Chiyo Skrevet 28. september 2011 #21 Skrevet 28. september 2011 Jeg henger aldri jakken av meg når jeg er ute. Den kan bli stjelt. Og når det kommer til Ipod er det helt nødvendig. Spesielt på kjedelige venterom.
Fandenivoldsk Skrevet 28. september 2011 #22 Skrevet 28. september 2011 Jeg henger ikke av meg jakken fordi jeg fryser så og si konstant.
smalls Skrevet 29. september 2011 #23 Skrevet 29. september 2011 Jeg henger den aldri fra meg. Jeg er redd for at den enten skal bli stjelt eller at jeg glemmer den. Nå tar jeg nesten aldri av meg jakken, men hvis jeg tar den av meg har jeg den bare med meg inn på legekontoret. Null problem
Superworst Skrevet 29. september 2011 #24 Skrevet 29. september 2011 De få gangene jeg har vært hos legen, har jeg hengt av meg jakken, ja. Men jeg hadde da hverken HTC eller annen smartphone, og tok med meg verdisaker. Aldri gått til legen under regnet. Burde legen hatt låsbare skap, eller kanskje stumtjener når du kommer inn på kontoret hans?
Daria Skrevet 29. september 2011 #25 Skrevet 29. september 2011 Jeg er tydeligvis et unntak da -er ung og henger alltid fra meg jakken. Ingen grunn til å ha den på innendørs, og greit å slippe å holde på den. Har ikke særlig dyre eller eksklusive klær, så jeg tviler på at den er så attraktiv å stjele (og om den mot all sannsynlighet faktisk skulle friste noen, går ikke verden under). Er paraplyen våt, setter jeg fra meg den også, så slipper jeg å dryppe vanmn over hele gulvet. Verdisakene har jeg i veska, alt jeg har i jakkelommene er papirsøppel, refleks og gamle kastanjer... Forøvrig leser jeg gjerne bladene også (med mindre jeg har med bok) -noe skal man jo fordrive tiden med mens man venter. Har aldri hørt om noen som har blitt smittet av noe via ukeblader...
Genesis Skrevet 29. september 2011 #26 Skrevet 29. september 2011 Gamlinger trenger heller ikke være redd for at noen skal stjele jakka. Hvem er vel interessert i ei møllspist fille med lommene fulle av kamferdrops og blodfortynnende? Ikke generaliser! Var hos en lege ute i Bærum engang, og der kom 80-åringene med frakker som fikk Canada-goose jakkene til å fremstå som dusinvarer på HM!
Arkana Skrevet 29. september 2011 #27 Skrevet 29. september 2011 Jeg henger alltid fra meg jakken. Kan ikke si jeg har lagt merke til det samme som deg generelt sett. Tror de fleste henger av seg jakken så vidt jeg har sett.
Gjest imli Skrevet 29. september 2011 #28 Skrevet 29. september 2011 Eg har på meg jakka fordi eg ikkje likar å gå med veske, og dermed har alle verdisakene i lomma. Viss eg mot formodning har med meg veske, tek eg som regel av meg jakka, i alle fall viss det regner ute, fælt å sitje inne med våt jakke. Eg les bladene som ligg der og, er ikkje uroleg for smitte. 1
Larsern Skrevet 29. september 2011 #29 Skrevet 29. september 2011 Ikke generaliser! Var hos en lege ute i Bærum engang, og der kom 80-åringene med frakker som fikk Canada-goose jakkene til å fremstå som dusinvarer på HM! Høres nesten ut som det kunne vært fjortisbimboer med rynkete hud etter overdreven solariebruk og grått hår etter overdreven hårbleking også.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 29. september 2011 #30 Skrevet 29. september 2011 Jeg henger ikke fra meg fordi jeg føler meg tryggere med jakken på. Ubehagelig og kle av seg i et rom hvor folk bare sitter og ser på hverandre og tipper diagnoser, mulig jeg prosjekterer nå men 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #31 Skrevet 29. september 2011 Er det virkelig noen som tror de kan bli smittet av noe av å lese blader hos legen?
kaprifolen Skrevet 29. september 2011 #32 Skrevet 29. september 2011 http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2009/06/17/vil-ha-smitten-ut-av-vente/index.xml Forskere tror man kan bli smittet via ukeblader, som alle andre kontaktflater på offentlige steder.. Den ekstra risikoen er vel at mange putter fingrene i munnen mens de leser blader. 1
Gjest Apophis Skrevet 29. september 2011 #33 Skrevet 29. september 2011 Det har eg også lagt merke til og eg er nok som de "unge" i slike tilfeller. Har alltid vært sånn, er redd for å glemme noe i lommene som blir stjelt, er redd klærne skal bli stjelt/tatt ved feiltakelse og redd for å glemme den igjen (eg er glemsk :gjeiper: ). Noen knabba favorittjakka mi når eg var yngre (ein av de få gangene eg faktisk hang opp jakka), så eg passer godt på tingene mine no.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #34 Skrevet 30. september 2011 Det er nok todelt. 1. Eldre personer er oppvokst med en annen folkeskikk enn dagens unge. 2. Dagens unge er mindre godtroende til folk rundt seg. De har trolig opplevt tyveri på kroppen, noe de eldre kanskje ikke har. Verden har tross alt forandret seg stort på 30-50 år.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 30. september 2011 #35 Skrevet 30. september 2011 Jeg henger aldri fra meg jakken Er litt stress for å være ærlig, så har jeg heller ikke planer om å bli værende der.
cellar Skrevet 30. september 2011 #36 Skrevet 30. september 2011 (endret) Jeg blir sittende med jakka på, og tingene jeg har med meg rundt meg/på meg. Tar jo ikke av meg jakka om jeg stikker innom noen på besøk heller,og jeg skal jo helst ikke være hos legen SÅ lenge. Er nok ganske naturlig knyttet til tingene mine, hvis jeg tar tog eller buss vil jeg helst ha bagasjen liggende under setet mitt hvis det lar seg gjøre. Har jeg med trillekoffert som jeg må plassere ved utgangen prøver jeg å finne et sete hvor jeg kan følge med den. Needless to say; jeg hadde nok fått mer panikk enn de fleste om flybagasjen ikke kom fram! Edit: leif Endret 30. september 2011 av cellar
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #37 Skrevet 30. september 2011 sikkert fordi det ikke er høflig å ha på seg jakke inne... selv om det er venteværelse. Jeg tar av meg jakken. gjør alltid det når jeg ikke bare er på 'henge med venner besøk'.. fordi jeg har lært at det er vanlig folkeskikk
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #38 Skrevet 30. september 2011 Tar jo ikke av meg jakka om jeg stikker innom noen på besøk heller, Jeg hadde blitt ganske paff om noen kom på besøk og satte seg i sofaen med ytterjakka på. Jeg synes faktisk det er litt uhøflig og så synes jeg det er noe ekkelt med å ha uteklær mot møblene, jeg ville jo ikke spradet inn i stua med sko på heller.
cellar Skrevet 30. september 2011 #39 Skrevet 30. september 2011 Jeg hadde blitt ganske paff om noen kom på besøk og satte seg i sofaen med ytterjakka på. Jeg synes faktisk det er litt uhøflig og så synes jeg det er noe ekkelt med å ha uteklær mot møblene, jeg ville jo ikke spradet inn i stua med sko på heller. Joda, hvis jeg blir sittende og værende så tar jeg selvsagt av jakka. Men jeg mente mer at jeg stikker innom for å hente noe eller lignende, noe som går fort
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå