Gå til innhold

amming


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

På helsestasjonen foreslo de et finurlig system som liksom skulle kompensere for manglende kroppskontakt i.o.m. at jeg ikke ammet: tåteflasken skulle festes på ryggen min, utstyrt med en slange som jeg skulle teipe over brystet og ut på brystvorten. Dermed skulle babyen "tro" han drakk melk fra brystet.

:o Er det virkelig sant. Herre min hatt sier jeg bare :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Fingern i jorda, ung mor - dette dreier seg ikke om amming. Dette dreier seg om at du sitter alene med ungen din og føler deg isolert fra verden. Det endrer seg ikke hvis du slutter å amme.

Mannen din må ta seg et tak. Det er ikke sånn at kladden blir stor og sosial, - den delen av barnet dere har hos dere nå er en del av MENNESKET kladden, og alt som skjer er en del av ham. Derfor bør faren hans pelle seg inn i livet hans og avlaste deg før du blir deprimert og slutter å amme fordi du tror det er der hunden ligger begravet.

Selv har jeg ammet mine tre i to år hver (fullammet i gjennomsnittlig ni mnd), men jeg har da hatt et liv ved siden av! Jeg har en fungerende pappa til ungene mine, og jeg har morsmelk i fryseren.

Ikke kutt ut puppen, den er viktig. Men få deg en omgangskrets med barn eller noe sånt, og få litt fart på far i huset.

Lykke ti l!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å amme rundt 7-8 mnd. Gikk sånn av seg selv da jeg gjorde skoleoppgave, mindre amming og dermed mindre melk. Føler meg ikke som en dårligere mor av den grunn. Ga mme til hun var 11-12 mnd. Hun er fornøyd, jeg er fornøyd. Hva andre mener er det riktige, får de mene - jeg tar den fornuft og den kunnskap jeg har og gjør det som føles riktig gjør oss. På den måten føler jeg at jeg er en god mor. Å gjøre alt etter boken er ikke min greie.

Stol på det du gjør. Ikke bry deg så mye med hva andre sier, gjør og mener. Så lenge barnet ditt blir god og mett på noe som er sunt, skal ikke andre klage. Om du ikke slutter helt å amme nå, går det fint an å trappe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan med god samvittighet kutte ned på ammingen nå som ungen har blitt så "stor". Jeg vil likevel råde deg til å beholde morgenpuppen over vinteren, rett og slett fordi nå vinterstid er mange syke og melka inneholder antistoffer mot det moren er syk for samt mange sunne ting som bygger opp immunforsvaret til ungen. Beholder du morgenpuppen og gir melk før du røyker om morgenen har kroppen din hatt en hel natt på å bryte ned f eks nikotin og alkohol, slik at dette er det beste tidspunktet for melka, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...