Isabell84 Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 (endret) Har store planer om å gå til innkjøp av ny pc, men har gått meg vill i pc jungelen..... Trenger derfor noen gode tips om en god pc (ikke mac) som fungerer til tekstbehandling, streaming (gjerne ha DVI-inngang) og bilderedigering. Skjermen bør være 15 tommer og tenker at prisen bør ligge på rundt 5ooo kr (++) Noen som har noen gode forslag? Endret 27. september 2011 av Isabell84
Isabell84 Skrevet 28. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2011 Kan denne være noe: Toshiba satellite r859-10j? Den er på tilbud hos mpx.no idag for 4990kr. Ser at den koster 6500kr på flere andre nettsteder. Er denne bra nok til mitt bruk? 1
Gjest Bjørn82 Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Idag er vel de fleste lap-toper såpass oppdaterte at for 5 lapper så får du noe som tilfredsstiller de aller fleste behov. Eneste du bør få med er jo en hdmi utgang så du kan se filmer fra PCèn på en tv med grei oppløsning. Og at den har ca. 4gb ram og et uavhengig skjermkort siden du skulle redigere litt bilder. Så litt på denne: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=639511#extra ser ut som den tilbyr det du trenger, med unntak av et skjermkort. Men det dedikerte minnet bør vel holde til bruksområdet du har nevnt over. Good luck.. =)
Isabell84 Skrevet 28. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2011 Idag er vel de fleste lap-toper såpass oppdaterte at for 5 lapper så får du noe som tilfredsstiller de aller fleste behov. Eneste du bør få med er jo en hdmi utgang så du kan se filmer fra PCèn på en tv med grei oppløsning. Og at den har ca. 4gb ram og et uavhengig skjermkort siden du skulle redigere litt bilder. Så litt på denne: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=639511#extra ser ut som den tilbyr det du trenger, med unntak av et skjermkort. Men det dedikerte minnet bør vel holde til bruksområdet du har nevnt over. Good luck.. =) Takker
Henkie Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Det er timessalg fra kl 18 i dag (29.sept) hos komplett.no Der kan det dukke opp noen riktig gode tilbud, men da må du være handlekraftig, for tilbudene har begrenset varighet (1t)
Mamma1 Skrevet 30. september 2011 #7 Skrevet 30. september 2011 Compaq og hp er de maskinene med flest reklamasjoner på elkjøp her, så det ville jeg styrt unna.
Isabell84 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2011 Har ikke vært inne her på noen dager nå så gikk nok glipp av timessalget på komplett.no. Fått med meg at både komplett.no og mpx.no har gode tilbud, både times-, dags- og helgetilbud. Men det vanskelige er at det er lett å gå seg vill i pc-jungelen når man ikke er så god på prosessorer, ram o.l
Isabell84 Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2011 Tar gjerne imot forslag til pcer å kjøpe som passer mine kriterier. Har nå endelig klart å overtale mannen i huset til å gå til innkjøp av en pc til
Isabell84 Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2011 Sett på dell? Er vel ikke et av merkene jeg har sett mest på...en spesiell du kan anbefale?
