Gå til innhold

Jeg er ganske sikker på at jeg er en av de som er midre pen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt så mye selvtillit. Eller, jeg er fornøyd med selv kroppen min, men ansiktet, nei. Jeg synes jeg er ganske lite pen i ansiktet. Føler jeg har en veldig bred nese, små øyne hvor man nesten ikke ser øyelokkene så det er ikke noe vits å pynte dem med øyenskygge. Har alltid plagdes med uren hud som jeg prøver å bekjempe med MD, Matis og nå litt Decleor. Ikke har jeg kinnben og generelt sett så har jeg ikke noe feminine trekk i det hele tatt.

I tilegg så er jeg ikke så flink til å sminke meg.

Jeg blir helt sjokkert når jeg ser på bilder av meg selv og tenker; er det virkelig slik jeg ser ut? Hvordan iall verden kan samboeren min synes at dette trynet er fint?

Jeg ser meg ALDRI i speil eller i refleksjoner i store butikkvinduer når jeg er ute. Det er bare så fælt å bli minnet på hva folk rundt meg ser.

Så, jeg må vel bare innfinne meg med at jeg ser veldig annerledes ut enn mange andre. Fyller snart 30 år og det er vel på tide å bare godta ting slik de er. Men hvordan? Kan noen gi meg noen råd eller tips? Nærmest som en slags kognitiv terapi via et forum av noe slag?

Er så lei av å føle meg og å være ei mindre pen dame..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.9.2011 den 22.49, AnonymBruker skrev:

slettet

Endret av soffapute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.

Jeg er i midten av 20-årene og får høre at jeg ser ut som om jeg er minst 30. Kjenner meg godt igjen i det du skriver: Jeg er også veldig fornøyd med kroppen, som "ser ung" ut, mens ansiktet however ser ikke så fint ut, og ser eldre ut.

Har også uren hud i tillegg til at den blir veldig rød-aktig, så å gå ut uten litt foundation skjer aldri. Ser direkte sjuk ut.

Har en ganske spiss og skjev nese, litt for store øyne, og er litt for tynn i ansiktet. Har mistet en del av 'babyfettet' så ser med en gang ganske eldre ut. KAN se bra ut i riktig lys, men ikke i dagslys...

I tillegg har jeg mørke ringer under øynene, som ser 10 ganger mørkere ut i butikkvinduer o.l.

Tenker det samme: ser ikke helt hvordan typen min kan synes at jeg er pen. Jeg er langt ifra pen. Men, kjærlighet gjør blind, som man sier. Ellers har jeg en så fantastisk personlighet at det veier opp for utseendet. :biggrin:

Du er ikke aleine iallefall! Og terapi høres ikke så dumt ut, det hadde vært greit å bare innbefinne seg med at man ikke er så pen, og at utseende er alt her i verden. Selv om det er enklere sagt enn gjort...

Ts her!

Huden min blir veldig rød-aktig den også! husker for noen år siden at jeg så ut som det røde merket som er på ei cola flaske..tok meg veldig nær av det da dette er noe jeg finner veldig skjemmende. Så nei, jeg går heller aldri ut uten foundation.

Jeg har litt motsatt problem enn deg dog. Jeg får alltid høre at jeg ser veldig ung ut. Folk tror jeg er 21-22 år. Forsåvidt hyggelig men jeg skulle ønske jeg så litt voksen ut. Ser jo det selv, jeg ser kanskje litt barnslig ut. Hele stilen min roper usikker og grå mus.

Det er lettere sagt enn gjort å innfinne seg med det å være mindre pen. Jeg merker at alle disse trådene her inne på kg hvor folk legger ut ansiktsbilder og bilder av kroppene deres får meg til å føle meg enda mer rævva. hadde aldri lagt ut bilde av meg selv for så å se at jeg får ingen pluss. ikke det jeg trenger.

hvor enn mar snur seg så ser man jo hva folk og verden foretrekker; pene mennesker med fine trekk. og disse trekkene er noe som går igjen synes jeg og jeg har ingen av de trekkene.

Jeg,er i det minste fornøyd med rumpa mi. Får vel heller vise frem det neste gang noen skal ta et bilde av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her!

Huden min blir veldig rød-aktig den også! husker for noen år siden at noen sa jeg så ut som det røde merket som er på ei cola flaske..tok meg veldig nær av det da dette er noe jeg finner veldig skjemmende. Så nei, jeg går heller aldri ut uten foundation.

Jeg har litt motsatt problem enn deg dog. Jeg får alltid høre at jeg ser veldig ung ut. Folk tror jeg er 21-22 år. Forsåvidt hyggelig men jeg skulle ønske jeg så litt voksen ut. Ser jo det selv, jeg ser kanskje litt barnslig ut. Hele stilen min roper usikker og grå mus.

Det er lettere sagt enn gjort å innfinne seg med det å være mindre pen. Jeg merker at alle disse trådene her inne på kg hvor folk legger ut ansiktsbilder og bilder av kroppene deres får meg til å føle meg enda mer rævva. hadde aldri lagt ut bilde av meg selv for så å se at jeg får ingen pluss. ikke det jeg trenger.

hvor enn mar snur seg så ser man jo hva folk og verden foretrekker; pene mennesker med fine trekk. og disse trekkene er noe som går igjen synes jeg og jeg har ingen av de trekkene.

