Gå til innhold

En bra kvinne med en dårlig mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OK folkens! Har et lite mysterium her.

Jeg kjente en dame:

Hun var høyt utdannet, pen, smart, hyggelig, gavmild og glad i mennesker. Brydde seg om alle hun traff. Hun likte ikke folk som ruset seg, løy, bannet eller var uhøflige. Hun holdt alltid det hun hadde lovet. Ja, man kan kanskje si at hun var et veldig godt menneske.

Jeg kjente også en mann:

Han var også utdannet, Ikke særlig pen, høylytt og frekk. Et egoist til de grader. Liker ikke å vøre så sosial. Han mobbet og kom med frekke kommentarer til andre som var "svakere" enn han selv (fysisk lavere/tykkere/spinklere, yngre, eldre, mindre ego, lavere yrkestilling osv.). Svært få folk som kjenne denne mannen liker han fordi han rett og slett er en jævel. Han likte å ta en ukes fisketur hvor han og kompiser satt i båten å drakk og røyka hasj hele uka. Han var gift, hadde barn. Han snakker ofte om hva han og familiens fremtidsplaner var, og om at han gledet seg til å reise bort med familien sin i helgen. Han var også sjefen til damen jeg kjente.

Så til mysteriet: Etter ca. et halvt år i den nye jobben innledet damen jeg kjente et forhold til sjefen sin, mannen jeg kjente. På den tiden konen hans gravid. Han ble hos konen i noen mnd etter at barnet var født før han flyttet ut og damen jeg kjente flyttet inn med han. Damen jeg kjente ble kaldt, lite pratsom, og kledde seg i svart.

Jeg personlig har ingen respekt for sånne menn som han så jeg fikk nok av han og kuttet kontakten totalt. Jeg kuttet også kontakten med henne fordi hun tydeligvis støtter holdningene og handlingene til en sånn mann.

Jeg har store problemer med å se hvordan dette forholdet kan være positiv. Sånn jeg kjenner han så vet jeg at han ikke kommer til å forandre seg, og han kommer til å røyke hasj og være utro mot henne. Felles venner av oss sier at han har blitt enda verre etter at de ble sammen. Altså enda frekkere, uhyggeligere og enda mer ego. De unngår han så mye de kan fordi han suger energien ut av dem. Hun har også forandret seg. Hun smiler ikke så mye som hun pleide, gjør ikke det hun skal på jobben, og holder ikke ting hun lover.

Hvorfor vil en sånn kvinne tillate seg å forfalle sånn og være sammen med en sånn mann?

- Undrende Ex-Venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi forelskelse som oftest vinner over fornuft. Bra i noen tilfeller, verre i noen.

Men hvordan kan man forelske seg i noen som har stikk motsatte holdninger som en selv? :S

- Undrende Ex-Venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt ubegripelig ut for meg også. :vetikke:

Kan det være noe i klisjèen om at kjærlighet gjør blind?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan man forelske seg i noen som har stikk motsatte holdninger som en selv? :S

- Undrende Ex-Venn

De har vel gjerne endel felles du ikke klarer å se da. Damen er sikkert ikke glansbildet du tegner og mannen har kvaliteter du ikke ser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...