Gå til innhold

Bør Kronprinsen ta pappapermisjon?  

1. 1. Bør Kronprinsen ta pappapermisjon?

• Ja
      12
    • Nei
      11
    • Ja - men han må stille i statsråd etc.
      22

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men.. er det nå bare statsråd han må delta på?

I såfall er det jo det samme.. Trodde kanskje han måtte overta kongens daglige plikter.. Hva de nå enn er;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes han fortjener permisjon,ja. Og nå har de det jo rimelig tøfft i kongehuset for tida også..

Og i forhold til å møte i statsråd under pappapermen;

Kongen i statsråd i monarkiet Norge er jo bare en gallionsfigur, så det kan han nå ihvertfall ta permisjon fra! :wink:

Skrevet
Men.. er det nå bare statsråd han må delta på?

I såfall er det jo det samme.. Trodde kanskje han måtte overta kongens daglige plikter.. Hva de nå enn er;)

I henhold til loven er det kun statsråd, ja.

Andre ting kan jo reguleres me reller mindre. De velger jo selv hvilke broer de vil åpne osv. Nye ambassadører som skal taes imot kan gjøres unna når det passer. Tar uansett kun 15 minutter.

Gjest sexysadie
Skrevet

Personlig er jeg dritlei Håkon for lenge siden.

Han krever og krever, men gir ikke så mye igjen.

Fyren er ikke i jobb, dermed har han ikke krav på pappapermisjon.

En kompis av meg gikk sjøkrigsskolen ilag med ham, han sa d var den lateste fyren han noensinne hadde truffet......

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med "fyren er da ikke i jobb"..

Jobben hans er å være kronprins, han får betalt for den med apanasje. Hvis han ikke prioriterer året til andre ting, er det hans fulltidsjobb. Andre ting er studier i Norge og utenlands, sjøkrigsskole og slikt, som også er fulltidsting. Mærta får ikke apanasje fordi hun jobber ikke som prinsesse lengre. De har kontorer på slottet, de møter vel i nitiden, de har sekretærer og kontorsjef og regnskapsfolk osv. hvor de planlegger prosjekter fremover. Arbeidet deres dreier seg mye om å gjøre ting som er samlende for befolkningen i Norge (klippe snorer, holde taler, se på dingser) og også utenlandsrettet arbeid hvor jobber både med markedsføring og etablere gode kontaktnett for næringslivet.

Jeg regner med de bruker en god del kontortid på å holde seg oppdatert om hva som skjer i riket, lære seg mye trivia, og planlegge ekspedisjonene sine. De må planlegge alt fra praktiske ting som tøy, reiserute osv de syr sammen dagens program selv basert på forskjellige invitasjoner. Dronningen er jo kunnskapsrik på kunst f.eks og har sine småprosjekter på det. Jeg tror ikke Kongen og Dronningen driver dank hele dagen, slik som mange kanskje tror.

Men, alle prosjektene kan utsettes eller avlyses i et par ukers tid, slik at timeplanen er ryddet for alt unntatt det nødvendige; statsråd. Det tar vel en times tid, og burde være overkommelig uten å skape slike bølger..

Min pappa fikk ikke se meg før jeg var en uke gammel, fordi han måtte følge opp forpliktelsene sine.

Gjest sexysadie
Skrevet
Jeg skjønner ikke dette med "fyren er da ikke i jobb"..

Han er nok ikke d.

klippe snorer, holde taler, se på dingser) og også utenlandsrettet arbeid hvor jobber både med markedsføring og etablere gode kontaktnett for næringslivet.

D norske folk betalwer for næringslivets ekspansjon i baltikumlandene...

Kan ikke få sagt hvir teit d er....

Skrevet
OK - misforstod :blunke:

Du misforsto ikke, det var hun som var litt utydelig.

Gjest Prinsessen
Skrevet

JA, han bør ta permisjon, om ikke annet så for å statuere et eksempel overfor de mange uengasjerte fedre i dette landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...