AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #1 Del Skrevet 24. september 2011 Har hatt en veneflon i hånden i fire uke på sykehuset og tok den ut på fredag. Det jeg lurer på er om det er flere som opplever å ha problemer med å spise etter det? Etter jeg har spist en halv skive så føler jeg overmett og begynner å bli kvalm. Det samme skjer om jeg prøver å drikke noe :S Er dette vanlig? Å hvor lang tid tar det eventuelt før det går over? Utrolig plagsomt å ikke klare å spise normalt :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #2 Del Skrevet 24. september 2011 Har hatt en veneflon i hånden i fire uke på sykehuset og tok den ut på fredag. Det jeg lurer på er om det er flere som opplever å ha problemer med å spise etter det? Etter jeg har spist en halv skive så føler jeg overmett og begynner å bli kvalm. Det samme skjer om jeg prøver å drikke noe :S Er dette vanlig? Å hvor lang tid tar det eventuelt før det går over? Utrolig plagsomt å ikke klare å spise normalt :S oi ser det ble en stor skrivefeil i teksten min. Hadde veneflon i hånden i 4 DAGER ikke uker TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergensbabe87 Skrevet 24. september 2011 #3 Del Skrevet 24. september 2011 Vet dessverre ikke svaret jeg heller,men lurer faktisk på akkurat det samme selv! Så vi får se om det kommer noe svar her da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 24. september 2011 #4 Del Skrevet 24. september 2011 Det er jo spørs hvorfor du har hatt veneflon. Jeg har følt meg veldig "stappet" fordi du får ofte næring i den i hånden. Så kan jo være det evt.? Tar ikke så lang tid, 12 timer kanskje maks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 25. september 2011 #5 Del Skrevet 25. september 2011 Hvis det har noen sammenheng så må det jo være fordi du har fått tilført kroppen noe gjennom den, og ikke pga. veneflonen i seg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #6 Del Skrevet 25. september 2011 Det er jo spørs hvorfor du har hatt veneflon. Jeg har følt meg veldig "stappet" fordi du får ofte næring i den i hånden. Så kan jo være det evt.? Tar ikke så lang tid, 12 timer kanskje maks Fikk det fordi jeg kastet opp i flere dager uten å klare å få i meg noe av næring. Men nå er det jo to dager siden jeg tok den ut da,så rart at jeg forsatt ikke klarer å spise noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 25. september 2011 #7 Del Skrevet 25. september 2011 Fikk det fordi jeg kastet opp i flere dager uten å klare å få i meg noe av næring. Men nå er det jo to dager siden jeg tok den ut da,så rart at jeg forsatt ikke klarer å spise noe særlig. Kan jo høres ut som om du får de samme symptomene som du hadde FØR du fikk veneflon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #8 Del Skrevet 25. september 2011 Tviler på at det har å gjøre med selve veneflonen. Det har nok mer å gjøre med årsaken til at du hadde veneflon/var innlagt på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2011 #9 Del Skrevet 25. september 2011 Om du ikke har spist på 4 dager, så reagerer magesekken på samme måte som ved annen faste. Den krymper. Det er midlertidig, men frem til det, spis lite, ofte, og drikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 25. september 2011 #10 Del Skrevet 25. september 2011 Fikk det fordi jeg kastet opp i flere dager uten å klare å få i meg noe av næring. Men nå er det jo to dager siden jeg tok den ut da,så rart at jeg forsatt ikke klarer å spise noe særlig. Morsomt at det var det, for jeg tenkte når du skrev det at det hørtes ut som meg. Har hatt utallige innleggelser pga dette problemet hos meg, og det er veldig ubehagelig å spise etter å ha kastet opp, men om man har fått all næring intravenøst er det faktisk mye verre. Vet ikke om det har med å gjøre at hvis man bare begynner å spise igjen av seg og selv og det går bra, så blir halsen mer "vant" til det fortere igjen, mens når du får næring i armen så er du jo ikke vant til å svelge x antall mat som du pleier å spise. Har faktisk tenkt på det mange ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 25. september 2011 #11 Del Skrevet 25. september 2011 Dersom du ikke har spist noe særlig på 4 dager, og slet med å få i deg næring før det, så er det ikke rart at du ikke klarer å få i deg så mye mat av gangen. Makesekken din har skrumpet sammen, og trenger tid til å vende seg til normale mengder mat igjen. Det er ikke veneflonen som er synderen, det er sykdommen du hadde som er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå