AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Satt på venteværelset hos legen i går, og tittet meg rundt. Det var en god blanding av gamle og unge mennesker, og det slo meg at ALLE de gamle hengte opp jakkene sine, la fra seg paraplyen, satte seg godt til rette i stolen og leste blader mens de hørte på radion (som for øvrig var P1). ALLE de unge satt med jakkene sine på, hadde paraplyene sine ved seg, hørte på iPod, noen leste blader og noen holdt på med iPhonen. Hvorfor er det slik at så og si alle gamle folk henger fra seg jakkene, mens de unge ikke gjør det? Var veldig komisk å sitte der og følge med
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Haha, jeg er også sånn (som de unge). Liker ikke å kle av meg når jeg er ute, men det kan jo hende at de frøs? Er ikke det at jeg tror noen kommer til å stjele jakka mi hos legen, men det føles unaturlig å "ta seg til rette" på den måten. Vet ikke helt hvorfor det føles sånn. Har forresten jakka på meg også inne hos selve legen, helt til h*n eventuelt ber meg ta den av. Kan godt sitte og høre på P1 sammen med gamlingene, men helst vil jeg jo høre på musikken jeg liker. Og mobilen har som regel mye mer interessant på seg enn bladene som ligger der.
Gjest shirelle Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Jeg føler meg hvertfall litt mindre sårbar med jakken på, hehe. Spesielt inne hos legen, føler meg ikke så avkledd, på en måte. Liker ikke å være hos legen. Også er jeg ofte veldig nervøs før legetimen, så det er fint å ha noe å fikle med i hendene, spille på mobilen f.eks.
Gjest Uglefot Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Fordi eldre mennesker vil bli frastjelt ting. 3
Lillemeg25 Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Jeg henger aldri fra meg jakken. Er litt redd for den skal bli stjelt eller at noen tar feil jakke med seg. 3
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Jeg har også lagt merke til dette. Jeg har alltid jakken på fordi jeg ikke vil den skal bli stjålet, og fordi jeg vil fortest mulig ut igjen. Endel av de eldre "koser" seg hos legen, og har kanskje evnen til å slappe av uansett, DET har ikke jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Vannskeligheter med å tro alle hadde ipod og iphone 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 De eldre er oppdratt til høflighet. Det anses som uhøflig å sitte inne med jakke på. 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Hvis jeg må ofre høfligheten for å være behagelig, varm, føle meg trygg og være sikker på at ingen tar jakka mi, så gjør jeg det. Velger å vise høflighet på andre måter. 1
Eudyptula Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Er det varmt, tar jeg av meg jakken. Fryser jeg, beholder jeg den på. Enkelt og greit. Men jeg henger den ikke fra meg, det finnes ikke noe stativ på venteværelset hos min lege. Hva de andre gjør, har jeg faktisk ikke lagt merke til. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 Jeg henger ikke fra meg av to grunner, 1. jeg føler meg ikke så hjemme på legekontoret, 2. jeg er redd for å glemme igjen jakka når jeg går
Katana Skrevet 27. september 2011 #12 Skrevet 27. september 2011 Det henger nok også sammen med at de eldre som oftest har bedre tid. Yngre mennesker er gjerne på jobb, og ønsker å komme seg raskest mulig tilbake. Vi kan jo også ha liggende litt av hvert i lommene, og vi har klær som i mange tilfeller er dyrere og mer attraktive å stjele.
Gjest grønnfi Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 Kunne aldri hengt jakken min på stumtjeneren hos legen. Tenk på alt som kryper rundt der av basselusker Faktisk så sitter jeg alltid på kanten av sofaen og leser sjeldent blader der. Under svineinfluensaen ryddet legesekretærene bort bladene pga. smittefaren. Kanskje hysterisk, men liker å være på den sikre siden. Går jo ikke til legen for å bli mere syk.
kaprifolen Skrevet 28. september 2011 #14 Skrevet 28. september 2011 Jeg tenker som så at hvis noen først skal stjele er vel skinnjakka mi mer attråverdig enn frakken til fru hansen! Blader leser jeg til tider, med antibacen klar! 1
Larsern Skrevet 28. september 2011 #15 Skrevet 28. september 2011 Satt på venteværelset hos legen i går, og tittet meg rundt. Det var en god blanding av gamle og unge mennesker, og det slo meg at ALLE de gamle hengte opp jakkene sine, la fra seg paraplyen, satte seg godt til rette i stolen og leste blader mens de hørte på radion (som for øvrig var P1). ALLE de unge satt med jakkene sine på, hadde paraplyene sine ved seg, hørte på iPod, noen leste blader og noen holdt på med iPhonen. Hvorfor er det slik at så og si alle gamle folk henger fra seg jakkene, mens de unge ikke gjør det? Var veldig komisk å sitte der og følge med Har lagt merke til det samme selv. Eldre har nok et annet og mer pragmatisk forhold til klær enn mange unge har, altså kler de på seg når de skal ut, og kler av seg når de er inne, klær er først og fremst for å regulere varmen. Du ser også sjelden gamle folk gå tynt kledd utendørs eller på annen måte velge bort komfort til fordel for estetikk. At de ikke stresser med tekstmeldinger og facebook er naturlig.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #16 Skrevet 28. september 2011 For meg virker det som de gamle koser seg hos legen. Tar av seg ytterjakken, setter seg godt til rette i en stol, leser blader/nyter radio, og slår gjerne av en prat med noen av de andre (gamle) der. Kanskje de har brukt hele dagen på å komme seg dit Mens vi unge er sånn mååå vi til legen. Jeg henegr heller aldri fra meg jakken min. Risikerer ikke at den blir stjålet! Og synes heller ikke det er spesielt varmt der.
Gjest Solmåne Skrevet 28. september 2011 #17 Skrevet 28. september 2011 Jeg pleier ikke å henge jakken opp, men jeg tar den heller av og legger den fint over fanget mens jeg venter.. hovedgrunnen til at jeg ikke vil forlate jakken er fordi jeg er redd noen skal ta feil eller at jeg skal glemme den 2
sofie777 Skrevet 28. september 2011 #18 Skrevet 28. september 2011 Når jeg er hos legen, henger jeg ikke fra meg jakken fordi jeg som regel ikke har veske med meg og alt av kort, HTC (kontrast til i-produkter) og husnøkler ligger i ytterjakken. Jeg kunne sikkert fått plass til alt dette i lommen, men sist gang jeg flyttet om på ting slik, trodde jeg at jeg hadde mistet kortmappen med busskort og hovedbankkort og var desperat på vei til å sperre disse kortene før jeg plutselig fant dem på feil sted. Det orker jeg ikke en gang til. Er som regel også veldig korte besøk hos legen etter at jeg har blitt ropt inn, så det er ikke noe problem heller.
Larsern Skrevet 28. september 2011 #19 Skrevet 28. september 2011 Gamlinger trenger heller ikke være redd for at noen skal stjele jakka. Hvem er vel interessert i ei møllspist fille med lommene fulle av kamferdrops og blodfortynnende?
Mynona Skrevet 28. september 2011 #20 Skrevet 28. september 2011 Jeg har blitt utsatt for paraplytyver mange ganger, så klok av skade tar jeg alltid med paraplyen min. TIl og meg på jobb. Da vi var ca 15 stk satt jeg paraplyen til tørk der vi henger jakker. Når jeg skulle hjem var det en eller annen idiot som hadde tatt den. Måtte gå hjem blaut. Gidder ikke det igjen. Når det gjelder jakke, føles det unaturlig å henge den fra seg egentlig. Vil ikke at noen skal ta den, men det hadde føltes litt nakent også. På samme måte som å gå uten jakke på kjøpesenter på vintern.. Det og føles rart.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå