Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser absolutt interessant ut:D Men bare siden du skrev dette igår har prisen steget til 5993kr. Ser da at både mpx.no og komplett.no har tilsvarende pc (tror jeg) med 8gb ram til 6295kr.

Min lenke

Er det den samme så det er like greit å kjøpe den når det kun skiller noen hundrelapper? Evt om en av de er billigere et sted..

"Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment" sier hvertfall siden til meg.

Ja, det er nøyaktig samme pc :)

JEeg kjøpte min fra komplett med 8gb for 5999 eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment" sier hvertfall siden til meg.

Ja, det er nøyaktig samme pc :)

JEeg kjøpte min fra komplett med 8gb for 5999 eller noe.

Det var da som søren...merkelige greier :kjefte: Igår hadde begge to den inne til 6295 (el noe) og nå har plutselig begge to sluttet å selge de (samme lager?).... Utrolig irriterende

Men kom jo nå på at de hadde den inne på amentio.no..

Endret av Isabell84
Skrevet

Jeg kan finne pcer i jungelen til deg, men har ikke tid før i kveld. Du kan begynne med å holde deg unna dell og hp. Ikke fordi dem er drit, men fordi du kan få noe mye bedre. Alle merker har sitt, noen mer noen mindre. Jeg skal finne linker og priser og forklaring.

Ja gjerne:D

Skrevet (endret)

du tenkte å bruke den til redigering av bilder som den tyngste oppgaven. om du ikke sitter med meget tung og krevende oppgaver innenfor videoredigering trenger du ikke denne i7. men du har godt av litt mer minne enn i den dere linker til. 6 gb er bra, 8 og videre kan være litt overkill foreløbig, men greit om man siden kan oppgradere til 8. du kan godt ha med en bra skjermkort, men trenger langt fra å gå til øverste klasse. du nevner dvi utgang, men jeg sier hdmi utgang om det passer deg bra:)

GeForce GT540,Core i5-2430M,6GB RAM, 640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home

link til den her : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647565#info

15,6" LED-skjerm i5-2410M 6 GB DDR3 RAM 640GB harddisk NVIDIA® GeForce® GT 540M Bluetooth

link til den her : http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/samsung-np-rc530-s03se/156992.3003/#

15.6" HD i5-2410M GT540M-2GB 6GB(2+4) 640GB-HDD DVDRW WLAN HDMI BT CAM W7HP-64

link til denne : http://www.amentio.no/K53SV-ASUS/cat-p/c36159/p4149341.html

disse har like stor skjerm, bra nok skjermkort og alle har min 6 gb minne. alle har også hdmi for enkel tilkobling til tv og skjerm. lyd og bilde i en kabel. harddisk på 640 gb på alle sammen.

prisene varierer litt, og om du søker dem opp i prisguide eller oe finner du gjerne andre som selger dem billigere enn det du ser her. men husk at samme pcen kan ha annen innmat så ha tungen bent i munnen om du plutselig finner samme pc mye billigere et annet sted.

prisen ligger også her bittelitt i overkant av dine fem tusen, men du trenger faktisk ikke bruke mer enn 4 til maks 5 tusen til den bruken du har. Jeg tenkte bare litt på at du kanskje vil ha den en stund, og ikke føle den ble utdatert sånn helt med det første. om du vil kan jeg finne rimeligere pcer som passer fint til ditt bruk nå.

Endret av solosuper10
Gjest Marregutt
Skrevet

MacBook Air, uavhengig av hva alle andre sier, den er best

Skrevet

du tenkte å bruke den til redigering av bilder som den tyngste oppgaven. om du ikke sitter med meget tung og krevende oppgaver innenfor videoredigering trenger du ikke denne i7. men du har godt av litt mer minne enn i den dere linker til. 6 gb er bra, 8 og videre kan være litt overkill foreløbig, men greit om man siden kan oppgradere til 8. du kan godt ha med en bra skjermkort, men trenger langt fra å gå til øverste klasse. du nevner dvi utgang, men jeg sier hdmi utgang om det passer deg bra:)

GeForce GT540,Core i5-2430M,6GB RAM, 640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home

link til den her : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647565#info

15,6" LED-skjerm i5-2410M 6 GB DDR3 RAM 640GB harddisk NVIDIA® GeForce® GT 540M Bluetooth

link til den her : http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/samsung-np-rc530-s03se/156992.3003/#

15.6" HD i5-2410M GT540M-2GB 6GB(2+4) 640GB-HDD DVDRW WLAN HDMI BT CAM W7HP-64

link til denne : http://www.amentio.no/K53SV-156-Glare-HD-i5-2410M-23GHz-29GHz-GT540M-2GB-6GB(2-4)-640GB-HDD-DVDRW-WLAN-HDMI-BT-CAM-W7HP-64-ASUS/cat-p/c36159/p4149341.html

disse har like stor skjerm, bra nok skjermkort og alle har min 6 gb minne. alle har også hdmi for enkel tilkobling til tv og skjerm. lyd og bilde i en kabel. harddisk på 640 gb på alle sammen.

prisene varierer litt, og om du søker dem opp i prisguide eller oe finner du gjerne andre som selger dem billigere enn det du ser her. men husk at samme pcen kan ha annen innmat så ha tungen bent i munnen om du plutselig finner samme pc mye billigere et annet sted.

prisen ligger også her bittelitt i overkant av dine fem tusen, men du trenger faktisk ikke bruke mer enn 4 til maks 5 tusen til den bruken du har. Jeg tenkte bare litt på at du kanskje vil ha den en stund, og ikke føle den ble utdatert sånn helt med det første. om du vil kan jeg finne rimeligere pcer som passer fint til ditt bruk nå.

Supert, tusen takk:D Skal ta en titt på de og se om jeg finner de noe rimeligere et annet sted, men synes ikke prisene var så ille heller da. Men den linken til Asus på Amentiosiden funket ikke, vet ikke om produktet er borte, fint hvis du kunne funnet den igjen så jeg kunne kikket på den også:)

Skrevet

MacBook Air, uavhengig av hva alle andre sier, den er best

Har allerede Macbook Pro i hus, men savner faktisk en vanlig pc. Er selvfølgelig fornøyd med Mac i forhold til oppstart, batteri, lite/ingen virus. Men klarer ikke å bli helt fortrolig med Mac med måten man jobber på, andre kommandoer o.l. Er fra tidligere vant til å jobbe med pc og har mistet helt lysten til å redigere, fremkalle bilder når jeg gikk over til mac da jeg synes det er så mye mer kronglete.

Vet det er mange som ikke er enig med meg i det, men... :sukk:

Skrevet

Vet det er mange som ikke er enig med meg i det, men... :sukk:

Tviler ikke, men husk at alt er en vanesak. Snart venner du deg sikkert til macen. Mange andre har ihvertfall klart det før deg :)

Skrevet (endret)

Prøv linken nå ikke den i innlegget ditt, men oppe i det orginale innlegget mitt.

Endret av solosuper10
Skrevet (endret)

Ville ikke gått for Dell uten at jeg gidder å begrunne dette noe mer. har rævva erfaringer med Dell

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639026 ? Mangler DVI utgang men det har man converters til...

du bør stille disse kravene til den nye bærbare, å kjøpe noe med mindre vil være en feil;

8gb ram

4 kjerners prosessor (quad core)

Intel er BEST, men det skal du ikke tenke så mye på. AMD funker fett.

Endret av nymfo88
Skrevet (endret)

ikke så dum den nymfo linker til heller. fikk en karakter mindre enn en av dem i samme serie som jeg linket til. den nymfo linker til har 8 gb ram og går heller for amd som er konkurenten til dem jeg har linket til som er intel.

er ikke enig ang 8 gb ram. det er faktisk meget overkill. men om den har plass til senere å utvide om man plutselig trenger det, jo det er greit.

Endret av solosuper10
Skrevet

er ikke enig ang 8 gb ram. det er faktisk meget overkill. men om den har plass til senere å utvide om man plutselig trenger det, jo det er greit.

det er ikke overkill om du bruker pc'en som en skikkelig nerd gjør det. Og jeg regner med at du ikke vil kjøpe en utdatert vare. Se på toppmodellene, de har gjerne 12gb ram.

Skrevet

Da har jeg bestilt Asus X53SV som du Solosuper10 linket til på Komplett.no. Er nå spent på hvor kjappe de er til å levere og gleder meg til å prøve den ut:D

Tusen takk for innspill alle sammen :takke:

Skrevet (endret)

Da har jeg bestilt Asus X53SV som du Solosuper10 linket til på Komplett.no. Er nå spent på hvor kjappe de er til å levere og gleder meg til å prøve den ut:D

jeg er uenig i kjøpet ditt, pc'en har kun 4gb ram og dual core prosessor, noe som er svært utdatert. du betalte mye for navnet "Intel" også.

Pc'en er også ikke på lager, men regner med du kjøpte den siste;)

Men for all del lykke til med pc'en din og prosjektene:)

Endret av nymfo88
Skrevet

Det er et bra valg det, men personlig liker jeg å ha massiv kraft i bakhånd for når jeg trenger det :) Derfor valgte jeg en i7 core og 8gb ram :)

Du får kose deg med den nye pcen din og så håper jeg at du blir fornøyd med kjøpet ^^

Skrevet

jeg er uenig i kjøpet ditt, pc'en har kun 4gb ram og dual core prosessor, noe som er svært utdatert. du betalte mye for navnet "Intel" også.

Pc'en er også ikke på lager, men regner med du kjøpte den siste;)

Men for all del lykke til med pc'en din og prosjektene:)

Ikke lett dette her og gjøre alle fornøyde....;) Etter hva jeg kan se så har den 6GB ram, og ikke 4 som du nevner og de har 100+ på lager så regner med å få den ganske kjapt.

Min lenke

Skrevet (endret)

I alle dager. Pcen hun bestemte seg for er mye mer enn hennes bruk, og hun har pc lenge. Og bruker hun fen pent og ikke installerer masse ting kan hun levere den inn og velge en annen om hun skulle angre seg innen to uker.

Du kan heller ikke si at i5 er utdatert. Det er den ikke. Og hun skriver at hun ikke skal bruke pcen som en skikkelig nerd. Dette lister hun i første post.

Gratulerer m pc. De er som oftest rask på levering.

Endret av solosuper10
Skrevet

Ser det er flere her som ikke anbefaler Dell.. Men jeg skal ha stasjonær pc, hvordan er de der?

Skrevet

I alle dager. Pcen hun bestemte seg for er mye mer enn hennes bruk, og hun har pc lenge. Og bruker hun fen pent og ikke installerer masse ting kan hun levere den inn og velge en annen om hun skulle angre seg innen to uker.

Du kan heller ikke si at i5 er utdatert. Det er den ikke. Og hun skriver at hun ikke skal bruke pcen som en skikkelig nerd. Dette lister hun i første post.

Godt å høre , er jo du som kom med forslaget så regner med at du er enig med kjøpet da, men får litt mye motbør her.... Ingen pc-nerd heller, så regner med at den skal holde til mitt bruk.

Tripper etter å få den hjem nå, men etter hva jeg kan se på min side å komplett.no er den fortsatt ikke sendt fra lageret.... :sukk:

Skrevet (endret)

"I alle dager" wat?

Når man lager en slik tråd har man tydeligvis ikke peiling. Må få lov å være uenig når noen anbefaler noen en utdatert og dyr vare.

Sier ikke at i5 er utdatert, 2 kjerners prosessorer er utdatert.

Endret av nymfo88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...