Gå til innhold

Noen som har blitt sammen med eksen igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ble slutt mellom kjæresten og meg for et par måneder siden, men vi klarer liksom ikke å slå oss til ro med det. Vi snakker ofte sammen ennå og klarer ikke helt å slippe hverandre. Hjertet sier vi skal være sammen, men hjernen sier noe annet. Problemet vårt lå i at vi kranglet en del, fordi jeg nettopp kom ut av et forhold da jeg traff han og kanskje egentlig ikke var helt klar for et nytt, men gjorde det likevel fordi jeg ble forelsket. Det ble liksom litt tett på den gangen, noe jeg kanskje ikke tror det blir om vi prøver igjen, for nå har jeg innsett hvor glad jeg virkelig er i han!

Men så er spørsmålet: kan man gå tilbake? Kan det funke, eller er det helt naivt?

Må legge til at den som holder mest tilbake nå er han, men jeg vet jo at han tenker mye av det samme som meg. Vet jo ikke hva han kommer til å bestemme seg for, men jeg vet i alle fall hva jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slo opp med typen min en gang, fordi han plutselig hadde begynt å oppføre seg merkelig. Jeg prøvde å snakke med han om det flere ganger, men det ble ikke noe bedre, så jeg så ingen annen utvei enn å gjøre det slutt. (Han hadde blitt helt annerledes, og jeg visste han hadde blitt påvirket av en annen. Var ikke lenger seg selv). Han ble kjempelei seg og var helt nede lenge. Jeg savnet han sånn som han var før han forandret seg. Vi snakket om det, og han sa han hadde kuttet kontaktet med de nye vennene osv, så jeg ga han en sjanse til.. Så ble vi sammen igjen .) Nå er det ca. 2 år siden vi ble sammen igjen etter bruddet. Bruddet varte noen få uker. Har ikke sett meg tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den korte historien er:

Ja, og absolutt ikke. Ekser blir ikke ekser uten videre. Men nå er jeg heller ikke den som slår opp fordi jeg er litt sint en dag, så hvis det å skille lag ikke var en gjennomtenkt beslutning så kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt an på settingen om det virkelig går. Jeg og eksen kranglet konstant, men det var bare fordi vi ikke klaffet (altså ikke samme årsal som du legger ut her). Av en eller annen grunne gikk jeg tilbake til han 5 ganger (han slo opp nesten hele tiden på slutten), og til slutt gikk jeg så lei at jeg bare gjorde det slutt igjen. Vi hadde ikke sjans til å rette opp noe. Men det er jeg bare glad for, ellers hadde jeg ikke vært sammen med han jeg bor med idag. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan nok få det til å fungere om man vil det og tar tak i det som var grunnen til at det gikk skeis, jeg tror mange forhold ryker fordi man ikke klarer ha fokuset på hva som er det virkelige problemet men heller ser symptomene..

Ofte sier man at den andre part har forandret seg uten å kunne sette fingeren konkret på hva som er endret i negativ retning, det at mennesker forandrer seg er jo ikke negativt i seg selv - vi gjør det hele tiden. Så lenge ikke de grunnleggende verdiene og felles fundament endrer seg må mennesker få lov å utvikle seg - men man må utvikle seg sammen, og da kan en slik "endring" lett brukes som noe negativt for den som ikke klarer se endringen som noe bra...

Eller man sier følelsene dør, følelser dør ikke av seg selv, men som et bål må det legges ved på for å holde flammen i live - og unnskyldningen er komplett når man ikke selv velger legge på ved.. Pisser man i tillegg på bålet dør flammen raskere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

Jeg og typen har vært ekser. Funket ikke for oss å være fra hverandre. I perioden før det ble slutt snakket vi nesten ikke sammen og når vi først snakket ble det bare krangling. Så gjore vi det slutt og da startet vi å snakke MYE. Så ble vi sammen og har vært sammen siden. (3år og 3mnd :rodmer: )

Endret av snoopy_93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisser man i tillegg på bålet dør flammen raskere...

Hvis man ved å "pisse på bålet" velger ikke å finne årsaken men behandle symptomene er jeg enig, hvis man derimot "pisser på bålet" ved bevisst å ikke samarbeide er det kanskje best å la det dø ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og kjæresten har vært xer, vi gjorde det slutt pga mye krangling, og satt ikke pris på hverandre. Det ble slutt og vi hadde ikke kontakt et helt år, vi ble begge sammen med andre. Så traff vi hverandre tilfeldig en dag og fikk fort kontakten igjen. Vi ble sammen igjen etter noen få uker og nå har vi det sykt bra sammen! Nå vet vi hva vi har sammen og setter så mye mer pris på hverandre.

Så xer kan fint bli sammen igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å date eksen min nå. Det ble slutt mellom oss for over 4 år siden. Nå tok vi opp kontakten igjen. Jeg har 2 forhold bak meg mens han har vært singel hele tiden. Usikker på om vi kommer til å bli sammen men vi prøver å finne ut av det. Jeg husker fortsatt grunnen til at det ble slutt mellom oss sist, men det har jeg faktisk ikke lagt noe merke til nå. Så ting har forandret seg. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...