Livets datter Skrevet 3. desember 2003 #1 Del Skrevet 3. desember 2003 Vasker du ekstra godt før jul? Jeg fikk den store "vaske-trangen" over meg på mandag, og bestemte meg for å gå løs på kjøkkenet. Rengjøring av komfyren, skrubbing med stålull, vasking av alle skap og skuffer, både utvendig og innvendig, tømming og vask av kjøleskap, rens av kaffetrakteren osv osv. Det ble såååå fint. Kjente omtrent ikke igjen kjøkkenet! Herligheten tok ca. 3 timer. Igår fulgte jeg opp, og gikk løs på badet! Så dette blir bare bedre og bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 3. desember 2003 #2 Del Skrevet 3. desember 2003 Ja, jeg pleier å starte ganske tidlig med å ta storopprydning i klesskap og reoler. på lillejulaften vaker vi hele huset skikkelig. Det er deilig for da kan vi virkelig ta ferie. Badet vaskes også ned et par dager før jul, samtidig som kjøkkenskapene. Jeg tar også en slik storopprydning til sommerferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 3. desember 2003 #3 Del Skrevet 3. desember 2003 Nei, jeg får ikke den store vasketrangen før jul. Selvfølgelig skal det være helt rent og pent, men jeg tømmer altså ikke skuffer og skap, og risikerer heller ikke livet ved å vaske oppå skapene på kjøkkenet. Dog har jeg vaskehjelp en gang i uken, kanskje hun vil ta den jobben....??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 3. desember 2003 #4 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg har vaske planen klar, og vasker grundig ned det meste til jul... Men i år har vi akkurat flyttet inn igjen, bare bodd her en mnd omtrent, så i år gidder jeg ikke...... Men jeg tar en grundigere gjennomgang uansett siste helgen før jul, slik at det lukter ekstra reint til jul..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. desember 2003 #5 Del Skrevet 3. desember 2003 Nei, jeg har ingen trang til slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 3. desember 2003 #6 Del Skrevet 3. desember 2003 Nei' date=' jeg har ingen trang til slikt.[/quote'] Ikke har jeg tid heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2003 #7 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg vasker huset til jul! Ikke bare fordi det er jul, men fordi det trengs. Tar også en skikkelig kaste-ut-av-boder-og-skap opprydning til våren, når jeg får "ånden" over meg. Akkurat det kommer av seg selv når vårsolen skinner (dvs forsøker å skinne) inn skitne vinduer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenemor Skrevet 3. desember 2003 #8 Del Skrevet 3. desember 2003 Skal i gang med husvask nå. Har vasket kjøkkenet, stua må jeg ha hjelp av sambo for han er høyere enn meg, bad og soverom skal til pers nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena Skrevet 3. desember 2003 #9 Del Skrevet 3. desember 2003 Er ikke plaget med så altfor mye vasketrang, gitt :D Heldigvis er det så mørkt ute og tid for stearinlys, så møkka syns ikke så godt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. desember 2003 #10 Del Skrevet 3. desember 2003 Rengjør på vanlig vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 3. desember 2003 #11 Del Skrevet 3. desember 2003 Får si som Starya, rengjør på vanlig vis, men er nok litt mer grundig dagen før lille-julaften. Så setter jeg en skål med grønnsåpe under sofaen - da lukter det deilig jul nesten uansett. I år skal vi feire julaften borte, og det beste med det er at da er det rent 1. dag også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. desember 2003 #12 Del Skrevet 3. desember 2003 Vi skal feire jul borte - reiser ut av Oslo 22. desember og kommer ikke tilbake før den 5. januar. Men tror kanskje jeg har planer om å vaske litt skikkelig før vi reiser bort - da er det deilig reint når vi starter med ny frisk på et nytt år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskvinnen Skrevet 3. desember 2003 #13 Del Skrevet 3. desember 2003 Er det ikke litt tidlig med storvasken nå da??? Hvis jeg begynner nå før baking og julepyntlaging osv er det vel like jævlig igjen tenker jeg. Men trangen har jeg , det er noe jeg har med meg fra mor.... til jul skal det virkelig skinne!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 3. desember 2003 #14 Del Skrevet 3. desember 2003 Selvfølgelig rundvaskes det til jul men etter at alle kakene er lagd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. desember 2003 #15 Del Skrevet 3. desember 2003 Vi er bortreist 23.12-1.1 uansett, så når vi kommer tilbake har støvet lagt seg igjen. Noe tømming av skap blir det ikke, men vi skal rydde og vaske til jul, slik at det i det minste er ryddig når vi kommer tilbake. Den store rydde/vasketrangen får jeg ikke over meg spesielt ofte, men jeg håper den kommer etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #16 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg kan ikke si at jeg tar en fullstendig nedvask - rom for rom, men det er greit åbli kvittde største spindelsveva. Så er det greit å ta litt i skuffer og skap i samme slengen. Tar det ettersom trangen er der.... Men det er som andre har nevnt å vaske etter baksten er gjort (spesielt på kjøkkenet). God vask alle sammen (eller de som gidder......) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. desember 2003 #17 Del Skrevet 3. desember 2003 Vi vasker ikke rundt til jul, men tar det nok litt grundigere enn vanlig. Med to bikkjer som flyr ut og inn og det faktum at vi faktisk ikke er hjemme så mye i jula er avgjørende for at jeg ikke rundvasker alt. Da tar jeg heller den riktige storvasken til våren..... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 4. desember 2003 #18 Del Skrevet 4. desember 2003 Vi rydder og vasker som vanlig... Tar litt ekstra nøye i krokene, men ingen tømming av skap og lignende. Det gjør jeg helst om våren, når det burde leses til eksamen! Men det pyntes jo ekstra også lukter det grønnsåpe. For det bruker vi kun ti jul..i ei skål bak sofaen..( Leya digger mikrofiber) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 4. desember 2003 #19 Del Skrevet 4. desember 2003 Ja, jeg vasker mer nøye enn vanlig. I tillegg så vasker jeg fin-service og glassene som vanligvis bare brukes ved høytider. Har også bestilt vindusvask - det er på tide - såvidt jeg kan se ut. Dessuten skal jeg på renseriet med duker og eks-mannen sin dress. Dukene har ligget i en plastpose siden sist jul :o - fikk nesten sjokk da jeg fant dem i skapet. Så må jeg selvsagt pusse sølvtøyet - noe jeg gjør omtrent bare en gang i året - hvis det ikke er barnedåp eller konfirmasjon i sikte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 4. desember 2003 #20 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg tar en grundig vask en av de siste dagene før jul- før pynten settes opp. Et par-tre timer tar det... Sølv, servise og duker må imidlertid finnes fram litt før, skal ha førjulsselskap. Hm, burde kanskje gjøre rent litt tidligere likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå