Gå til innhold

Voksing "down town"?

MsZ

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å vokse "der nede", men vet pokker ikke om jeg tørr.. Hvor vondt er det på en skala fra 1 - 10?

Hvor fort vokser håret ut igjen, og hva er fordelene, eventuelt ulempene med å vokse?

Og til sist.. hvor mye koster det? Og neon som vet om gode salongr i Olso?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd. Er faktisk ikke så ille. Jo lengre ned, jo værre smerte. Du kjenner det :) Begynn med ett pitte lite område helt helt øverst. Til slutt blir du helt nummen hele veien ned :fnise: Så da går det greiere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd. Er faktisk ikke så ille. Jo lengre ned, jo værre smerte. Du kjenner det :) Begynn med ett pitte lite område helt helt øverst. Til slutt blir du helt nummen hele veien ned :fnise: Så da går det greiere!

Vokset selv hjemme? Hvilken voks? Fikk du nupper etterpå? Og hvor lang tid tok det før etterveksten kom? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke å vokse bikini eller braziliansk på seg selv de første gangene.

La de proffe ta seg av det. De er effektive og vet hva de gjør på.

Jeg er hudpleier selv, og har blitt vokset i alle retinger ganske mange ganger. Første gangen er det alltid verst. Men det blir mindre vondt for hver gang. Første gangen kan det bli ømt etterpå, men det forsvinner fort og blir også mindre for hver gang.

Du trenger heller ikke være sjenert visst du skal vokse nedentil. Du er nok ikke den første som spriker med beina på benken.

Selv har jeg store problemer med å vokse meg selv. Å ta på voksen er ingen problem, men så sitter jeg der med voksstripsen og ikke tør dra..... :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god ide å vokse hjemme til å begynne med. Bruk et halvt år hos salonger, så kan du begynne hjemme. Hårene må bli tynnere og mer porøse før du setter igang på egen hånd.. Når du har kommet så langt; kjøp hard wax istedet for vanlig Veet warmvoks.

Av salonger; ingen vits å gå på Waxing Palace i oslo, de er sykt overpriset. Afroditeklinikken har ofte tilbud til 300,-, og mange andre steder kjører samme pris, bare følg med og undersøk litt selv:)

Anbefales på det sterkeste, jeg går ALDRI tilbake til høvelen iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokser meg selv, men bare ved trekanten - jeg tør ikke å vokse meg helt nede, er livredd for å sette på stripsen og deretter ikke tørre å dra :fnise:

Men samtidig er jeg for feig til å ta en tur til salong og få det skikkelig gjort :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig. Derfor bør man gå til salong først, jo mer du har vokset deg jo tynnere blir hårene, til slutt er det ikke vondt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke dusje, trene, ha sex... ingenting de første 24 timene. Unngå sol i 48 timer, du blir rød og sår, de to første gangene kan du hovne ganske kraftig opp. Men igjen, jeg har ikke angret en dag..uansett sunt å få testet smerteterskelen ;) Før du går første gang bør du ta 1 g paracet og 400 mg ibux en time før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vondt er voksing i forhold til epilering? Blir resultatet like bra?

Epilering er ikke bra for huden "der nede". Prøvde det en gang, aldri igjen for å si det sånn! Jeg fikk masse sår, og det var ikke effektivt. Jeg har vokset meg 7-8 ganger de siste 7 månedene nå. Er VELDIG fornøyd med resultatet etter voksing. Jeg syntes det er vondt å vokse de første gangene, spesielt på toppen, men etter en stund går det fint :) Fordelen med å vokse er at hårene blir "mykere", du får mindre hår etter å ha gjort det en del, de vokser saktere og du har mindre sjanse for å få inngrodde hår - noe som var grunnen til at jeg startet å vokse meg. Jeg har vært på Afrodite ved Welhavens gt, de er veldig flinke der og det er rimelig pris, ihvertfall for meg som er student :) Men anbefaler å prøvde deg frem for å finne det vokse studioet du blir mest fornøyd med :) Noen hudpleie salonger tilbyr rosa/lilla voks som stivner for så å dra "stearin" lignende av, dette anbefaler jeg siden de tar kortere hår også :)

Lykke til for alle som ønsker å bli hårløse dere nede ;)

Ps: husk å ikke bli overrasket når de ber deg om å snu deg rundt og spre rumpeballene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer å vokse "der nede", men vet pokker ikke om jeg tørr.. Hvor vondt er det på en skala fra 1 - 10?

Hvor fort vokser håret ut igjen, og hva er fordelene, eventuelt ulempene med å vokse?

Og til sist.. hvor mye koster det? Og neon som vet om gode salongr i Olso?

Jeg syns ikke selve voksinga var såå vondt. Ja, det er vondt, men jeg hadde innbilt meg at det var mye verre enn det egentlig var.

Første gangen ble jeg veldig sår etterpå, huden min var virkelig ikke vant til den behandlingen, men det ble bedre for hver gang. Allerede andre gangen var det redusert til noen timer med ømhet og sårhet - mot over et døgn første gangen.

Jeg har gjort det på Afroditeklinikken på St. Hanshaugen og har vært veldig fornøyd med behandlingen. De tar vel i underkant av 400,- for kun basiliansk. Jeg har tatt beina i samme slengen, så jeg husker ikke helt.

Jeg skal i hvert fall aldri gå tilbake til høvelen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo lovende ut.. Litt smerte skal jeg jo tåle for noen uker i hårløshet for å si det sånn.. ;) Men hvor langt må håret være før man kan vokse? jeg har ganske tjukke hår, så kommer vel til å skrelle av huden i samma slengen, men men.. alt for skjønnheten sant.. :P

Men.. nok et stupid spørsmål.. Braziliansk.. tar de alt da? Stumpen og hele pakka..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ganske tykke hår, så det er nok derfor jeg ble så sår første gangen. :P De føles ikke like tykke og harde nå.

Og brasiliansk er vel i utgangspunktet det å ta alt, men de har spurt meg hver gang om jeg vil la noe være igjen eller om jeg vil ta alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første gang var jeg veldig overrasket over hvor lite vondt det gjorde. Var vel 3-4 på skalaen din. Litt verre å ta like før eller etter mensen, men gikk greit det også.

Har heller ikke opplevd å være spesielt hoven, kanskje de første timene etter første voksopplevelsen. Jeg har derimot blitt litt tørr i huden de siste gangene, men smører med parfymefri krem og så er alt greit. Ikke mer høvel på meg nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om en salong hvor de driver med intimvoksing i Ålesund? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...