LoneWolf Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 http://www.amentio.no/A53SV-156-HDGeForce-GT540,Core-i7-2630QM,4GB-RAM,-640GB-HDD,DVD%C2%B1RW,kamera,BT,W7-Home-ASUS/cat-p/c/p4182082.html Kjøpte meg akkurat en slik her om dagen. Garantert verdt prisen
Havtorn Skrevet 4. oktober 2011 #13 Skrevet 4. oktober 2011 Nettopp vært der selv! Selv endte jeg opp med en litt dyrere en (hadde opprinnelig samme budsjett, men tenker som så at en rask pc jeg ikke lagrer noe på (lagrer alt eksternt) forhåpentligvis vil ha en sabla god levealder også), en Samsung 3-series, ny sak på Elkjøp. Der har man i alle fall en 6gb ram (oppgraderbart til 8, men slettes ikke et nødvende), i7-prosessor og 64-bits operativsystem til åtte tusen kroner. Pcen er pen å se på, veier lite, 15,6-tommers skjerm, godt tastatur, den er KRAFTIG og den har en 5-6 timers batteri dersom man ser en enkel, nedlastet film. Både usb 2.0 og 3.0-innganger, HDMI og en ny oppstartsgreie som gjør at du bare åpner lokket, så tar det en 2-3 sekunder også kan maskinen brukes. DET er genialt det. Jeg er kjempefornøyd! (Nå skal det sies at jeg vet omtrent like mye om data som jeg vet om lyspærer, og det er ikke mye, men jeg har blitt forsikret av flere nerder at dette er bra )
Gjest Setareh Skrevet 4. oktober 2011 #14 Skrevet 4. oktober 2011 Du burde satse på en dell pc! ikke hp, de blir for "ødelagt"
LoneWolf Skrevet 4. oktober 2011 #15 Skrevet 4. oktober 2011 Der har man i alle fall en 6gb ram (oppgraderbart til 8, men slettes ikke et nødvende), i7-prosessor og 64-bits operativsystem til åtte tusen kroner. Pcen er pen å se på, veier lite, 15,6-tommers skjerm, godt tastatur, den er KRAFTIG og den har en 5-6 timers batteri dersom man ser en enkel, nedlastet film. Både usb 2.0 og 3.0-innganger, HDMI og en ny oppstartsgreie som gjør at du bare åpner lokket, så tar det en 2-3 sekunder også kan maskinen brukes. DET er genialt det. Jeg er kjempefornøyd! I den jeg linket (til 5500 kr) får du 4GB ram (kan oppgradere til 8), i7 prosessor, 640gb hardisk, 2gb skjermkorty, 15,6 tommer skjerm og rundt 5 timer levetid på batteriet. Så du får i teorien nesten det samme for en mye billigere penge
Rofl Skrevet 5. oktober 2011 #16 Skrevet 5. oktober 2011 En ting dere skal vite om slike "billige" maskiner er at de ofte er full av masse programmer og slikt som vil gjøre maskinen treger. Disse programmene blir produsenten betalt for å legge inn på maskinen som da gjør at den blir billig. 99% av disse småprogrammene som følger med er bare tull og har ingenting å gjøre på maskinen
LoneWolf Skrevet 5. oktober 2011 #17 Skrevet 5. oktober 2011 En ting dere skal vite om slike "billige" maskiner er at de ofte er full av masse programmer og slikt som vil gjøre maskinen treger. Disse programmene blir produsenten betalt for å legge inn på maskinen som da gjør at den blir billig. 99% av disse småprogrammene som følger med er bare tull og har ingenting å gjøre på maskinen Det er derfor man har "kontrollpanel --> avinstaller et program" knappen for ^^
Isabell84 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #18 Skrevet 5. oktober 2011 I den jeg linket (til 5500 kr) får du 4GB ram (kan oppgradere til 8), i7 prosessor, 640gb hardisk, 2gb skjermkorty, 15,6 tommer skjerm og rundt 5 timer levetid på batteriet. Så du får i teorien nesten det samme for en mye billigere penge Ser absolutt interessant ut:D Men bare siden du skrev dette igår har prisen steget til 5993kr. Ser da at både mpx.no og komplett.no har tilsvarende pc (tror jeg) med 8gb ram til 6295kr. Min lenke Er det den samme så det er like greit å kjøpe den når det kun skiller noen hundrelapper? Evt om en av de er billigere et sted..
Isabell84 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #19 Skrevet 5. oktober 2011 Du burde satse på en dell pc! ikke hp, de blir for "ødelagt" Er jo flere av dere som anbefaler Dell. Jeg har selv lite erfaring med dette merket, men kunne du kommet med et godt forslag til kjøp?
*Sinnataggen* Skrevet 6. oktober 2011 #20 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg kan finne pcer i jungelen til deg, men har ikke tid før i kveld. Du kan begynne med å holde deg unna dell og hp. Ikke fordi dem er drit, men fordi du kan få noe mye bedre. Alle merker har sitt, noen mer noen mindre. Jeg skal finne linker og priser og forklaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå