Gå til innhold

Lilletrollets dagbok!

Lilletrollet

Anbefalte innlegg

Jeg er delvis sykemeldt og har fryktelig dårlig samvittighet.. Er ikke noe gøy :(

Håper du snart er på beina igjen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet hvordan det er med dårlig samvittighet og sykmelding ja. Har vært sykmeldt i 4 1/2 mnd nå og føler at det er ille. Likevel har jeg en ganske forståelsesfull arbeidsplass som har innsett at jeg ikke kommer tilbake før etter fødselspermisjon. Det vil si til sommeren neste år det :roll:

Håper du blir bedre snart og får komme deg tilbake på jobb!

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg ny jobb!!!! Hurra jeg er så glad. Denne jobben har jeg hatt så lyst på så lenge! Å hurra jeg er så glad!

:hoppe:

Nå skal jeg å mannen ut å spise,for å feire at ny jobb er i boks! Starter 1 september! Helt nytt sykehjem! Jeg får være med fra dag 1! Jippi! :hoppe::danse:

Stooor :klem: Klem Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Gratulerer med ny jobb!!! :blomst: Spennende med et helt nytt sted, blir sikkert kjempegøy å få være med fra dag 1 - da er du med på å sette standarden på en måte! Lykke til (selv om det er en stund igjen til :wink: ):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Herlig at du sprudler sånn, Trollet! :D :-D

:klappe: På vei mot utredning

+ Annet å tenke på [enn det du vet]

+ Glede ( --> gir sunnhet)

= Baby!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle gratulasjoner!

I dag begynner tankene å spinne da vet du....Hva om jeg blir gravid(noe som jeg VIL bli...) Men i ny jobb? Hva skjer da? 6 mnd prøve tid.... Jeg ble plutselig litt usikker.... Jeg tar selvfølgelig jobben,og skulle jeg bli gravid,så har ikke de noe med om det er planlagt eller ikke? Er ikke det sant?

:klø: :sjokk:

Klem :klem: Lilletrollet (som heter Heidi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb!

Spennende med nye utfordringer!

Jobben din har ingenting med om du skal ha baby - uansett. De kan ikke bruke det faktum at du er gravid mot deg. Har sakset noe fra "Din Side":

Poenget er at det ikke er lov å bruke graviditeten som en unnskyldning for å ikke ansette deg i en fast stilling eller i et lengre vikariat.

Når det gjelder midlertidige stillinger kan imidlertid arbeidsgiveren legge vekt på om du er gravid, men bare dersom det foreligger "saklig grunn".

Hvorvidt det foreligger en saklig grunn beror på en konkret vurdering, basert på ulempene både hos arbeidsgiver og deg som arbeidssøker. Vurderingsmomentene er blant annet:

Vikariatets lengde

Lengden på eventuell permisjon, og tidspunktet for den (målt opp mot vikariatet).

Hvor lett det er for arbeidsgiver å ha en annen kompetent arbeidstager i stillingen når du er i permisjon. (At arbeidsgiveren ikke orker "bryderiet" med å finne en vikar er ikke nok.)

Arbeidstagers behov for jobben, slik at hun kan opparbeide seg rett til fødselspermisjon.

Vær klar over at denne oppramsingen ikke er uttømmende, husk også at det er arbeidsgiveren som må bevise at det foreligger en saklig grunn.

Eksempel: Er du gravid kan du kanskje ikke fylle din midlertidige stilling i hele ansettelsesperioden. Det er selvsagt uheldig for bedriften, de vil jo helst ha en person som kan arbeide hele den aktuelle perioden.

Samtidig skal ikke graviditet være et karrierehinder. Vi får med andre ord en situasjon der arbeidsgivers og dine interesser står opp mot hverandre.

Det avgjørende vil derfor være å finne ut hvilken løsning som samlet sett gir minst ulempe.

Hvis ditt vikariat skal ha en varighet på ett år, og du bare vil være i permisjon en liten del av denne perioden, vil det neppe by på store problemer for arbeidsgiver. På den annen side har vi situasjonen der du bare vil kunne fungere i vikariatet i en kortere periode.

Fortsett å planlegg baby med god samvittighet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner!

I dag begynner tankene å spinne da vet du....Hva om jeg blir gravid(noe som jeg VIL bli...) Men i ny jobb? Hva skjer da? 6 mnd prøve tid.... Jeg ble plutselig litt usikker.... Jeg tar selvfølgelig jobben,og skulle jeg bli gravid,så har ikke de noe med om det er planlagt eller ikke? Er ikke det sant?

:klø: :sjokk:

:Nikke: Helt riktig :Nikke:

Har innsett det etterhvert at jeg kan ikke sette livet på hold selv om vi prøver... De har ingenting med om graviditeten er planlagt eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb! Du skal se du får "alt på en gang" nå, store ting har en tendens til å skje samtidig! De kan ikke sparke deg pga graviditet, men hvis du ikke kan jobbe m/ tunge løft pga graviditet har du rett til å bli omplassert eller motta svangerskapspenger istedet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt litt,og jeg har veldig lyst til å treffe dere prøvere(og dere som har kommet så langt at dere er gravide) Så derfor lurte jeg på om det ikke hadde gått ann å ha et treff her i nærmeste fremtid. (nå tenker jeg på i Oslo området da,men vil ikke utelate noen om de ønsker å komme langveis fra :sjarmor: )

Er det noen flere som har lyst?

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Jeg har ikke truffet noen her inne før, så det hadde vært kjempeartig. Når og hvor? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke dra på treff... ennå...

Skulle bare innom for å gratulere med den nye jobben og ønske deg en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du har fått deg ny jobb!

Gratulerer så mye!

:hoppe:

Ønsker deg ei fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED NY JOBB :blomst:

Vi har hatt treff i Bergen og det var SÅ koselig :D Bare greie jenter her inne ;)

GOD HELG :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en lørdagskveld-klæm!!

Kan skrive under på at KG jentan er greie. Har truffet noen og fått nye venninner her!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Lilletroll! En liten mandagsklem :klem: fra meg, med ønske om en god uke! :D

Hvor er du hen i syklusen nå, forresten...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...