Jeg,er i det minste fornøyd med rumpa mi. Får vel heller vise frem det neste gang noen skal ta et bilde av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.

Jeg er i midten av 20-årene og får høre at jeg ser ut som om jeg er minst 30. Kjenner meg godt igjen i det du skriver: Jeg er også veldig fornøyd med kroppen, som "ser ung" ut, mens ansiktet however ser ikke så fint ut, og ser eldre ut.

Har også uren hud i tillegg til at den blir veldig rød-aktig, så å gå ut uten litt foundation skjer aldri. Ser direkte sjuk ut.

Har en ganske spiss og skjev nese, litt for store øyne, og er litt for tynn i ansiktet. Har mistet en del av 'babyfettet' så ser med en gang ganske eldre ut. KAN se bra ut i riktig lys, men ikke i dagslys...

I tillegg har jeg mørke ringer under øynene, som ser 10 ganger mørkere ut i butikkvinduer o.l.

Tenker det samme: ser ikke helt hvordan typen min kan synes at jeg er pen. Jeg er langt ifra pen. Men, kjærlighet gjør blind, som man sier. Ellers har jeg en så fantastisk personlighet at det veier opp for utseendet. :biggrin:

Du er ikke aleine iallefall! Og terapi høres ikke så dumt ut, det hadde vært greit å bare innbefinne seg med at man ikke er så pen, og at utseende er alt her i verden. Selv om det er enklere sagt enn gjort...

Jeg tror du tar veldig feil når du sier at du er "langt ifra pen". Jeg så bildet av deg i bildetråden, og du bør absolutt være meget fornøyd med ditt eget utseende. Jeg husker jeg syntes du så litt sånn italiensk eller fransk filmskuespillerinneaktig ut, med karakteristiske, interessante og flotte trekk. Det er veldig trist at du ikke selv ser det andre ser! Og dette sier jeg ikke for å være snill, æresord, men fordi jeg ble litt sånn :sjokkert: da jeg leste innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt sikker på at du ikke ser så dårlig ut som du selv tror... Av en eller annen merkelig grunn er jenter ganske "selvdestruktive" på disse tingene... Jeg kjenner flere vakre, flotte jenter, som tror selv de ikke er pene.

Uren hud er ikke synonymt med stygg... Det skal veldig mye til før en person er stygg, og de aller fleste mennesker kan være pene.

Personlighet og utstråling former hvordan mennesker oppfatter utseende ditt, så selv om noen kan se deg som stygg, vil andre se deg som pen.

Jeg syns det er litt artig med svarene du får av Regia. Det er et veldig godt eksempel på at jenter gjerne tror de ser dårligere ut enn de gjør, og som jeg har fortalt henne før, syns jeg faktisk hu er direkte pen.

Men uansett, kjære TS... Så lenge du ikke er vanskapt, med groteske byller og faanskap i trynet, så har jeg ingen tro på at du er stygg... Det er ikke umulig at det finnes mennesker som ikke syns du er attraktiv, men det er helt garantert at det finnes mennesker som liker akkurat den typen utseende du har, og om du attpåtil da er en snill og koselig jente, vil du automatisk bli enda penere.

Jeg tror problemet ligger mer i ditt eget selvbilde, enn det ligger i ditt fysiske utseende, så dette trenger nok ikke være noe problem.

Jeg slenger med at jeg har sett direkte stygge jenter som har blitt smellvakre etter at jeg har blitt kjent med dem, siden de er fantastiske mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig trist! Jeg syns det er noe forbanna dritt at utseende skal ha så mye å si, når det handler så mye om flaks...

Det er mange nydelige mennesker som føler seg rævva fordi de føler seg oversett og stygg, og det er noe møkk at det skal være sånn der.

Jenter er mye mer følsomme enn gutter, pluss at det er mye fokus på at jenter skal være så rene og perfekte, og det er ikke en bra kombinasjon... Også tror jeg gutter bryr seg mer om det fysiske utseende til jenter, mens det jenter ser på i utseende til gutter er stil, som da gjør at stygge gutter faktisk kan være "babes", noe som gjør at menn kan se ut som en døende sau og fortsatt være atraktiv, så lenge klærne er bra :gjeiper:

Jeg skal lese litt om det her, og hvis jeg finner noe relevant (innenfor en rimelig tidsperiode), kan jeg oppdatere her, om det er noe som er interessant å høre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så rart og teit at noen skal gå rundt og tenke at de er mindre pene og finne masse negative ting med utseende. Leter man etter feil, vil man finne de. Jeg tror ikke at dere er mindre pene i det hele tatt, men jeg tror det har noe med selvtilliten deres å gjøre, forvetninger dere har til dere selv etc. Prøv å fokusere på det positive, for det må være noe dere er fornøyde med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lei meg av å tenkt at det finnes damer (og gutter) som har slike tanker om seg selv. Dere er pene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...