marre Skrevet 3. desember 2003 #1 Del Skrevet 3. desember 2003 Hjelp !!! Jeg skulle gifte meg den 14 August 2004 , og jeg har virkelig gledet meg masse til det og har styrt og stelt lenge med det ... Nå for noen dager siden fant jeg ut at jeg i tillegg er gravid . Med termin den 10 August .... det kunne jo ikke klaffet bedre ...huff Jeg er kjempe glad over å skulle bli mamma , ikke misforstå meg , men hva gjør jeg med bryllupet ???? Hva ville du gjort ? tatt det tidligere eller utsatt det helt år....?? Jeg sliter litt ... har nemlig ikke lyst til å vente et HEEEEELT år til .... men kjæresten min syns det blir for raskt om vi skal fremskynde , men han har gått med på å diskutere det ... så jeg vil bare få noen gode tips av dere ....HJELP !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 3. desember 2003 #2 Del Skrevet 3. desember 2003 Gratulerer! Gift deg i påsken og kos deg masse! Man trenger ikke så lang tid som man tror. Vi planla og gjennmførte i stor stil på et halvår. Uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 3. desember 2003 #3 Del Skrevet 3. desember 2003 Gratulerer :D Jeg ville ha utsatt det 1 år,da kan jo babyen deres være brude pike/svenn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 3. desember 2003 #4 Del Skrevet 3. desember 2003 Evt kan dere jo ta et enkelt bryllup nå, feks borgelig vielse etterfulgt av middag med forlovere og foreldre/søsken og så ta bryllupsfest senere (gjerne med stadfestelse i kirken dersom dere ønsker et kirkebryllup). Kjenner flere som har gjort det sånn, bl.a. min søster. Det er jo faktisk litt praktisk å være gift når man får barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #5 Del Skrevet 3. desember 2003 tror også jeg ville gått for et bryllup nå.. ta det i januar f.eks.. nydelig og hvitt.. blir det kort tid, er det bare å gjøre det enklere.. men jeg tror du rekker det fint.. bare du ikke MÅ ta alle detaljavgjørelser selv.. finn et hotell til å ta festen og en kirke til vielsen.. da er det bare å finne kjolen.. husk å finne en litt romlig en.. du kan plutselig legge deg ut noen cm mellom kjolekjøp og bryllupet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. desember 2003 #6 Del Skrevet 3. desember 2003 Vet om flere som har arrangert bryllup på 3 mnd, så sett i gang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #7 Del Skrevet 3. desember 2003 jepp.. det er bare å sette i gang.. lag stort om du vil.. eller stikk av til en sjømannskirke om du vil (alt fra gand canaria til new york er mulig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marre Skrevet 3. desember 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 3. desember 2003 wæh ...det ser jo nesten ut som alle enstemmig mener dette bør gjøres tidligere ... Og jeg må jo si jeg er enig ... men når man setter seg ned og veier for og i mot ¨så er det alltid gode grunner for begge deler..... huff ... det verste jeg har vært med på noen gang .. Men takk for koselige tips alle sammen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. desember 2003 #9 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg mener ikke at det er så viktig å være gift før man får barn, men har sett hos venner at det ikke blir hverken lettere eller mer økonomisk å gjøre det etter at barnet et kommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #10 Del Skrevet 3. desember 2003 huff ... det verste jeg har vært med på noen gang .. :o så ille? sett deg ned å snakk med han om hvorfor du vil fremskynde det i stedet for å utsette det (tenk hvor leeeenge det blir til om dere utsetter!!) bestill kirke/rådhus finn lokaler til festen finn kjole.. som du ser er alle disse viktige tingene gjort på noen få dager.. og alt deretter er detaljer.. (som du kan tenke på i jula!