Gå til innhold

hjelp til å forstå mannens atferd

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva får en mann til å innlede et forhold til en annen når han sier at han er kjempeglad i samboeren sin og ønsker å leve med henne? Hvordan tar han sjansen hvis han er så fornøyd på hjemmebane?

Jeg ble inspirert av en annen tråd her. Jeg er nemlig den andre kvinnen. Trodde i begynnelsen at han traff meg fordi det mer eller mindre var over hjemme. Men, nei, han går ikke fra henne. Jeg kan ikke fatte hvorfor han da var utro gjentatte ganger med meg. Noen ganger tenker jeg at kanskje jeg faktisk bidrar til å opprettholde forholdet også - at han får utløp for spenning og sex med meg.

Jeg ville ha han helt og har blitt bitter av dette dessverre. Har noen ganger tenkt på om jeg skal miste en øredobb eller noe hos han, men gjør det så klart ikke.

For meg er det helt uforståelig å være utro hvis man lever lykkelig med sin kjære og ikke ønsker seg ut.

Noen som kan forklare??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Spenning i hverdagen. Prøve noe annet enn det kjente og kjære. Få bekreftet at de fortsatt kan "dra damer". Få sex oftere enn hjemme.

Det er ikke den ting du kan gjøre for å få han til å gjøre det slutt med sin samboer. Ta tilbake verdigheten din, beslutt deg for at du ikke er interessert i å være forrett eller dessert - gjør det slutt. Og dette uten å lage et drama med gjenglemte truser eller øredobber. Det er tross alt ikke hennes feil at hun er samboer med en fjott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får en mann til å innlede et forhold til en annen når han sier at han er kjempeglad i samboeren sin og ønsker å leve med henne? Hvordan tar han sjansen hvis han er så fornøyd på hjemmebane?

Det kalles vel å lyge, enten til deg eller sin kone.

Jeg ble inspirert av en annen tråd her. Jeg er nemlig den andre kvinnen. Trodde i begynnelsen at han traff meg fordi det mer eller mindre var over hjemme. Men, nei, han går ikke fra henne. Jeg kan ikke fatte hvorfor han da var utro gjentatte ganger med meg. Noen ganger tenker jeg at kanskje jeg faktisk bidrar til å opprettholde forholdet også - at han får utløp for spenning og sex med meg.

Jeg ville ha han helt og har blitt bitter av dette dessverre. Har noen ganger tenkt på om jeg skal miste en øredobb eller noe hos han, men gjør det så klart ikke.

For meg er det helt uforståelig å være utro hvis man lever lykkelig med sin kjære og ikke ønsker seg ut.

Noen som kan forklare??

Du burde ærlig talt ikke være sjokkert over at han ikke drar ifra kona si. Slik er det "alltid" når en mann/kvinne er utro.

De er vel for det meste ute etter litt spenning på hverdagene sine.

Hvis du er heldig, så får du han til slutt.

Etter noen år så er han utro mot deg, med en yngre jente og alt starter på nytt.

Lykke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar han deg virkelig med seg hjem? Og du er villig til å ha deg med han i deres seng??

Har han så lite respekt og kjærlighet for sin samboer at han er utro, og attpåtil i sengen hennes, så er han ikke noe å ha uansett!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke det du ønsker å høre, men det er i bunn og grunn en konsekvens av evolusjon. Å være sammen med flere kvinner gir større mulighet til å få flere barn. Resten av grunnene er bare en rasjonalisering av følelsene som gjør at man prøver å være sammen med andre kvinner enn den første. Den eneste måten å stoppe det å er ved å motarbeide sine egne følelser og si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være sammen med flere kvinner gir større mulighet til å få flere barn.

Ja, riktig: alle utro menn ønsker seg flere barn, med sine hemmelige damer. Menn er veldig glade i mange, mange barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Ja, riktig: alle utro menn ønsker seg flere barn, med sine hemmelige damer. Menn er veldig glade i mange, mange barn.

Og de simpelthen elsker å betale bidrag i øst og vest - det sørger for at fremtidige stunt og dyre hobbyer må vike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet jeg må komme meg bort. Føles ikke bra å bare få biter av han. Jeg er kjempeforelsket og ville gjort alt for å få han som kjæreste.

Jeg skjønner likevel ikke at noen kan ta sjansen på at det blir oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare??

Har de barn?

Mange snakker ned og bagatelliserer sin samboer for å snakke seg til sengs med andre damer.

Det finnes menn som blir glødende ivrige hver gang de kommer i snakk med attraktiv dame, uavhengig av hvor mange samboere de har fra før. Disse er jo glad i sin samboer og .... og .. og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de simpelthen elsker å betale bidrag i øst og vest - det sørger for at fremtidige stunt og dyre hobbyer må vike.

Jeg mener å ha hørt an man betaler bidrag for de fire første, og at resten er gratis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gift og ikke barn. Har ikke så mange år sammen heller. Jeg får bare komme meg bort og forbli like uvitende til hvorfor man da velger å holde på med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil bli meget overrasket over hvor lite gjennomtenkt en del mennesker er. Av begge kjønn.

Ofte i slike saker dreier det seg rett og slett om at han/hun er så trygg hjemme, at de ser litt på sin partner som de ser på sine foreldre. Og glemmer rett og slett at han/hun ikke har full rett til, fullt innsyn i og kontroll over sin partners tanker, følelser og liv. Slik de tror når de faller for hormonrushet sex og spenning med noen andre gir. En meget kort stund.

Noen få ganger avsluttes det hele og blir aldri oppdaget. Oftest blir det avslørt og så er helvetet løs.

I noen få av disse tilfellene "vinner" tredjeparten, og får hatefull ex og en haug med unger på kjøpet. Og konfliktene resten av livet er et fakta.

Men som regel ender det med at paret finner tilbake til det de hadde, og tredjeparten sitter igjen alene som hatobjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med individets ønsker å gjøre. "Målet" til genene er ikke å gjøre personen som har dem lykkelig, men å kopieres opp i så mange eksemplarer som mulig. Gener som fører til at en mann får mange unger med mange kvinner har objektivt sett større suksess enn gener som gjør at en mann er trofast mot en kvinne og får få barn, selv om sistnevnte kan være mye lykkeligere.

I dag er effekten mindre tydelig pga. muligheten til å bruke prevensjon, men folks følelser er fortsatt de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...