Gå til innhold

Hadde du blitt skuffet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er den at de siste ukene så har jeg og samboeren min sett foreldre mine hver eneste uke. Min samboer er ikke utpreget sosial og han har en krevende jobb. Vi er nå bedt på middag til uka og min samboer sier at han ikke orker. Det er som sagt mye som skjer på jobben og etter arbeid i uka så orker han ikke så mye. Jeg blir skuffet og liker ikke å måtte dra på middag alene og finne på unnskyldninger for at han ikke kommer :( Det skal sies at det ikke skjer hver gang vi bli bedt til foreldrene mine altså.

Hadde du blitt skuffet over dette? Eller hadde du tenkt at folk er forskjellige og dette er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, er han sliten så er han sliten. Jeg hadde dratt uansett! Koselig å være litt sammen med foreldrene mine alene også :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hadde ikke blitt skuffet. Hadde heller ikke trengt å funnet på noen unnskyldning, men sagt det som det er, at jeg kom men samboern var så sliten at han bli hjemme.

Hvorfor bli skuffet for at han er sliten?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke lov til å være sliten hos dine foreldre? Må du finne på en unnskyldning, fordi det er ikke en god nok grunn at han er sliten? Må være forferdelig slitsomt å ha det slik, at man ikke kan fortelle noen at man ikke orker å komme på besøk fordi man er så sliten.

Jeg forstår samboeren din godt, for det er forferdelig slitsomt å være sosial når man er kjempe sliten.

Ta deg en tur alene til dine foredlre, og fortell at han ikke kom i dag fordi han er så sliten nå. Verken mer eller mindre. Ønsker du ikke å gå alene, må du finne på en unnskyldning for deg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Hadde det skjedd hver gang så hadde jeg være veldig skuffet,men om det er en gang innimellom må det være greit tenker jeg ?

Si det som det er til foreldrene dine og kos deg på besøk hos dem alene :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sett de hver uke i det siste.

Dra alene, eller vær hjemme sammen. :)

Nei jeg hadde absolutt ikke blitt skuffa, hvorfor i all verden skulle jeg bli det?? Voksne folk bestemmer da selv hvem man er med på fritiden.

Endret av Vettel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær heller glad han har orka å være med dine foreldre så ofte som han har. Ser ikkje noen grunn til at du skal bli skuffet over at han ikkje orker ein gang når han faktisk har vært med dine foreldre mange ganger de siste ukene. Ser heller ikkje noen grunn til å måtte finne på ein unnskyldning, er man sliten så er man faktisk sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt litt leimeg-skuffa om han aldri vil være med på besøk til mine foreldre.

En gang må han "ofre" seg selv litt :)

Klart er han sliten hele tiden forstår jeg det, men EN gang kan han være med. Synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at du bør respektere at han har mye å gjøre og er sliten er å ha strevet på jobben. Da kan du ikke forvente at han skal være med på middag til foreldrene hver uke. At du ikke liker å gå alene får være ditt problem. Du skal være glad for at din samboer blir med deg de aller fleste gangene ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt litt leimeg-skuffa om han aldri vil være med på besøk til mine foreldre.

En gang må han "ofre" seg selv litt :)

Klart er han sliten hele tiden forstår jeg det, men EN gang kan han være med. Synes jeg da.

Nå har jo ts og samboeren vært sammen med foreldrene hennes de siste ukene, så her snakker vi ikke om en som må ofre seg en gang. Men som for en gang skyld må få lov til å si at han er sliten. Les innlegget skikkelig før du svarer en annen gang, for de har jo sett foreldrene hennes de siste ukene. Han ahr vært med hver gang, men denne gangen er han sliten. Er det da lov for han å være sliten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo ts og samboeren vært sammen med foreldrene hennes de siste ukene, så her snakker vi ikke om en som må ofre seg en gang. Men som for en gang skyld må få lov til å si at han er sliten. Les innlegget skikkelig før du svarer en annen gang, for de har jo sett foreldrene hennes de siste ukene. Han ahr vært med hver gang, men denne gangen er han sliten. Er det da lov for han å være sliten?

Beklager, beklager.... da har øya gått i krøss. :goodbye:

(ikke hopp på meg da)

Ja, jeg leste feil. Så da er jeg enig med de andre over her. Han burde få fred en kveld. Bare si det som det er til foreldrene dine, det går nok helt fint! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt skuffa, om dette var en gang i blant og grunnen faktisk var legit, noe jeg synest den er i din samboers tilfelle.

Jeg hadde dratt på middag og sagt det som det var at min kjære har det hektisk på jobb for tiden og er sliten og trenger en liten time-out. Så hadde min mor sagt "ånei, huff. stakkars.. skal gjøre klar rester til han jeg, kanskje jeg skal ta opp noe sjokoladekake fra fryseren du kan ta med til han?". Så hadde vi alle spist en koselig middag, etterfulgt av en liten kaffi, tatt med maten og dratt hjem og kost meg med sambo og gjort han glad med mat :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg måttet tilbringe tid med svigers hver uke, så hadde nok jeg også brukt noe annet for av slappe av på. Kan man forvente at en partner drar til svigers så ofte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke hatt problem med! :) Jeg har hatt en så tøff sommer og høst, at jeg har ikke orket å være med til verken venner eller svigerforeldre fordi jeg har trengt hvile, og de har mannen min forstått og respektert! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser det at jeg overreagerer her når jeg leser svarene jeg får. Jeg får prøve å senke skuldrene litt.

Det skal sies at vi ikke har vært på besøk hos dem hver uke de siste ukene, men de har vært hos oss hver uke de siste ukene. Men det gjør jo forsåvidt ingen forskjell for samboeren min er jo til stede hjemme da også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt litt leimeg-skuffa om han aldri vil være med på besøk til mine foreldre.

En gang må han "ofre" seg selv litt :)

Klart er han sliten hele tiden forstår jeg det, men EN gang kan han være med. Synes jeg da.

Har du ikke lest hva TS skriver? De har vært sammen med/sett hennes foreldre hver uke i lengre tid, forteller hun. Når mannen er sliten, er det vel bedre at han får tid for seg selv mens TS drar alene til sine foreldre. Selv er jeg slik at jeg synes treff hver eneste uke med foreldre, eller i mitt tilfelle barn og barnebarn, er altfor tett, men vi er forskjellige.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lest hva TS skriver? De har vært sammen med/sett hennes foreldre hver uke i lengre tid, forteller hun. Når mannen er sliten, er det vel bedre at han får tid for seg selv mens TS drar alene til sine foreldre. Selv er jeg slik at jeg synes treff hver eneste uke med foreldre er altfor tett, men vi er forskjellige.

Om du leser hva Janis skriver i sitt neste innlegg, så ser du at hun leste helt feil ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det at jeg overreagerer her når jeg leser svarene jeg får. Jeg får prøve å senke skuldrene litt.

Det skal sies at vi ikke har vært på besøk hos dem hver uke de siste ukene, men de har vært hos oss hver uke de siste ukene. Men det gjør jo forsåvidt ingen forskjell for samboeren min er jo til stede hjemme da også.

Fint at du senker skuldrene dine, ts :) Og en annen gang kan det være deg som er sliten, og da kan du bli hjemme med god samvittighet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...