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 3. desember 2003 #11 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg ville utsatt. Dersom jeg blir gravid før bryllupet, utsetter vi med en gang. Det er vi enige om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 3. desember 2003 #12 Del Skrevet 3. desember 2003 Du må jo gjøre det som føles best for deg, men personlig tror jeg at jeg ville utsatt det. Du kan jo ikke vite om du kommer til å ha et svangerskap helt uten plager, og det kan hende det blir slitsomt for deg å skulle planlegge og gjennomføre et bryllup hvis ikke formen er helt på topp. Lykke til i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #13 Del Skrevet 3. desember 2003 det kan hende det blir slitsomt for deg å skulle planlegge og gjennomføre et bryllup hvis ikke formen er helt på topp. det spørst jo litt på hva man legger i "brullup" også da.. en tur i kirka og rolig middag med et overkommelig antall venner og familie skulle vel de fleste takle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 3. desember 2003 #14 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg vet ikke sikkert hva jeg ville gjort. For å være helt ærlig syns jeg det ser dumt ut med store gravide mager i en hvit brudekjole. Jeg ville ikke ønsket å gifte meg mens jeg var gravid. Samtidig skulle jeg ønske jeg hadde hatt vett på å gifte meg før jeg fikk barn..... Jeg ville nok utsatt det, men for meg er det viktig å gifte meg i kirken og ha full fokus på den kirkelige handlingen. Hadde kristendommen ikke betydd noe hadde jeg nok giftet meg gravid på tinghuset før babyen kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #15 Del Skrevet 3. desember 2003 For å være helt ærlig syns jeg det ser dumt ut med store gravide mager i en hvit brudekjole. . om hun gifter seg raskt, så vil det jo ikke synes.. Hadde kristendommen ikke betydd noe hadde jeg nok giftet meg gravid på tinghuset før babyen kom. jeg ser ikke sammehengen her.. jeg synes det er like ok å gifte seg raskt i kirken som på tinghuset, like greit å gifte seg gravid i kriken som på tinghuset.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #16 Del Skrevet 3. desember 2003 Flytt det fram, gjør det heller enklere og billigere enn dere hadde tenkt hvis det er nødvendig. Etter all sannsynlighet får dere litt dårligere økonomi etter at barnet er født. Og i tillegg, er det ikke ok at faren automatisk blir satt opp som faren ved fødselen? Det blir han nemlig ikke når dere ikke er gift... Og noen skriver så pent at barnet kan være brudepike/svenn om dere utsetter et år, men 1. barnet er da for lite til å skjønne noe av det som skjer, 2. dere må ha barnevakt under bryllupet (tenk så gøy om barnet slår seg vrangt og illskriker halve dagen...Få barn liker å sitte stille i kirken/under middagen) Og en annen ting, kroppen din vil forandre seg, du vil legge på deg bl.a. under graviditeten og det kan ta ganske lang tid å komme tilbake til det "normale" igjen. Hvis sånt betyr noe for deg da... Da er det beder å gifte seg før magen begynner å vises noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 3. desember 2003 #17 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg vet ikke sikkert hva jeg ville gjort. For å være helt ærlig syns jeg det ser dumt ut med store gravide mager i en hvit brudekjole. Ja takk du.. Jeg er gravid og planla hele bryllupet på 2 mnd! Så det går ann det å! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #18 Del Skrevet 3. desember 2003 om hun gifter seg raskt, så vil det jo ikke synes.. jeg ser ikke sammehengen her.. jeg synes det er like ok å gifte seg raskt i kirken som på tinghuset, like greit å gifte seg gravid i kriken som på tinghuset.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 3. desember 2003 #19 Del Skrevet 3. desember 2003 Tex, hva er verre med en gravid kvinne i hvit kjole i kirken enn med en kvinne med flere barn med forskjellige menn i hvit kjole i kirken??? Førstnevnte gifter seg for det minste FØR barnet er født, og det med mannen som er far til barnet får vi tro.... Hvis man skal se sånn på det så bør ingen som har barn, eller er gravide, gifte seg i kirken med hvit kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 3. desember 2003 #20 Del Skrevet 3. desember 2003 For meg kan folk ha barn med så mange de vil og gifte seg med så mange de vil, jeg sier bare -og vær så snill å ikke legge noe annet i det enn det jeg sier, og drit i disse personangrepene hele tiden- Jeg sier bare at jeg syns det ser teit ut med en diger mage i en hvit brudekjole. For meg kan dama ha fjorten bare med elleve menn, men jeg syns det ser teit ut med en gravid mage i en brudekjole. Enkelt og greit. Noen får faktisk mage allerede når de er tre mnd, og da ser det teit ut. Som at man er nærmest "tvunget" til å gifte seg fordi man er gravid. Jeg svarte på spørsmålet som hovedinnlegghaver stilte, drit i å anklage meg for alt mulig bare jeg åpner munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå