Gjest Hikken Skrevet 25. september 2011 #1 Del Skrevet 25. september 2011 Bestefaren min på 80 år ble innlagt på sykehuset for ca 2 uker siden, pga en kul de hadde oppdaget i halsen. For ett par dager siden fant de ut det var en ondartet kreftsvulst, som nå har spredd seg videre til lungene. Han skal begynne på cellegift om en ukes tid, mener jeg det var, husker ikke 100% da mamma bare gav meg en kort oppsummering. Jeg er så vanvittig redd for å miste bestefaren min, og jeg kunne virkelig trengt noen trøstende ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 25. september 2011 #2 Del Skrevet 25. september 2011 Ønsker jeg kunne gitt deg en skikkelig klem. Jeg krysser alle fingre og tær for at alt ordner seg for han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 25. september 2011 #3 Del Skrevet 25. september 2011 broren min døde av kreft for to år siden så vet hva du tenker på. håper det går bra med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenascia Skrevet 25. september 2011 #4 Del Skrevet 25. september 2011 det er kjipt å måtte si det, men det er jo sånn som skjer.det kan skje den BESTE! jeg aner jo ikke hvordan prognosene er for den type kreft, men jeg vet at selvom kreften har spredd seg så finnes det sterke folk der ute som har overlevd.. jeg tror det er en mening med alt som skjer, og selvom man ikke ser den der og da så vil man se den senere! Krysser alt jeg har for at dere alle skal komme ut av situasjonen på best mulig måte, unner ingen å oppleve noe så grusomt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt92 Skrevet 25. september 2011 #5 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Bestefaren min døde for noen år siden av ondartet kreft. Men husk at leger ikke alltid har rett! De spådde at han ville leve så og så lenge, men så levde han 2 år på overtid, til han sluttet å bruke cellegift (han ville bare dø pga smerter osv). Det er synd å si men det er lite å gjøre med kreften for din del, men ville nå sagt du skulle levd som om han skulle bli 120 år! Ikke tenk på det... Den dagen han dør, har han det nok bedre enn i livet med masse smerter og det som medfølger kreft. Er glad for at bestefaren min slapp å måtte leve mer med smerter. Han var forresten lam i ene beinet pga slag for noen år før siden. Men som sagt... Leger kan ta veldig feil! Han kan leve LENGE selv om han har ondartet kreft, så ikke tenk at han kommer til å dø i morgen Dessuten kan det plutselig komme en kur mot kreften! Lev i håp, og kvitt deg med de dumme tankene om at han dør "snart" For han trenger ikke å dø så veldig mye snarere... Endret 25. september 2011 av gutt92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #6 Del Skrevet 25. september 2011 det er kjipt å måtte si det, men det er jo sånn som skjer.det kan skje den BESTE! jeg aner jo ikke hvordan prognosene er for den type kreft, men jeg vet at selvom kreften har spredd seg så finnes det sterke folk der ute som har overlevd.. jeg tror det er en mening med alt som skjer, og selvom man ikke ser den der og da så vil man se den senere! Krysser alt jeg har for at dere alle skal komme ut av situasjonen på best mulig måte, unner ingen å oppleve noe så grusomt!! Mener du virkelig at det er en mening med at enkelte mennesker dør unge av kreft? Det er noe av det dummeste ejg har hørt, og jeg blir så provosert av at noen klarer å lire av seg noe slikt. Men en må kanskje ha oppelvd noe slikt, for å klare å forstå at det faktisk ikke finnes en mening med dette i det hele tatt. Jeg kommer aldri til å se at det er en mening med at mennesker skal få denne forferdelige sykdommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 25. september 2011 #7 Del Skrevet 25. september 2011 sykdom er naturens måte å holde den menneskeheten nede på og slik er det med alle andre dyr også. det dukker stadig opp nye sykdommer for å holde populasjonen nede. den eneste sikre tingen når en blir født er at du en vakker dag skal dø og det er ikke en dritt vi kan gjøre med det. jeg har selv en bror som er død av kreft så jeg vet veldig gpdt hvordan dette føles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 25. september 2011 #8 Del Skrevet 25. september 2011 Bestefaren min på 80 år ble innlagt på sykehuset for ca 2 uker siden, pga en kul de hadde oppdaget i halsen. For ett par dager siden fant de ut det var en ondartet kreftsvulst, som nå har spredd seg videre til lungene. Han skal begynne på cellegift om en ukes tid, mener jeg det var, husker ikke 100% da mamma bare gav meg en kort oppsummering. Jeg er så vanvittig redd for å miste bestefaren min, og jeg kunne virkelig trengt noen trøstende ord Kjæres Hikken, jeg forstår godt hva du nå går igjennom, og det er forferdelig tøft. Still sprøsmål, og be de svare dere ærlig på de spørsmålene dere har. Håper dere kommer igjennom dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schotten–Baumann Skrevet 25. september 2011 #9 Del Skrevet 25. september 2011 I dette tilfellet tilbyr en trolig bare palliativ behandling, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #10 Del Skrevet 25. september 2011 Stor klem til deg, i disse tunge tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 25. september 2011 #11 Del Skrevet 25. september 2011 Tusen takk for fine ord! Det varmer. jeg har ikke vært innom han ennå etter at han fikk diagnosen, men min mor og kusine har, og det ser virkelig ikke bra ut. Han er jo svak fra før av, og har hatt astma hele livet, så jeg tør ikke å håpe på for mye. Jeg fyller 20 år i januar, noe min bestefar hadde gledet seg enormt til, for da ville jo lille barnebarnet hans bli voksen, men nå frykter jeg at han ikke vil rekke å være med på feiringen som han hadde sett sånn frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #12 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg vet ikke hvor mye trøst det er, men jeg er i samme situasjon, min bestefar er litt eldre enn din, og fikk konstatert kreft med spredning for over et år siden. Han ble først operert, og har nå vært gjennom flere cellegiftkurer det siste året. Når han er så gammel er håpet om å bli helt frisk lite, men han får det de kan tilby av livsforlengende behandling, og det er et lite håp om at cellegiften fortsatt kan stoppe kreften i å spre seg. Han er litt redusert fysisk etter alle kurene, men er den samme gamle mentalt, og holder humøret oppe. Jeg tenker at når besteforeldre når så høy alder ligger det desverre i kortene at de ikke kommer til å leve evig, men likevel er det vondt når døden kommer og puster en i nakken på denne måten. Og så lenge han setter pris på livet selv er vi glade for å kunne beholde han så lenge som mulig. Håper legene kan hjelpe din bestefar også, så han får oppleve både 20-årsdagen din og få glede av livet noen år til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2011 #13 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg beklager å måtte si det, men det er faktisk slik livet er. Når man blir gammel må man dø. Alle mine besteforeldre er borte, og det er jo en helt naturlig ting! Ja, det er jo trist, men det er sånn det er. Jeg har også mistet flere i familien som har vært yngre. Da er det trist og tragisk! Jeg mistet min bestevenninde da hun var 32, hun hadde en datter på 3 år. DET er tragisk. For det er ikke slik det skal være. Jeg mener ikke at man ikke skal være lei seg da besteforeldre dør, men det er naturens gang og jeg blir forbauset over at noen tar så på vei over dette. Man kan jo ikke leve evig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 11. desember 2011 #14 Del Skrevet 11. desember 2011 Da var det akkurat 5 uker siden min bestefar gikk bort og ble begravet. Det har vært hardt, men samtidig føles det veldig godt å vite at han ikke lider mer. Begravelsesseremonien var utrolig fin, og jeg fikk vite masse om min bestefar som jeg aldri hadd ehørt før, i tillegg til noen koselig barndomsminner Men at det blir en tøff julaften og bursdag, det er helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 11. desember 2011 #15 Del Skrevet 11. desember 2011 Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #16 Del Skrevet 11. desember 2011 Masse klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 11. desember 2011 #17 Del Skrevet 11. desember 2011 Kondolerer Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 11. desember 2011 #18 Del Skrevet 11. desember 2011 Masse klemmer Nå ble jeg kjempeglad, tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå