Gå til innhold

Vennskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil på forhånd beklage for at dette her kan bli langt...

Jeg og to andre jenter har vært venninner i flere år. Det har på en måte vært oss tre. De to har kjent hverandre siden barnehagen. La oss kalle de jente1 og jente2 for enkelthetsskyld.

Jente1 har alltid vært den sterkeste og avslutter heller vennskap enn å snakke om problemet, og jente2 dilter etter jente1 -virker som at hun er redd for å si sine egne meninger. Det siste året har jeg tatt jente1 i å lyve til meg og andre flere ganger. Jeg har også fått meg samboer i løpet av dette året. Siden jeg og han møttes har begge gradvis sklidd bort fra meg. De tar sjeldent kontakt, og når de først gjør, virker det som at det kun er for syns skyld. Jeg skriver til begge jevnlig, prøver å invitere de med på ulike aktiviteter -slik som hjem til oss, hyttetur, kino, kafè, gåtur, ja mye.. jente1 og min samboer liker hverandre ikke. Han synes hun er falsk (og dette er jeg delvis enig i, samt at flere sier at hun er det og at hun kun snakker om seg selv), og jente1 vet jeg ikke hvorfor. Hun gir bare uttrykk for det (snakker ikke til han, inviterer ikke begge med på noe etc.). Lurer på om hun har fått galt inntrykk av han, de sees sjeldent.

Men så har det seg slik at jeg den siste tiden har fått en STERK følelse av at jente1 baksnakker meg, og også min samboer, til jente2. Ved èn anledning tidligere har jeg hatt en følelse da også, fordi jeg ikke hadde tatt kontakt med de på en stund (var på sykehuset), og merket at de trakk seg unna. Da spurte jeg om de hadde tenkt noe over at vi mistet kontakt. Da sa jente2 at ja, hun hadde det. Jente1 sa at hun overhodet ikke hadde tenkt på det, men jeg så i hennes øyne at hun løy.

Jeg synes overhodet ikke at det er okey å ha denne følelsen. Samtidig har jeg ingen konkrete beviser på at jente1 faktisk baksnakker meg til jente2. Jeg KAN kanskje få bevis, da jeg vet fb-passordet til jente1, men jeg vil ikke gå den veien. Har lyst til å spørre henne om det er noe hun vil fortelle meg, og si at jeg føler vi glir stadig lenger vekk fra hverandre, og at det er noe jeg ikke liker. I tillegg har jeg lyst til å flette inn at jeg føler hun baksnakker meg. Men da tror jeg at hun ikke kommer til å si noe, og at hun kommer til å lyve. Er ikke så lett og bare bryte kontakt heller, da jeg (utrolig nok) bryr meg om begge to. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal gripe tak i dette her.. Både ovenfor jente1 og jente2.. Jeg håper noen av dere kan komme med noen ideer, tips, råd, hva som helst -for dette er ikke en følelse/situasjon jeg liker å ha/være i.. :/

Om det er noen uklarheter, spør gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva som gir deg den følelsen då?

Om det er mulig: spør jente2 om jente1 har baksnakket eller ei, og gjerne om ho veit grunnen til at jente1 ikkje liker din sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du har en sterk følelse. Men det betyr jo ingenting. Du må jo heller fokusere på hvordan det er mellom dere når dere er sammen. Synes du skal invitere dem til å tilbringe en kveld sammen, hvor dere har mulighet til å hygge dere og snakke sammen. Møt dem med en positiv holdning.

Hvis det da skulle mislykkes og de ikke er hyggelige, så er det jo bare å la vennskapet gli ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er du ikke litt ung til å ha samboer?

Nei, det er jeg ikke. Hvorfor får du et inntrykk av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som gir deg den følelsen då?

Om det er mulig: spør jente2 om jente1 har baksnakket eller ei, og gjerne om ho veit grunnen til at jente1 ikkje liker din sambo.

Det at hun helt har sluttet å ta kontakt, og når vi først snakkes eller møtes, er det kort og sjeldent personlig -slik det var tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du har en sterk følelse. Men det betyr jo ingenting. Du må jo heller fokusere på hvordan det er mellom dere når dere er sammen. Synes du skal invitere dem til å tilbringe en kveld sammen, hvor dere har mulighet til å hygge dere og snakke sammen. Møt dem med en positiv holdning.

Hvis det da skulle mislykkes og de ikke er hyggelige, så er det jo bare å la vennskapet gli ut.

Nei, det er det jeg er klar over. En følelse er ikke bevis på noe som helst. For alt jeg vet kan jeg ta fullstendig feil, men jeg tviler -rett og slett fordi følelsen stemte forrige gang. Jeg får dessverre ikke invitert jente2, da hun bor i et annet land og kun er hjemme to ganger i året. Ellers likte jeg forslaget ditt veldig godt. Får mulighet til å invitere begge i juleferien dog, så det kan jeg gjøre.

Ja, synes det bare er så trist.. Vi har så mange minner og gått igjennom mye -hvor de har støttet. Vil så gjerne prøve å 'redde' det av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...