Gå til innhold

Jeg er gift, men hvorfor er jeg fremdeles fascinert av HENNE?


Gjest Ektemann

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig i det mange andre sier - nemlig at du er opptatt av henne fordi hun var den du aldri fikk. Du fikk ikke muligheten til å kjenne henne på godt og vondt, og dermed blir det vanskelig å se de negative sidene. Man tenker bare på hvor fantastisk det var med den andre personen. Men gresset er ikke nødvendigvis så mye grønnere på andre siden av gjerdet ;)

Det høres ut som du har tatt et helt riktig valg ved å gifte deg med hun som i dag er din kone. Fokuser på hvor flott hun er, og vær en god ektemann og pappa. Det er helt greit at du tenker på hun du aldri fikk, sålenge du ikke gjør noe med det. Jeg syns absolutt ikke det er emosjonelt utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frøken am

Det er ikke så veldig OK å drive på titte på henne på face uten at din kone vet det (regner med at du ikke peker og sier: der er min dype forelskelse).

Det ER utroskap, fordi du gjør det bak ryggen til din kone!

Hvis dette ikke stemmer, let me know.

Hvis det stemmer synes jeg det er ufint ovenfor din kone, det er nok ikke så kjekt å en dag finne ut at din kjære titter på en annen på den måten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig OK å drive på titte på henne på face uten at din kone vet det (regner med at du ikke peker og sier: der er min dype forelskelse).

Det ER utroskap, fordi du gjør det bak ryggen til din kone!

Hvis dette ikke stemmer, let me know.

Hvis det stemmer synes jeg det er ufint ovenfor din kone, det er nok ikke så kjekt å en dag finne ut at din kjære titter på en annen på den måten...

Herregud.

Er det utroskap å se på FB-profilen til noen av det andre kjønn nå?

:lete:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i grunn dette normalt? Jeg aner ikke hvor mange tråder det finnes her inne på KG om mennesker i forhold som er betatt av andre, og det er normalt, og man får råd til hvordan håndtere dette etc. Men han stakkars TS får pes av enkelte?

Jeg sier ikke at det er greit, men jeg har forstått det slik at man kan ha "følelser" eller være betatt av andre underveis i sine forhold uten at man er utro. Det skjer, om man handler på det først da vil jeg kalle det utroskap.

Jeg ser at det er en eks du ikke klarer å glemme, tenk på de negative sidene hennes - tenk på deg faktum at du gav henne valget om å få deg, men hun valgte å si nei. Da er det hennes tap - du har en fantastisk kone som elsker deg, og valgte deg, slik du valgte henne, det er der ditt liv ligger nå.

Mitt råd er å slette henne fra facebook, finne minst 10 ting du ikke likte ved henne som du gjentar for deg selv hver gang du tenker på henne eller ser henne. Det vil gi deg et realistisk bilde på hvem hun egentlig er - tror jeg :) Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Herregud.

Er det utroskap å se på FB-profilen til noen av det andre kjønn nå?

:lete:

Nei, det å bare SE på det andre kjønn er ikke utroskap. Og det var ikke det jeg skrev heller.

Det å slå på datan, klikke seg inn og med mål for å se på denne damen FORDI HAN HAR FØLELESER for henne er utroskap.

Utroskap er jo noe som gjøres bak ryggen på ens partner når det er (som regel) følelser involvert i forhold til et annet menneske.

Som jeg skrev - det er jo ikke noe problem hvis han ser på denne damen sammen med kona si! :jepp:

Men tror du han gjør det da?...

Svaret er nok nei ;) og det er jo absolutt å gå bak konas rygg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morra gjesten

Du er definitivt IKKE ferdig med henne. Tviler ikke på at du har det godt med henne du er i lag med nå, men spørsmålet er hvor lenge, kanskje noen år eller for den saks skyld hele livet.

Men spøkelset fra fortiden vil nok kanskje mare i ditt hode lang stund fremover. Om det noen gang blir dere igjen, uansett hvor mange sjanser som vil komme, tror jeg ikke. Det som der i mot kan skje er at andre fristelser vil før eller siden dukke opp. Dette gir seg utslag i en slags kompensasjon eller hva man ønsker å kalle det.

Fatt mot mann, det er til syvende og sist du som styrer dine tanker og handlinger, MEN det er dermed ikke sagt at ting roer seg i forhold til denne spøkelsen fra fortiden din.

Det at noen sier at du skal finne på ting for å få fokus på andre ting, bull shit, det vet vel gud og hver mann at ikke nytter.

Nei ha den lille om man ikke kan kalle det for en god følelse for deg selv, og lev dagene. Det går faktisk ant, uten å lage et stort nummer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet hva du mener. Jeg er selv gift og kan finne meg selv i å dagdrømme om en jeg datet før. Og jeg kan også gå å se på bildene hans på facebook og snoke litt.. Men jeg er lykkelig gift og hadde ikke falt meg inn å være utro. Tror det bare er nysgjerrigheten våres, for at vi aldri fant ut av hva som kunne blitt... ikke noe galt i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...