Gå til innhold

Hvor lang tid bør det gå fra et forhold til man starter et nytt?


ecathari

Anbefalte innlegg

Hei :)

For et års tid siden møtte jeg en fantastisk fyr på en felles fest.

Vi møttes en del ganger, alltid i samme festsetting (var studiestart uke på skolen) og hadde veldig, veldig god kjemi.

Problemet var bare at han hadde dame.

Siden vi ikke tok samme fag, så jeg ikke så mye til han i løpet av året, og selv om vi var facebook-venner, snakket vi sjeldent.

Så flyttet jeg utenlands i et halvt år i forbindelse med studiene, og vi mistet helt kontakten.

Jeg kom tilbake til Norge for et par mnd siden, og begynte å se etter et sted å bo.

Da tok han kontakt med meg, og fortalte at hans tidligere kjæreste hadde et rom til leie, da han nettopp hadde flyttet ut.

Jeg endte opp med en annen leilighet, men han og jeg begynte å snakke sammen igjen.

På fredag spurte han meg om jeg ville finne på noe en dag, og på lørdag gikk vi ut, egentlig bare for å ta en øl før han skulle på bandøvelse.

Men en øl ble til mange, og han droppet hele bandøvelsen og vi var på byen hele kvelden.

Etter enda flere øl (vi var fulle, men ikke sørpe) lente han seg plutselig over bordet og kysset meg.

Jeg har jo alltid likt han godt, og litt kyssing ble til mye kyssing og jeg ble med han hjem.

Vi hadde verdens beste natt, og sovnet mens han holdt rundt meg. Våknet på morgenen av at han laget frokost til meg, vi tok en lang og deilig dusj og hadde en helt fantastisk morgen med enda mer sex.

Det føltes veldig riktig, og jeg tror faktisk jeg er forelsket i han.

Sommerfugler i magen og en sånn deilig, varm følelse i hele kroppen.

Men, når jeg skulle gå kysset vi, og så spurte han hva dette egentlig var og hvor vi skulle hen nå...

Jeg sa at jeg liker han veldig godt, og gjerne vil at dette skal bli noe mer.

Han sa at han følte det samme, men at han syns det er litt skummelt, fordi det ikke er mer enn et par mnd siden han kom ut av et 3,5 år langt forhold, 2 av dem i samboerskap....

Jeg sa jeg forstod, og at vi kan godt ta ting sakte, så han ikke skal føle noe press, og det er helt greit for meg å spille det litt "safe" i begynnelsen....

Det var han som gikk fra eksen, og han sa at forholdet egentlig har vært over i snart ett år, de sluttet å ha sex og var mer venner enn kjærester....

Det er jo bare mandag, jeg så han jo i går morges, men jeg savner han nesten allerede.

Vi sendte litt meldinger i går ettermiddag, men jeg har ikke kontaktet han i dag, for det er sikkert lurt å gi han litt tid og luft.

Men tror dere man er klar for å begynne å date igjen og starte et nytt forhold, så kort tid etter det forrige forholdet, som var ganske seriøst?

Jeg vil så gjerne se hva dette kan bli, men jeg vet at jeg kan virke litt utålmodig og masete når jeg først forelsker meg i noen...

Noen tanker/råd/tips til meg om dette?

På forhånd tusen takk :)

-ecathari-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg har vært singel i fire måneder etter samboerskap og er ikke på noe vis klar for et nytt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette lurer jeg også på! holder på med en fyr, som jeg har kjent en stund, men først de siste mnd. vi har holdt på litt frem og tilbake. han er akkurat ute av er 3 år langt forhold. virker veldig seriøs, vet han bryr seg om meg, men jeg tenker jo at dette er veldig tidlig. han burde kanskje hatt litt singeltid først? men i tillegg så kan man jo ikke styre hvem eller når man faller for noen.. litt vanskelig situasjon i grunn.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...