å høre om noen hadde vært i samme situasjon og komme med råd. er jeg like syk om 3 dager ringer jeg legen. Det er selvsagt ditt valg. Enhver annen ,normal person hadde ringt lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knøttiknøtt Skrevet 28. september 2011 #6 Del Skrevet 28. september 2011 ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knøttiknøtt Skrevet 28. september 2011 #7 Del Skrevet 28. september 2011 Ingen som har råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 28. september 2011 #8 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg får til tider disse symptomene av en betennelsestype (?) som kalles for akutt gastritt i magen. Da hjelper det å drikke biola og å spise. Har også tabletter for dette, det finnes noen reseptfrie på apotek også, men du burde nok gå til legen for jeg kan jo ikke stille noen diagnose til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 28. september 2011 #9 Del Skrevet 28. september 2011 Som regel, når man har vondt et sted, er det noe du har spist eller drukket... Tror det er en anonym bruker som kommer til å drepe meg nå , men produkter av hvetemel, gluten, kumelk, sukker og syntetiske stoffer fører ingenting godt med seg. Mange som har bl.a. mageproblem, kvalme, migrene, hudproblem, smerter og betennelser her og der i kroppen, og forstår ikke hvorfor. Det at man får smerter, problemer og sykdommer o.l. i kroppen er bare kroppens måte å si ifra om at noe er galt - som regel "jeg tåler ikke at du spise ditt, eller så mye av datt". Det er helt sikkert ikke noe farlig, men jeg vil anbefale deg å se på kostholdet ditt. Du er så ung, at du er veldig trygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 28. september 2011 #10 Del Skrevet 28. september 2011 Som regel, når man har vondt et sted, er det noe du har spist eller drukket... Tror det er en anonym bruker som kommer til å drepe meg nå , men produkter av hvetemel, gluten, kumelk, sukker og syntetiske stoffer fører ingenting godt med seg. Mange som har bl.a. mageproblem, kvalme, migrene, hudproblem, smerter og betennelser her og der i kroppen, og forstår ikke hvorfor. Det at man får smerter, problemer og sykdommer o.l. i kroppen er bare kroppens måte å si ifra om at noe er galt - som regel "jeg tåler ikke at du spise ditt, eller så mye av datt". Det er helt sikkert ikke noe farlig, men jeg vil anbefale deg å se på kostholdet ditt. Du er så ung, at du er veldig trygg Ingen regel uten unntak! Som jeg sa over, jeg blir dårlig så og si hver gang jeg spiser, men det skyldes HELT andre ting enn hva jeg putter inn. Og dette vet jeg fordi jeg har gått på sikkert 1000 dietter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meridian Skrevet 28. september 2011 #11 Del Skrevet 28. september 2011 Ingen regel uten unntak! Som jeg sa over, jeg blir dårlig så og si hver gang jeg spiser, men det skyldes HELT andre ting enn hva jeg putter inn. Og dette vet jeg fordi jeg har gått på sikkert 1000 dietter. Ikke skyt meg nå, men det kan hende du ikke har gått på den rette dietten(eller kostholdet), eller fått riktig hjelp. Poenget er å spise akkurat det kroppen din trenger, og dermed kutte ut de matvarene som lager kluss. For meg tok det litt tid før jeg fikk rett hjelp, og det fikk jeg ikke hos fastlegen ... dro til en privatklinikk i oslo - balderklinikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 28. september 2011 #12 Del Skrevet 28. september 2011 Ikke skyt meg nå, men det kan hende du ikke har gått på den rette dietten(eller kostholdet), eller fått riktig hjelp. Poenget er å spise akkurat det kroppen din trenger, og dermed kutte ut de matvarene som lager kluss. For meg tok det litt tid før jeg fikk rett hjelp, og det fikk jeg ikke hos fastlegen ... dro til en privatklinikk i oslo - balderklinikken Har prøvd ALT av dietter. Til og med en diett for multiallergiker (dette var samme diett som min mor brukte, det eneste hun tålte var EN type knekkebrød, vann, helsekostsmør og kun ett type kjøttpålegg). Så slapp av, det er nok ikke det. Har jo fått påvist andre diagnoser som forklarer saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M0ntriark Skrevet 29. september 2011 #13 Del Skrevet 29. september 2011 Kanskje du har leaky gut syndrom? Ergo kom deg til behandling og få den på plass igjen, så kan du leve som normalt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #14 Del Skrevet 29. september 2011 Kanskje du har UVI? Tenker på smertene du hadde i ryggen. Lever en urinprøve på legekontoret så får du svar på dagen, ikke trenger du legetime heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #15 Del Skrevet 29. september 2011 Hei dere. Idag våknet jeg med ekstreme smerter i magen og løp rett på badet for å kaste opp. hadde nesten ingenting å kaste opp siden det var på morgenen og det er ekstra vondt. La meg tilbake i sengen og bare vrei meg flere timer og etter noen turer til på badet sov jeg i 3 timer! Hadde smerter øverst i magen og på ryggen mellom skuldervingene. Når jeg våknet var jeg mye bedre, men har hatt kramper i hele dag som er kjempevonde. Noen der ute som vet hva det kan være? Var det bare vanlig omgangssyke? Jeg er 22 år, jente, jobber kveldstid ca 70 prosent. føler meg ikke veldig stresset eller sliten om dagen så magesår tror jeg ikke det kan være. Håper noen der har noen tips som kan berolige meg:) Ikke for å skremme deg, men hjertesykdom hos kvinner kan gi magesmerter og smerter mellom skulderbladene. Google kvinner og hjertesykdom og sjekk ut symptomene, dessverre er det sånn at mange kvinner får behandling for sine hjertesykdommer alt for sent, fordi de fleste tenker på brystsmerter som stråler ut mot arm eller skulder som symptomer. Dette er vanlige symptomer for menn, ikke kvinner! Kvinner har ofte mer uklare symptomer, og smerter i mage og rygg er noen av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå