Gå til innhold

Hvor er kjæresten din fra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fjordagap? :fnise: Den skjønte jeg ikke (og jeg googlet tilogmed :sjenert:)

Hmmm, da er ikke Google fintunet mot vossadialekten. Sett slikt! Gap brukes litt nedsettende, omtrent synonymt med tullinger/duster (kanskje det kommer av folk som står og gaper tomhjernet med åpen munn?). Mellom vossinger og folk fra Hardangerfjorden er det jo gammel rivalisering, men de liker hverandre også da. Så fjordagap er en slags vennskapelig fornærmelse mot fjordingane kan man si :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig det er trist, men det bygger på erfaring. Spesielt her inne. Så jeg sparer de som eventuelt måtte tro at norsk kvinne+mann med en slik bakgrunn automatisk = mann på jakt etter opphold, bryderiet. ;)

Ja, jeg skjonte det, synes bare det er dumt at folk alltid må tro så veldig mye! Etter hva jeg har lest her inne har du et flott forhold og det er jo det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, da er ikke Google fintunet mot vossadialekten. Sett slikt! Gap brukes litt nedsettende, omtrent synonymt med tullinger/duster (kanskje det kommer av folk som står og gaper tomhjernet med åpen munn?). Mellom vossinger og folk fra Hardangerfjorden er det jo gammel rivalisering, men de liker hverandre også da. Så fjordagap er en slags vennskapelig fornærmelse mot fjordingane kan man si :gjeiper:

Jeg burde visst at dette kom fra de h*lvetes selvgode vossingene :opplyser:

De er ramme på smalahove da, det skal de ha. Og ski. Og ekstremsport. Faen heller, mindreverdighetskomplekser er ikke godt for sjelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde visst at dette kom fra de h*lvetes selvgode vossingene :opplyser:

De er ramme på smalahove da, det skal de ha. Og ski. Og ekstremsport. Faen heller, mindreverdighetskomplekser er ikke godt for sjelen.

Jaja. Nokre av oss har anna å ta seg til enn å stå i frokthagjen eller aokoren og gapa, ikkje sant? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja. Nokre av oss har anna å ta seg til enn å stå i frokthagjen eller aokoren og gapa, ikkje sant? :gjeiper:

Stende du dar og slengje med lippo? Ska du ha eit eple i håvet, gut?

Til mitt forsvar har jeg gjort bypike av meg. :jolie:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stende du dar og slengje med lippo? Ska du ha eit eple i håvet, gut?

Til mitt forsvar har jeg gjort bypike av meg. :jolie:

Trur du e` laokå i håve, eg. Fjordinga e` fø fodle pao cider frao makkeple te å kasta baint. Mao`kje klonka fø mykje innpao av da dar skvipet, veit du.

Ka, har du flytta te metropolen Odda dao eldå? :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur du e` laokå i håve, eg. Fjordinga e` fø fodle pao cider frao makkeple te å kasta baint. Mao`kje klonka fø mykje innpao av da dar skvipet, veit du.

Ka, har du flytta te metropolen Odda dao eldå? :gjeiper:

Flanør.. bor du på Voss også eller? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flanør.. bor du på Voss også eller? :lur:

Nei, Oslo. Ikke for det, vossingene klumper seg sammen her også. :fnise: Er du vossing kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Oslo. Ikke for det, vossingene klumper seg sammen her også. :fnise: Er du vossing kanskje?

kanskje, kanskje ikke :fnise: Utrolig at noen vossinger har funnet ut at det finnes byer i landet..Her er det forsatt mange som tror at jeg mener Vossevangen når jeg sier at jeg skal til byn.. sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje, kanskje ikke :fnise: Utrolig at noen vossinger har funnet ut at det finnes byer i landet..Her er det forsatt mange som tror at jeg mener Vossevangen når jeg sier at jeg skal til byn.. sukk

Altså hallo du. Det er jo to (!) gater på Vangen. Hva mer kan du forlange? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...